Dosada. Da li je istina da je trčanje dosadno? Da li je to jedna od najvećih zabluda koja sprečava mnoge da naprave svoje prve korake?

Radite svoj posao, živite sa svojim partnerom, ili sami, sa roditeljima ili cimerom. Da li vam je uvek zabavno? Nije, i baš kao i u svim segmentima života, tako je i u trčanju, dosada postoji, ali ona može da se prevazilazi.

Želite da počnete da trčite ili ste dugogodišnji trkač, u trenutku kada vam manjka motivacije, to znači da je potrebno da nešto promenite. Dosada snažnim koracima dovodi do nedostatka motivacije, a male promene su te koje ovaj lanac prekidaju.

Za sve one koji razmišljaju da krenu sa trčanjem ne mogu da znaju da li je ono dosadno dok ne probaju, za one druge, rutina koju su stvorili i koja se ponavlja iz nedelje u nedelju mora da bude osvežena. Kako?

Ubacite novi izazov

Začinite svoj trening sa vežbama ili novim trenažnim naporom. Npr. ubacite kratke, ali jače intervale (minut do dva), a onda se laganim trkom odmorite dva do tri minuta. Najpre se zagrejte 10 minuta, a onda ponovite ovo šest puta; ohladite se. Na ovaj način nećete imati vremena da se dosađujete jer ćete biti fokusirani na svaki sledeći interval.

Krug unazad

Odredili ste svoju rutu. Šta mislite da ne idete samo u krug, nego kada stignete do kraja deonice, umesto da pravite još jedan isti krug, samo se obrnete i idete unazad? Detalj koji može da bude inspirativan i efikasan za uspešno završen trening. Menjajte rute kada god imate vremena za to. Krenite sa treningom bez plana i birajte spontano gde ćete da skrenete.

Naravno, društvo je uvek jedan od najboljih izbora i može da učini trening potpuno drugačijim od svakodnevnog. Vreme će proleteti do budete rešavali svoje, ali i svetske probleme u razgovoru sa prijateljima na stazi.

Nova muzika za trčanje

Potrčite u novom ritmu sa novom listom muzike, ali ne zaboravite – jedno uvo ostavite slobodnim za svaki slučaj. Slušajte okolinu radi svoje bezbednosti.

Još od Pitagore se zna kakav je uticaj muzike na ljudsko biće, pa tako je muzika za neke trkače i trkačice odlučujuća za njihov uspeh na treningu. Dobro je da krenete sa laganijim ritmom na početku, a onda da polako puštajte bržu muziku kako napredujte sa trčanjem.

Izaberite muziku koja vas motiviše, ili baš onu koja vas tera na razmišljanje, a koja je sporija. Igrajte se, menjajte stvari malo po malo, jer, nekada je baš najlaganija muzika ta koja će vam odvući misli od samog toka trčanja.

Pronađite audio predavanja o temama koja vas zanimaju, učite dok trčite. Ili, ako ne možete da se koncentrišete da slušate teže teme, odaberite pesme sa puno reči koje će vas naterati da razmišljate o njima. Nabavite audio kurseve jezika i uživajte u trku na drugom jeziku.

Kako vi razbijate dosadu i čime se sve služite da biste svoj trening učinili zanimljivim?