blank
Connect with us

Hi, what are you looking for?

Trening

Atletska takmičenja na 3 i 5 km

3000m

Trka na 3000m, odnosno na 3km je srednjeprugaška disciplina. Osim nje, trči se i na dve milje, što znači 3200m. Ove dužine trče uglavnom juniori, kao vid školskih takmičenja. Postoji i trka na 3 km sa preprekama koja se zove stipl. Ovo je specifična disiplina koju rekreativci ređe trče, a interesantna je zbog svoje neobičnosti. Popularna je kod seniora i veterana na regionalnim i nacionalnim takmičenjima.

Za muškarce, trka na 3000 m nikada nije bila Olimpijska disciplina, niti je IAAF ikada organizovao šampionat za tu dužinu. Što se tiče 3 km stipl, ona se trči i priznata je disciplina. Kod žena, 3km je standardna disciplina na Olimpijskim igrama (1984, 1988, i1992.) i svetskim šampionatima. Od 1995 je njen primat preuzela trka na 5 km kako u Olimpijskim igrama, tako i u šampionatima koje organizuje IAAF.

5000m

Trka na 5000m se početna dugoprugaška disciplina i može se trčati na otvorenom, ali i na stletskoj stazi. 5km je značajna dužina i zahteva izuzetnu taktiku i odličnu aerobnu izdržljivost. Treniranje za trku na 5km zahteva 50 i više kilometara sedmično, različitim tempom i dužinama. Tako se najbolje stiče potreban miks izdržljivosti i brzine potreban da bi bili zadovoljni svojim rezultatom. Trka na 5km je popularan vid takmičenja za sve rekreativce, a odatle se rađaju i neki budući polumaratonci i maratonci.

Svetski rekorder na 5km je Kenenisa Bekele iz Etiopije, 12:37.35 (prosečna brzina 23.76 km/h) u Hengelo, Holandiji, 31. maja 2004. Svetska rekorderka na 5km je Tirunesh Dibaba iz Etiopije, 14:11.15 (prosečna brzina 21.14 km/h) u Oslu, Norverška, 6. juna 2008.

Programi priprema na 3 i 5 km

Ako i vi želite da se okušate u takmičenjima na 3 i 5 km, pogledajte sledeće programe za 3 i 5 kilometara.

9 Comments

9 Comments

  1. Mladen

    12.04.2011 at 08:05

    šta bre jede ovaj Bekele kad ovako “štrika” ? :)

    • Toza

      12.04.2011 at 10:40

      Ništa. :) Ili samo gelove :)

  2. Milosh_golub

    29.04.2011 at 11:29

    Jel pomazu ovi gelovi kada se trci Kuperov test?

    • nion

      29.04.2011 at 11:35

      Ne

    • Toza

      29.04.2011 at 11:54

      Da proverim svoje znanje. Kuperov test traje 12min, a za to vreme hrana ne može da se apsorbuje tj. da hranljivi sastojci uđu u krv (neko reče da treba 40min). E, sad gelovi se brže razgrađuju… Ali ipak mislim da je Nion u pravu.
      Drugo, za 12min trčanja nećeš potrošiti valjda sve UH – za ovo već nisam siguran.

    • Veroljub Zmijanac

      29.04.2011 at 14:07

      Možeš da ga uzmeš jedno 15 minuta ranije i možda ti pomogne sekundu -dve. Mnogo važnije je da se dobro odmoriš, zagreješ… i naravno spremiš :)

  3. Milosh_golub

    29.04.2011 at 15:03

    A sta bi trebao da jedem pre testa i koliko pre trcanja da bi istrcao maximum? Ovako kad jedem uobicajeno uvek mi se vraca hrana i boli me stomak, pa moram da stanem? Hvala unapred… :)

    • nion

      29.04.2011 at 17:31

      pred trcanje ne treba nista da pojedes,mozes da jedes 2-3 pre trcanja i to je to naravno laku hranu nista masno

  4. Milosh_golub

    02.05.2011 at 11:20

    Ok, hvala :)

Uključi se u diskusiju

Povezani članci