Trening

Atletska takmičenja na 3 i 5 km

9 komentara

3000m

Trka na 3000m, odnosno na 3km je srednjeprugaška disciplina. Osim nje, trči se i na dve milje, što znači 3200m. Ove dužine trče uglavnom juniori, kao vid školskih takmičenja. Postoji i trka na 3 km sa preprekama koja se zove stipl. Ovo je specifična disiplina koju rekreativci ređe trče, a interesantna je zbog svoje neobičnosti. Popularna je kod seniora i veterana na regionalnim i nacionalnim takmičenjima.

Za muškarce, trka na 3000 m nikada nije bila Olimpijska disciplina, niti je IAAF ikada organizovao šampionat za tu dužinu. Što se tiče 3 km stipl, ona se trči i priznata je disciplina. Kod žena, 3km je standardna disciplina na Olimpijskim igrama (1984, 1988, i1992.) i svetskim šampionatima. Od 1995 je njen primat preuzela trka na 5 km kako u Olimpijskim igrama, tako i u šampionatima koje organizuje IAAF.

5000m

Trka na 5000m se početna dugoprugaška disciplina i može se trčati na otvorenom, ali i na stletskoj stazi. 5km je značajna dužina i zahteva izuzetnu taktiku i odličnu aerobnu izdržljivost. Treniranje za trku na 5km zahteva 50 i više kilometara sedmično, različitim tempom i dužinama. Tako se najbolje stiče potreban miks izdržljivosti i brzine potreban da bi bili zadovoljni svojim rezultatom. Trka na 5km je popularan vid takmičenja za sve rekreativce, a odatle se rađaju i neki budući polumaratonci i maratonci.

Svetski rekorder na 5km je Kenenisa Bekele iz Etiopije, 12:37.35 (prosečna brzina 23.76 km/h) u Hengelo, Holandiji, 31. maja 2004. Svetska rekorderka na 5km je Tirunesh Dibaba iz Etiopije, 14:11.15 (prosečna brzina 21.14 km/h) u Oslu, Norverška, 6. juna 2008.

Programi priprema na 3 i 5 km

Ako i vi želite da se okušate u takmičenjima na 3 i 5 km, pogledajte sledeće programe za 3 i 5 kilometara.

Da li ste trkač sa sporim ili brzim mišićnim vlaknima?
3 treninga nedeljno za polumaraton 1:26

Povezani članci

9 komentara. Leave new

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed