trcanje uzbrdo

Trčanje uzbrdo je odličan trening!

Ako trčite ulicama Beograda ili nekog drugog brdovitog grada, naićićete na manje ili veće uzbrdice. Trčanje uzbrdo je veoma dobro i za mršavljenje, te ga uvedite u vaš program. Prenosimo vam nekoliko saveta kako da prebrodite uspone.

Manji koraci i sporije trčanje

Dobar savet za trčanje uzbrdo sam dobio od mog prijatelja, orjentirca, Vladana Vujaklije. Uzbrdicu možete pretvoriti u ravnu stazu tako što ćete svesno smanjiti korak i brzinu. Prirodno je da ćete usporiti kada naiđete na veliku uzbrdicu, a vi se nemojte opirati tome i ubrzavati. Ukoliko ne možete da izdržite da trčite sve vreme, slobodno pešačite. Neki savetuju da pre nego što počnete sa trčanjem uzbrdo pešačite koji minut.

Brda su odličan trening snage

Trčanje uzbdo je odličan trening snage i brzine za vaše noge. Pri tome, uzbrdo trošite značajno više kalorija. Na uzbrdici i puls će vam se povećati te je ovo dobar trening i za vaše srce. Ipak pripazite i izbegavajte uzbrdice ukoliko ste početnik ili je vaš BMI indeks iznad normale.

Trening za uzbrdice

Zagrejte se trčeći petnaestak minuta po ravnom. Razgibajte se.

Trčite veoma lagano uzbrdo 10 minuta. Za početak izaberite uzbrdicu sa laganim usponom. Pešačite nizbrdo 50 – 75 koraka ili duže, sve dok vam disanje ne dođe u normalu. Ukoliko imate pulsometar sačekajte dok vam se puls ne spusti do nekih 100 – 120 oktucaja u minuti. Ponovo trčite 10 minuta uzbrdo, te ponovite istu rutinu nekoliko serija (maksimalno 8).

Ukoliko ste iskusni u brdskom trčanju podelite sa nama i vaša iskustvo. Svi saveti su dobrodošli.