Da biste sa uživanjem trčali po zimi veoma je važno da se pravilno obučete. Trčanje zimi može biti pravo uživanje, ali da bi došlo do toga morate savladati najveće izazove: hladnoću, vetar, sneg, led… Najvažniji savet: slojevito oblačenje.

Kako NE treba da izgleda oblačenje za trčanje po hladnom vremenu?

Ukoliko nosite majicu i preko nje debelu jaknu napravili ste klaisčnu grešku. Biće vam teško da trčite sa tim čudom, oznojićete se, a kada skinete jaknu verovatno će vas preseći hladnoća. Pri tome i u toku samog treninga, nećete biti dovoljno zaštićeni od hladnoće.

Zato, dobra prirema za trčanje zimi jeste oblačenje većeg broja tankih slojeva. Ono što nas greje jeste tanak sloj toplog vazduha između ovih slojeva. Što više slojeva imao na sebi, više ćemo zadržavati i topao vazduh koji nas štiti do hladnoće. Plus, zbog lake garderobe i komotnog pomeranja ruku, trčaćete pravilnije, a pri tome biće vam mnogo ugodnije i toplije.

Pokušajte bez pamuka

Najvažniji sloj koji oblačite jeste prvi sloj, koji nosite do kože. Pamuk upija znoj, pa postaje mokar i težak. Kako se suši, postaje užasno hladan, što je recept da ozebete i osećate se grozno. A to ne želimo… želimo da znoj prođe kroz prvi sloj i da se uvek osećamo suvim (ko je rekao bebina guza?).

Funkcionalne majice i donji veš (isti onaj koji se nosi na skijanje i bordanje) za trčanje od veštačkih materijala su prava stvar i dobra investicija.

Zagrejte trup

Ukoliko vam je trup zagrejan, neće biti problema sa ekstremitetima. Pored tanke majice (1. sloj), obucite još jednu majicu sa kratkim rukavima (2. sloj), a onda, u zavinosti od temerature i vetra, kao i o vrsti treninga (ako trčite brzo, više ćete se i zagrevati) koji radite porazmislite da li vam trebaju još 2 ili 3 sloja. Najverovatnije će biti dovoljna i obična tanja jakna (3. sloj) koja će vas zaštiti od vetra, snega.

Noge ne morate previše grejati, dovoljna je trenerka ili još bolje – helanke za trčanje. Ne trebaju vam dva para čarapa ili dokolenice, noge će se već same zagrejati posle par minuta. Ukoliko trčite po snegu i ledu, biće vam potrebne terenske (trail) patike za trčanje, kako se ne bi iskvasili i klizali.

Šal i kapa za uši

Šal ili rolka će vas obezbediti od gubitka toplote, jer kao što smo rekli, ono što nas greje jeste vazduh između slojeva. Ne želimo da ovaj topao vazduh lako izađe pored vrata ili ispod jakne. Uši se lako smrznu, pa ne zaboravite da poneste kapu ili traku.

Kada je Sunce jako, vrlo korisne su i naočare za trčanje ali i isti oni saveti kao i za skijanje – stavite labelo ili kremu za sunčanje :)

Patike za trčanje zimi

Mnogi početnici veruju da će ih zimi sačekati duboki sneg, led i ledena kiša, no najčešće i zimi (u gradskim uslovima) trčimo po očišćenim stazama i asfaltu. Jedina razlika između trčanja zimi i leti jeste ta što je temperatura jako niska, pa je potrebno da patike za trčanje budu manje prozračne, tj da ne propuštaju hladan vazduh unutra patika.

Ukoliko se odlučite da trčite po planini, dubokom snegu i neočišćenim stazama, potrebne su vam trail patike za trčanje od Gorotexa, tj materijala koji ne propuštaju vodu.

[see_also link=”http://patike.trcanje.rs/”]Za više detalja proverite recenzije patika na našem sajtu patike.trcanje.rs.[/see_also]

Ukoliko imate pitanje ili možda savet za trčanje zimi koji želite da podelite sa nama… ukoliko ste iz ličnog iskustva pronašli da vama tačno određene stvari najviše odgovaraju rado bismo voleli da ih čujemo. Slobodno ostavite komentar!

Komentari