blank
Connect with us

Hi, what are you looking for?

Ishrana za trčanje

Topla čokolada je idealno piće za oporavak posle treninga (ne ona iz kesice)!

Da li bi vam dobro došla jedna topla čokolada posle planinarenja ili celog dana provedenog na stazi? A posle treninga?

Kako se navodi u brojnim tekstovima, ali i istraživanjima, topla čokolada je superpiće za oporavak posle treninga!

Bifido bakterije, koje topla čokolada sadrži u sebi, se razmnožavaju u našem stomaku i proizvode agense sa antiinflamatornim svojstvima… i to je samo jedna od nekoliko prednosti. Pojedini sportski lekari toplu čokoladu smatraju pravim energetskim napitkom.

Sastojci tople čokolade posle treninga

Šolja tople (ili hladne) čokolade obezbeđuje vam niz minerala potrebnih telu za mišiće i kosti:

  • Kalijum
  • Bakar
  • Magnezijum
  • Gvožđe
  • Fosfor
  • Kalcijum
  • Flavonoidi (sekundarne biljne supstance)
  • Belančevine
  • Vitamin D

Topla čokolada posle treninga je odlična za oporavak

Mešavina kakao praha i mleka nudi savršen odnos ugljenih hidrata i proteina nakon treninga: 3 dela ugljenih hidrata i 1 deo proteina.

Popijte šolju ove slatke poslastice da biste svojim mišićima obezbedili neophodne proteine za oporavak posle treninga i pomogli telu da se napuni ugljenim hidratima. Mešavina ugljenih hidrata i proteina podstiče oporavak čak i više od čistih ugljenih hidrata kao što su sok od jabuke ili pivo bez alkohola.

Istraživači su u članku u International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism otkrili da je čokoladno mleko efikasna pomoć za oporavak od treninga za sportove izdržljivosti. Štaviše, istraživanje u oblasti primenjene fiziologije, ishrane i metabolizma otkrilo je da je čokoladno mleko bolja pomoć za oporavak od komercijalnih napitaka za oporavak za sportove izdržljivosti pri niskim i umerenim intenzitetima.

Ako je čokoladno mleko odlično za oporavak, zamislite koliko je onda topla čokolada odlična posle treninga po hladnom vremenu!

Kako flavonoidi pomažu

Flavonoidi su takozvane sekundarne biljne supstance. Nalaze se ne samo u kakau već i u crvenom vinu, soku od grožđa, čaju, voću i povrću i imaju mnogo pozitivnih svojstava koja unapređuju zdravlje:

Advertisement. Scroll to continue reading.
  • Smanjuju rizik pojave raka (smanjuju rizik od raka želuca, debelog creva i dojke)
  • Antioksidansi (oni vezuju slobodne radikale koji mogu biti rezultat metaboličkih procesa ili stresa okoline ili dima cigareta. Slobodni radikali ubrzavaju starenje kože i mogu izazvati bolesti poput raka ili kardiovaskularnih bolesti)
  • Anti-inflamatorno dejstvo
  • Snižavaju krvni pritisak

Recept za savršenu toplu čokoladu nakon treninga

Treba vam samo nekoliko sastojaka da pripremite toplu čokoladu (onu domaću, ne iz kesce). Mleko (malomasno, ako želite), nezaslađeni kakao prah i šećer ili med – i to je to. Uverite se da koristite prirodni kakao prah umesto zaslađenog kakao praha jer ovaj drugi ima prenizak sadržaj kakaa i, prema tome, premalo flavonoida.

  • 250 ml / 1 šolja mleka
  • 1 kašika šećera ili meda
  • 1 kašika kakao praha (nezaslađenog) ili 10 g crne čokolade (sa najmanje 85% kakaoa)

Slobodno koristite sojino mleko ili bilo koje drugo biljno mleko, ali obavezno koristite zaslađenu verziju da biste postigli istu količinu ugljenih hidrata.

I eto ga! Piće sa 8 g proteina i 24 g ugljenih hidrata.

Probajte toplu (ili hladnu) čokoladu kao moćan napitak za oporavak nakon treninga i podelite svoje iskustvo u komentarima!

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Povezani članci