Trcanje.rs

  • mig

    čista 10-ka za ovu temu.

  • http://astma.rs Veroljub Zmijanac

    sad će Vuja da bude skroz ponosan :)

    Moj savet ljudima je da obrate pažnju na limun pošto ume da izazove podrigivanje u toku trčanja. Isprobajte pa javite.

  • http://ivujicic.wordpress.com Igor Vujičić

    Ponosan, ma jok! Najbolje je piti ovo posle treninga jer je tada najbolja rehidratacija. Limun jeste kiseo pa ne preterujte sa njim. Eksperimentišite malo i vi :)

  • Milos

    Kako se sprema sljivovica?
    Ajde da vas vidim :)

  • http://ivujicic.wordpress.com Igor Vujičić

    Hm, šljivovica ne spada u napitke ove vrste, ona je više “antifriz” ili aperitiv za populaciju koja ne trči :)
    Ali možemo da sveže šljive (bez koštica) iskoristimo tako što ih izblendiramo i od njih smućkamo nešto ukusno. Šljiva u svežem stanju ima dosta vitamina C i prostih šećera. Prava je šteta od njih praviti rakiju, ali šta ćete, srpska posla!

  • mig

    Sa izotoničnom klekovačom od 22 grada ići ćeš sigurno brže bar 30sek,samo ne znam u kom smeru :)))

  • Nion

    Je moze ovo sa deksom+limunom da se pravi malo vecu litrazu tipa 1,5L Flasa od Vode-Vode??

  • DHEA

    Додатак на рецепт “лимунада-декстроза” – декс јесте прост шећер који се брзо апсорбује, али и кратко траје (не више од 15 мин). Међутим није проблем ни то што кратко траје већ што после тог времена “закуцава за патос”! Тако да би било лепо у све то доадати и малтодекстрин-а, па и обичан шећер, како би се спречило “патосирање”. :)

  • http://ivujicic.wordpress.com Igor Vujičić

    @Nion: Naravno da može, bilo koja boca valja, čak i od piva-piva :)

    @DHEA: Odlična ideja! Moram isprobati i ovo! Pozivam sve koji imaju neki kul recept neka mi pošalju mejl ili neka napišu sami u blogu svoju mešavinu. Inače tačno je da dekstroza brzo radi, ali nisam znao kako da joj “doskočim”. Sad znam :)

  • Pingback: www.vesic.org - Tehnologija na dlanu » Biciklizam za početnike

  • Pingback: Trčanje i hipotermija

  • MILICA AK BORAC

    Super vam je ovo,svaka cast!!!Mislim da je ovo potrebno svakom sportisti!!!

  • nion

    pravio sam jedna par dana 5dl vode 2supene deks ceo limun(moze i pola je dosta)vanila secer celu kesicu da ubije limun malo mmmmmmmmmmmmm

  • Pingback: Detaljna trasa Beogradskog maratona

  • Pingback: Odmor i oporavak

  • Srx

    Drugari,
    med nije bas najsrecnije resenje za pravljenje izotonicnih napitaka, jer je spor secer. Maltodextrin ili dextroza su mnogo mnogo bolji sastojci, posto se radi o brzim secerima, koji se potrebni posle vecih napora. Med je najbolje konzumirati pre dorucka na “taste”.
    Pozz

  • triGoxy(SCMT)

    da ja sam recimo sad celo leto pio home-made izotonik i puno mi je vise godio bez meda.
    kada sam stavljao med kao zasladjivac stomak mi je nekako bio “tezi”.
    inace moj recept je krajnje jednostavan ali za mene deluje jako dobro.
    flasa od voda-vode 1.5L
    pola kasicice sitne morske soli
    pola kasicice soda bikarbone
    pola cedjenog limuna
    i nekoliko kasicica fruktoze(ja sam recimo ubacivao 4-5 posto ne volim puno slatko)
    naravno sve se to dobro pomesa kako bi se so skroz istopila i to je to!
    getorade iz kucne radinosti a dzepovi i dalje puni! ;-D
    pozdrav svima!

  • Laoch

    Moj oprobani recept:
    - 0,6 l vode
    - velika kašika meda
    - 15 g Vitalis praha
    - 2 mjerice C vitamina

  • STRUCNJAK HE HE

    Nisam znao da seceri ucestvuju na trkama te se dele na brze i spore.. he he sigurno si mislio na G index ili glikemijski index, a seceri se dele na proste i slozene, u ostalom zasto bi muckao sve to sam kada 30 serviranja isotech-a kosta 1300 din 1300/30= 43 din
    kg limuna= 100 din
    med tegla od 400 gr 250-450 din
    so (to je nebitna stavka) 
    mislim da se vise isplati kupiti “prasak”
    s tim sto u isotechu ima tri vrste ugljenih hidrata sa visokim srednjim i niskim Gi pa cemo sve vreme dobijati energiju iz UH.
    Mada PRIRODNO JE PRIRODNO!!! 
    Pozdrav od STRUCNJAKA HE HE

  • DHEA

    Ма битно је да си нас просветлио са (веома сиромашном) поделом, иако о шећерима на овом сајту ВЕЋ постоји опширан текст… 
    Само ми није јасно, ако си толики стручњак, зашто си предложио баш Isotec (без Х), уместо Isostara, иако, по мало компликованијој рачуници, добијаш око 10 напитака више уз сличан нутритивни састав!?
     
     

  • Laoch

    Kada je u pitanju so, preporucujem morsku nerafinisanu, jer je za razliku od kamene, koja je mahom čisti NaCl, mnogo bogatija drugim mineralima. Mislim da soli treba dodati toliko da se jedva osjeti da je ima. A sto se tiče prethodne računice:
    -Za 1300 dinara se može kupiti dvije tegle meda i 5 kg limuna i s time napraviti cak 40 litara napitka.

  • Pingback: Nedostatak glikogena i “zid”

  • Pingback: Energetska pića za trčanje

  • kinderladnjača
  • Milos

    Pitanje, mozda glupo….Koja korist od ovoga? Ajd razumem vas koji niste na low carb ishrani pa vam treba meda da se okrepite jer brzo ostanete bez energije (uz to, med jeste “brz” secer, osim ako nije bagremov koji ima vise fruktoze, ali je i to brz secer samo ne diže šećer u krvi već tera jetru na rad; i ma sta znacilo to brz i spor secer, jer su svi seceri brzi osim ako nisu vezani vlaknima ili mastima), ali cemu obicna natrijumova so? Samo dodatno sjebavanje balansa soli u telu. Kad se covek znoji, izbacuje valjda sve soli iz tela, ne samo natrijumovu. Izotonični napitak bi morao da sadrži i kalijumovu so?

  • Srx

    Kako je nesto brz secer, a ne izaziva supresiju insulina i na koji nacin onda “tera jetru na rad” sta treba ona da metabolise ako nema prisutnog hormona? Ovo bi voleo da mi objasnis…brzina delovanja secera dovodi se u direktnu vezu sa GI, ako to znas, onda znas da nisu svi seceri brzi, e sad kako oni deluju i u sta se pretvaraju to je drugo. Npr. fruktoza spada u najsporije secere, ali visak iste se pretvara u salo, bez obzira na prisustvo insulina…

  • Milos

    Da neces mozda da kazes da ce fruktoza u krvotok? Ne, nego ce je jetra preuzeti i praviti trigliceride jer je samo ona sposobna da koristi fruktozu (princip varenja slican alkoholu). Moja poenta je da je secer secer, i uvek je relativno brz. Tacno je da fruktoza ima mali GI, ali zato se ona vari iskljucivo u jetri i kao sto si naveo pretavara se u mast u iole vecoj kolicini i povezana je sa nealkoholicarskom masnom jetrom. S druge strane, glukozu mogu da koriste i jetra i misici koji su veci rezervoar glikogena od jetre. Ono sto je moje pitanje je sta je zapravo brz secer, kako ovde po tekstovima tako i svuda po novinama. Ako cemo hemijski (ali i po clancima), prost secer = najbrzi (monosaharidi), disaharidi(beli secer, med,…) – sporiji, oligosaharidi (korica hleba, ..) – jos sporiji, polisaharidi (skrob) – najsporiji. Ovo koliko sam zapazio vazi u svim tekstovima manje vise. A onda ispadne da telo brze vari skrob od belog secera (krompir, kukuruz, glazirani pirinac svi imaju veci GI), beli hleb ima GI nesto veci od belog secera,…. Tako da postavlja se pitanje sta je brzo a sta sporo? Jedini nacin da usporis secer je da mu dodas ili mast ili vlakna (mekinje – celuloza za koje covek nema potrebne enzime za varenje) ili ne daj Boze fruktozu… Tako da dobijas mac sa dve ostrice, dodaj bilo kakav secer (ne fruktozu), imaces skokove i padove glukoze (i “energije”). Sumnjam da u ovakvo pice mozes da dodas mekinje? :) Dodaj fruktozu, i unistavaj lagano jetru, povecavaj sansu za razne kardiovaskularne bolesti i povecavaj rezistenciju na insulin

  • Srecko

    Sta hoces da kazes, jel valja da se pije ili ne? Igram mali fudbal, kad ne igram idem na trcanje, plivanje.. Nosim flasicu sa vodom, pa mi je ovo skroz dobra ideja – da zamenim vodu sa ovim napicima. Jel ok ili ne?

  • nion

    pa zavisi koliko dugo trcis.plivas itd….

  • Srecko

    Plivanje sat do sat i 30 min (1.5 km do 2), trcanje 45 min. (preko 5 km). Hvala unapred na odgovoru.

  • Milan

    Ljudi, prvo procitajte ceo tekst… Molim vas… Jos samo fali da neko ubaci i tekilu!
    Dakle, da rezimiram… Ovde je rec o nadoknadi soli u organizmu!
    Dekstroza je tu da osim energije i brze absorpcije ublazi ukus soli i limuna. So i limun sadrze minerale koje inace gubimo znojenjem! To nam treba!
    Zato je to Izotonik a ne energy drink. Izotonik se pijucka po potrebi za vreme vezbanja a posle vezbanja se dovrsi ostatak. Koristite koji god hocete secer, koju god hocete so, koji god hocete med, vanilin secer ili ne, napravite po svom ukusu i slusajte samo sebe i svoj organizam.
    I ne koristite ako nemate nameru da se znojite!
    Moj izbor bi bio:
    Voda, domaci sirup od visnje, dekstroza, so, limun
    Osvezava, prija, nadoknadjuje!

  • Pingback: Trčanje i SPF - dobro ili loše po vas?

  • Pingback: 7 saveta za trčanje leti

  • Bane

    ,,napravite po svom ukusu i slusajte samo sebe i svoj organizam,,

  • http://jamaica-man.tumblr.com/ Милош Ситар

    Koliko ovo moze npr. da stoji u rancu a da se ne pokvari! ???

  • Sonjita

    Nisam probala, ali kapiram da može da izdrži jedan dan – od jutra do večeri. Nema tu šta posebno da se pokvari, jedino neće biti najsvežije. :)

Više o temi: Hidratacija

ttt Hidratacija

Milica Vukašinović Vesić / pre 5 meseci / 3 komentara

Kako se pravilno hidrirati? Dr Milica odgovara na vaša pitanja

hidratacija-par-pije-vodu-615x408 Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 1 godine / 3 komentara

Pametna hidracija za vrele dane

limunada Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 1 godine / 36 komentara

Kako da sami napravite svoj izotonični napitak

-615x461 Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 2 godine / 2 komentara

Dehidracija

salata-lubenica Hidratacija

Uroš Zmijanac / pre 3 godine / nema komentara

Hrana koja hidrira

pirmadia hidratacije Hidratacija

Veroljub Zmijanac / pre 4 godine / 5 komentara

Piramida zdrave hidratacije