S obzirom na to da se bliži leto i da sve više trkača traži savete u vezi sa kupovinom patika za trejl, rešio sam da napišem par tekstova o tome. Ovoga puta predstavljam model nešto manje poznatog proizvođača, Hoka One One.
Moj prvi susret sa Hoka patikama desio se u maju 2017. kada sam rešio da uzmem njihov model za asfalt, Clayton 2. Posle dobrog iskustva sa tim parom rešio sam da isprobam i treću verziju njihove ATR (All Terrain) patike za trejl.
O patici
Konstrukcija ovog modela se manje-više zasniva na najprodavanijem modelu ove firme, Clifton, jer dele isti izrazito mekan đon, samo što su ovde ubačeni kramponi od 5 mm kako bi patike što bolje prijanjale uz, kako proizvođač tvrdi, sve vrste podloga.
ATR3 ima i nešto drugačije gornjište od svog pandana za asfalt, načinjeno od umereno prozračnog mrežastog materijala sa strateški postavljenim ojačanjima.
Posle par meseci trčanja po asfaltu i zemlji, mogu da posvedočim da su patike jako udobne na mekom tlu, ali ne i na asfaltu, te da su stoga prvenstveno namenjene trčanju dužih trejlova (30 + km).
U mane moram da ubrojim i činjenicu da se patika sužava u prednjem delu, zbog čega su mi palčevi poplaveli nakon jednog dužeg trčanja, što je i bio razlog da se Hoka ATR3 i ja brzo rastanemo.
Dužina uloška od 28 cm koja mi inače odgovara ovog puta nije bila dovoljna, a po iskustvima drugih trkača sa interneta, rekao bih da je to prilično čest slučaj, pa prilikom kupovine ovog modela savetujem da razmislite o tome da li ćete uzeti pola broja veće patike.
Osnovni podaci o patici:
- Težina: oko 270 g muški, oko 230 g ženski model
- Pad: 5mm
- Pronacija: neutralna
- Namena: kraći i duži trejlovi
- Podloga: suva i vlažna zemlja, šumski / planinski teren
Zaključak
Sve u svemu, radi se o solidnoj patici za terensko trčanje koja ima dosta prednosti ali i mana. S obzirom na njenu visoku cenu, možda i previše, pa lično mogu samo da se nadam da je Hoka ispravila neke propuste kod sledećeg modela, ATR4, koji se već par meseci može naći u prodaji.
Do daljeg čitanja, vidimo se na stazi. N. R.