joger03

Foto - flickr: tbg_guy

Pokušaću… Tako sam i danas… Nekoliko motivacionih rečenica, koje nekome mogu zatrebati u danima koji slede… Nije petak, ali jeste trinaesti, i malo sujeverniji ljudi bi rekli da je upravo zbog toga današnji dan takav kakav je. Prazni bulevari, bare, blato. Oblake je smenio mrak, tako da danas nismo imali prilike da vidimo Sunce, pa su tragovi kiše i vetra bili svuda prisutni. Na tim pustim bulevarima, poneki čovek, smrznut i izgubljen, psuje u sebi obaveze koje su ga naterale da izađe iz kuće. Malo podigne pogled, i vidi dva momka koji trče jedan drugom u susret. Jedan u šorcu sa rancem, drugi u helankama sa kapom… Sastanu se, pozdrave, i nastave zajedno. Tako smo Boško Stupar i ja danas započeli jednočasovno druženje u hladnoj večeri.

Znao sam da će mi najteži deo današnjeg treninga biti izlazak iz stana. Zato sam potražio nekoga dovoljno mazohističnog da odradi trening sa mnom. Dogovorili smo se da krenemo u 8. Trebao mi je neko da me obaveže da izađem napolje. Kasnije je sve išlo lako. U početku je bilo hladno, ali veoma brzo smo bili skroz zagrejani, i kada smo trebali da se raziđemo, odlučili smo da ipak umesto planiranih 10-ak kilometara turu povecamo na 15-ak. Tako smo nastavili lagano uz pricu i istrčali još par kilometara zajedno, a onda se rastali i svako za sebe rastrčao do kuće.

Kući su me naravno čekali čaj i tuš, a pored njih i jedna vrlo zanimljiva poruka. Naime, dobio sam SMS od drugara iz orijentacionog kluba (Vlade Matuskog) koja je glasila: “Svaka čast za večerašnji trening. Ipak si uspeo danas da istrčiš. BRAVO! :)”. Dobar glas daleko se čuje. Ova poruka je definitivno moj motiv da sutra ustanem u 6:00 i odradim trening pre odlaska na predavanja.

Par saveta:

  • Ako znate da nećete moći da naterate sebe da izađete na trening, dogovorite se sa nekim. Tako ćete se uzajamno obavezati da se nađete, i izaćićete.
  • Obucite se toplo, ali ne previše. Helanke (ili trenerka) i majica dugih rukava su dovljni za pozitivne temperature, ako nema vetra, čak i za negativne. U principu, hladno je u prvih 5-10 minuta. Boško mi je dao dobar savet. Napravite manji krug oko vašeg kvarta, a onda možete korigovati odeću, nešto odložiti, ili nešto uzeti, pa nastaviti dalje.
  • Još jedan Boškov savet. U slučaju kiše, razmotrite situaciju, ne morate uvek nositi šuškavac. Svakako ćete se znojiti, i bićete jednako mokri. Ipak, ako je temperatura suviše niska ili duva jak vetar, bolje je obući jos neki sloj.
  • Kažite ukućanima-cimerima kuda trčite, i koliko vremena vam otprilike treba. Ulice su puste, možete se povrediti, lako obučeni… Može da se iskomplikuje, bolje je da neko zna gde ste. Ovo pogotovo važi za treninge u prirodi!
  • Pre nego što izađete, prokuvajte vodu za caj. Ostaće dovoljno topla da brzo prokuva kada stignete, i da imate INSTANT ČAJ ili neki drugi topli napitak kada se vratite. Još bolje ako možete nekoga da zamolite da vam napravi, pa da vas čeka vruć.
  • Jedite nakon treninga. Posle svakog treninga organizam treba da nadoknadi izgubljenu energiju, a posle ovakvog treninga je to sigurno još značajnije. Pokušajte da pojedete nešto toplo.