Znate kako kada sami sebi nešto obećavamo, uvek kažemo: ”Krećem od ponedeljka”, ”Samo do prvog, a onda počinjem sa…” ili ”Rešila/rešio sam da od nove godine promenim to i to…”? I znate ono kada to nikada ne ispoštujete?
Pa, meni je to vrlo poznata situacija i pošto sam ovaj put vrlo ozbiljna po pitanju nekih promena u životu, rešila sam da preokret započnem u subotu – i da prekinem začarani krug neuspeha!

Imam mnogo posla, i kako mi struka nalaže, dosta vremena provodim za računarom. To svakako nije dobro iz mnogih razloga, ali onaj koji me najviše muči je bol u ramenima i rukama. S obzirom da ide zima, odnosno hladno vreme, po klišeu planirala sam ušuškavanje u kuću, čitanje, odmaranje uz filmove itd. – međutim, sve se na kraju svede na sedenje u fotelji i ležanje.

E, pa, neće moći više tako! Imam 26 godina i nekada sam bila puna energije, a sada posustajem već pri prvom mraku, kiši, snegu i zavlačim se u dom, sklupčavam se, grbim se…

Jovanu poznajem nekoliko godina i već dobrih godinu dana pričamo o trčanju. Proletos sam čak i krenula na trčanje po prvi put u životu (ne računam ono trčkaranje u teretani) na novoj stazi na Tašu, međutim dođoše vrućinčine, previše posla i svi ostali izgovori kojih mogu da se setim, te sam odustala.
Neće biti treća, neg’ druga sreća i sada sam se nameračila da se razmrdam kako znam i umem, jer osećam da je ovo poslednji voz kojim bih značajno promenila nešto u vezi svog životnog ritma, zdravlja i raspoloženja.

Evo šta je plan: od sledeće nedelje krećem sa trčanjem u klubu i planiram da se spremam za polumaraton u aprilu. Krenula sam sa nabavljanjem opreme koja će mi omogućiti da trčim i po snegu, tegiće sam očistila od prašine, izvukla sam strunjaču i napravila sam okvirni plan ishrane koju moram da regulišem.

To ne znači dijete, vežbe po tri sata dnevno, pumpanje i sl., već pokušaj da na indirektan način sebi obezbedim više rekreacije, mrdanja, i konkretne zdrave obroke za podizanje energije.

Da se razumemo, nisam ja onaj lik iz spota X-Pressa 2 ”Lazy”, jer ipak volim dosta da šetam (kad god mi kilometraža dozvoljava, ja izbegavam gsp) i u principu se hranim zdravo: bez povrća ne mogu da zamislim dan, meso slabo jedem i pijem dosta čajeva. Samo eto, nekretanje čini da se osećam umorno, a umor me čini nesrećnom jer nemam snage da postignem sve što želim. A i da se ne lagimo, hoćem da vratim onu savršenu figuru koju sam imala pre recimo tri godine!

Tako da ću ja imati program po kome vežbam i po kome se hranim i pisaću neku vrstu zabeleški svake subote o tome kako napreduju moje pripreme, kakve promene osećam i deliću sa vama barem po jedan zdrav i jednostavan recept. :)

TORTILJE SA ĆURETINOM

Potrebne namirnice za jedan obrok:

2 kukuruzne ili pšenične tortilje

50g ćurećih prsa

1 šolja mešane salate (iceberg, radič, crveni kupus, beli kupus, rendana šargarepa)

sojin masalac

gomasio, biber

Zagrejte teflonski tiganj i u njemu ispecite tortilju sa svake strane dok ne porumeni. Dok je još topla, premažite je u tankom sloju sojinim maslacem i prekrijte sa nekoliko tanko sečenih ćurećih prsa. Dodajte salatu koju smo začinili biberom i gomasiom. Preklopite kao na slici. Ja sam uz ovaj obrok popila Pi Lo Chun (Tajvan) zeleni čaj, bez dodataka.

* Zašto je ovaj obrok zdrav – jer sadrži vitamin C, kalijum, kalcijum i sve namirnice se nalaze u trkačkoj potrošačkoj korpi!