Trening za prvi polumaraton smo napravili za vas pre par godina, ali sada vam ga poklanjamo kao poster, koji možete da pinujete na Pinterest, Instagram, vaš FB profil i dodatno motivišete sebe ili nekoga ko je tek krenuo sa trčanjem :) Korisnici programa #10nedelja će moći da se nadovežu na njega, ukoliko odluče da nastave sa trčanjem i nakon isteka programa!

Šta je potrebno da znate pre korišćenja ovog programa?

1. Za koju trku se spremate

Proleće je sezona prvih polumaratona sezone. Odaberite neki u našem KALENDARU i krenite sa pripremama! Naša preporuka je svakako Beogradski maraton, koji ima i polumaratonsku trku istog dana.

2. Šta je vaš lagani, srednji i jak tempo?

Ovo je najčešće pitanje i da vas ne bi opterećivali pričom o srčanom pulsu i dodatno zbunjivali, za početak shvatite lagani tempo kao onaj pri kome možete da pričate sa sagovornikom koji trči sa vama. Ovo nije nužno i tempo polumaratona, na trci nas adrenalin obično ponese i trčimo malo brže, ali za trening gledajte da vam ovo trčanje bude udobno.

Kada u vašem programu piše: jako, to znači da dajete sve od sebe u tih 500m ili kilometar, ali opet – brzinom kojom ćete moći da odradite ceo trening. Dakle, nije dobro da sprintate prvi interval od 500m i onda nemate snage za dalje. Srednja brzina je obično brzina tempo treninga, na njoj vam je naporno da pričate ali  ne i nemoguće, disanje vam je pravilno a brzina je obično za oko 30sek brža po kilometru u odnosu na lagani tempo. Napomena je da su ovo sve reference za početnike, ali najvažniji savet je da osluškujete svoje telo i disanje.

3. Šta kada preskočite dan treninga?

Prvi savet: ne paničite! Svakome se desi i nije ništa strašno. Polumaraton možete spremiti i sa tri treninga nedeljno, i ukoliko preskočite neke treninge. Mnogi trkači i trkačice su ostavljali svoje komentare na ovu temu i videćete da to nije ništa strašno.

Najvažniji trening vam je nedeljni trening dužine ili LSD trening. Ukoliko njega preskočite možete da ga nadoknadite u ponedeljak, ali tada trening utorkom možete pomeriti za sredu, četvrtak za petak, a petak izbaciti. Nije pametno spajati tri treniga za redom, niti praviti tri dana pauze.

trening za polumaraton

Ukoliko želite da se priključite organizovanoj školi trčanja, a iz Beograda ste – priključite se Beogradskom trkačkom klubu.Ukoliko ste iz drugih gradova Srbije, a nemate društvo – potražite ekipu preko sajta.

Podelite program sa nekim kome je potreban, budite motivacija i podrška drugim trkačima i počnite 2015. ambiciozno!

Voli vas trcanje.rs

No more articles