Hyvon Ngetich puzi na cilju maratona

Ona je na maratonu u Ostinu, pošto joj je organizam otkazao usled umora, puzala poslednjih 1600 metara kako bi stigla do cilja.

Ovo je velika motivacija

Maraton jeste pitanje motivacije i istina je da gradi volju svakog pojedinca koji počne pripreme za maraton. Ovakvi slučajevi, su primer ljudske odlučnosti i namere da ostvare svoj cilj. Gledanje ovog videa jeste neverovatna motivacija, posebno ako se spremate za, na primer Beogradski maraton.

Ovo nikada nemojte da radite

Svi mediji koji su preneli ovu vest, očekivano i sigurno ne namerno, osvrnuli su se na tu fantastičnu motivacionu stranu priče. Ipak, ako ikada pomislite da trčite polumaraton ili maraton morate da budete apsolutno svesni nekoliko važnih stvari u vezi ovog videa.

Hyvon Ngetich je profesionalna trkačica

Trčala je da obori rekord staze i da se plasira na Bostonski maraton. Njeno telo je naviknuto na krajnje granice bola i izdržljivosti. Vi ste rekreativac i nema potrebe da ulazite u visoko rizične situacije poput ove.

Negativni ishod

Kada sebe dovedete u ovakvo stanje, fizičke nemoći i sužene svesti, više ne možete da odgovarate za svoje zdravlje pre svega. Posle dobrog ishoda je super aplaudirati, ali su šanse podjednake i da ishod bude mnogo negativniji. Da li bi tada krivili organizatora, boga ili nekog trećeg, nije ni važno. Važno je da kada osetite na trci da vam je loše, stanete i tražite pomoć, zdravlje je jedno a trka je koliko hoćete.

Kako da prepoznate opasnu situaciju?

  • Vaše mentalno stanje se u toku maratona menja, to je nešto na šta smo navikli u trčanju maratona, ipak ako u trenutku niste svesni ili ne znate zašto trčite, stanite. Ako ste zaboravili da ste na maratonu, možda ste i dehidrirali, to je veoma rizična situacija u trci na 42km.
  • Prestali ste da se znojite ili vas trese groznica? To je mogući znak da je vaše telo izgubilo sposobnost regulacije telesne temperature. Kroz znoj se telo oslobađa toplote. Vreme je da zastanete i proverite da li je sve ok sa vama.
  • Imate grčeve po celom telu – nije neočekivano da vas uhati neki grč na maratonu. Ipak ako se ponavljaju i idu kroz celo telo, to je znak da je organizam pretrpeo previše napora. Prošetajte neki kilometar u najmanju ruku, ali nemojte da se gurate preko granice.
  • Ako vam srce radi ubrzano, više nego normalno. Stanite odmah.
  • Bol u grudima je još jedan signal vašeg srca da nešto nije uredu. Poslušajte ga i stanite.
No more articles