Nakon početnog dvogodišnjeg hajpa sa trčanjem, u kojem sam se maksimalno posvetio trčanju, te u nekim periodima trenirao i 6x nedeljno, polako sam počeo da upoznajem svoje telo i sam pronalazim meru stvari. Ovo podrazumeva osvešćivanje kako procesa tako i želja šta to sve očekujem i želim od svog organizma.

Problem je nastao kada sam uz naporan rad, ali i lakoću, došao do određenog nivoa trkačke karijere. Tu je napredak stao, a javile su se i neke sporedne mnogo važnije stvari koje su bile znak da nešto nije kako treba: povrede plantarne fascije, preskakanje kolena, pojačani bolovi u leđima, kalcifikati u puti, bol u pripojima butnog mišića… Ceo aparat je počeo da se raspada, a na izgled sve sam više ličio na profesionalnog trkača :)

April 2011, Mali Lošinj

Pri tome, uz malo nepažnje u ishrani i slabijem treningu, što je najbolje, na celokupnu kilažu i odličan BMI, velika količina sala je počela da se taloži na mom stomaku. Sve ovo je podrazumevalo akciju.

Kako do promene?

Skaliranje

Definisao sam trenutno zadovoljstvo svojim generalnim stanjem. Ono iznosi (od 1 – 10) 4, a željena ocena posle 3 meseca treba da bude 6. Onda za buduća tri meseca hoću da idem na 7. Takođe, sve ostale kriterijume kao što su rastegljivost, snaga, izgled, osećaj pri trčanju, prisutnost bolova sam definisao u ovom rangu. Ovo je inače tehnika koučinga usmerenog na rezultate zvana skaliranje.

Definisanje ciljeva

Definisao sam sledeće ciljeve u naredna 3 meseca, koji su

  • ojačati mišiće
  • ojačati posebno mišiće nogu i potpornog aparata (donja leđa i trbuh)
  • smanjiti procenat masti, a povećati procenat mišića (meri se procentima)
  • poboljšati tehniku trčanja – 180 koraka u minuti
  • istezati se, do nivoa da stavim glavu u kolena (duži cilj, ali pratim napredak)

Metode i mehanizmi

Metode koje će biti korišćene su i bolja i pravilnija ishrana, proteinski šejkovi i suplementacija, teretana, plivanje, kao i Ecliptic Workout koji je Ivan specijalno spremio za sve trkače koji bi radili na snazi.

Očekivani rezultati

Rezultati ovoga trebalo bi da budu bezbolno trčanje uz jače i snažnije trčanja, kao i napredak u trčanju i spuštanje željenog vremena. Zadovoljstvo izgledom, osećaj snage i kontrole, lakše i pokretnije telo uz sigurnost pokreta.

Podrška samom sebi: Groovy bejbe!

Ovaj korak je deo četvorogodišnjeg plana mog rada na sebi, koji će se naravno projektovati i na Trčanje.rs i RRC Trčanje.rs u kome jačanje ide kao predfaza u nameri da se uradi Ironman 2014 godine. Big plans, za drugačije nismo sposobni :)

Pozivam vas da i sami započnete vaš projekat, ali i da pratite moj narpedak.  Trčanje.rs vam stoji na raspolaganju.

p.s. zbog vaših pisama o procesu promene, samo da napomenem da za mlade od 22-29 godina, 26. i  27. maja od 10h do 15h u Domu Omladine, organizujemo dvodenvni seminar koji će se baviti veštinama upravljanja promenama. Možda vam pomogne da definišite vaš plan :) Prijavite se na vreme, samo 15 ljudi biće primljeno.

Komentari