Šta prvo uradite ujutru kada ustanete? Na koji način se pripremite za dan koji stoji pred vama? Postoje brojni saveti iz različitih kultura kako da počnete dan, a ja vam predstavjlam moj način u želji da ćete i vi podelite sa nama korisne savete za buđenje.

Rano ustajanje

Ukoliko pročitate biografije uspešnih ljudi, videćete da su mnogi (ja bih onako paušalno oceni, većina) bili pravi ranoranioci.

Od kada je Trčanje.rs prešlo u kancelariju, trudimo se da na posao dolazimo što ranije kako bi imali mirno vreme bez telefona, email-a i sastanaka za rad bez ometanja na stvarima koje zahtevaju jaku koncetraciju.

Ovaj savet sam video i kod jednog od sjajnih učitelja Ivana Rečevića, a savete i razloge zašto je dobro rano ustajti možete pokupiti i od svetski priznatog gurua, pri tome i maratonca, Leo Babaute.

Čaša tople vode

Čim ustanem, popijem čašu tople, ne ključale i ne hladne vode. Ideja ovoga je da čaša vode (neki savetuju da se pije oko 4 čaše) na prazan želudac ima mnoge zdravstvene koristi.

Brojna su objašnjenje ovoga, poput toga da je organizam dehidrirao u toku večeri, da telo na ovaj način prečišćuje bubrege, izbacuje toksine… Kako god, meni se čini da je ovo nešto što skroz ima smisla i što ne može da ima negativne efekte.

Ispiranje nosa i pranje zuba

Na pripremama u Lošinju, Govind ima specijalnu jutarnju rutinu, kojom čisti nos i radi par joga vežbi.

Neke stvari pokupite direktno iz Indije, od civilizacije koja je starija od naše.

Čišćenje nosa slanom vodom je jednostavan mehanički tretman ispiranja nosa (google: nasal irrigation).

Malu posudu za ovaj tretman možete pronaći u svim apotekama. Košta oko 8€. I ako deluje suludo, tretman je prihvaćen, a spominjala ga je čak i Oprah.

Doručak

Moj doručak je uravnotežen, a svodi se na klice, mekinje, ovsenu kašu, šejk sa bananom, semenke, nekad sendvič ili ostatke od ručka prethodnog dana…

Jedan od saveta koji koristim je natapanje žitarica i oraha, koje stoje u vodi tokom noći kako bi im se promenila kiselost, povećala iskorišćenosti gvožđa (vrlo važno za trkačke i trkačice!!!).

Jednostavno, uveče ostavite ovas, ječam, bademe, lešnike u vodi… Ujutru dodate kokosovo brašno i voće: bananu, brusnicu, suvo grožđe, može i protein u obliku praha (može i sojino mleko u prahu) i sve izmiksate u blenderu ili štapom. Ukusno i zdravo :)

Timoti Feris, čovek koji je slavu doživeo sa dve knjige, 4 hour working week, i za nas interesantnije 4 hour body, ima savet da ako hoćete da smršate, ujutru pojedete 30 grama proteina u prvih 30 minuta od buđenja.

Njegova logika je da je organizam preko noći pojeo sve što je mogao, i sada dolazi do ragradnje mišića. Ja ne pazim toliko na 30 grama proteina, ali u svakom slučaju trudim se da jedem u prvih 30 minuta.

Ukoliko želite preporuke za jutarnji doručak pre trčanje, pogledajte i ovo.

Buđenje žene i odlazak na posao

Kada sam se malo razbudio, sledi pakovanje stvari (i ručka za posao) i najlepša stvar, a to je trenutak kada se voljena žena budi. Nažalost, tiranija trenutka je takva da se nema vremena za kafu i listanje novina.. no šta ćeš… mora da se prilagodimo modernom načinu života :)

No, posle 3 godine rada od kuće, imati kanc i ići na posao je pravo osveženje. Ko se još raduje svom poslu?

Za sada su dani ovakvi, a kada krene lepo vreme i pripreme za duga takmičenja (Ironman), dan će počinjati mnogo ranije uz bajs, plivanje i trčanje. Ukoliko i vi imate neki koristan savet i rutinu za ujutru, podelite ih sa nama i drugim čitaocima Trčanje.rs!