Staze za trčanje

Da li ste trčali na Košutnjaku? Predstavjlamo Trim stazu i još 10 ruta koje možete istražiti za trčanje!

6 komentara

Koliko staza za trčanje ima Košutnjak? Mnogo više nego što ste verovatno mislili! Sledi detaljni plan staza i trekova!

Košutnjak je beogradsko i izletište i park i šuma. Možemo grubo reći da se prostire između ulica Kneza Višeslava i Patrijarha Dimitrija. Visinska razlika između te dve ulice je oko 100m, tako da postoji dosta uzbrdica i nizbrdica.

Ceo Košutnjak je ispresecan zemljanim stazama, a postoje i asfaltne saobraćajnice (uglavnom jednosmerne i krivudave) koje ne remete mnogo šumski mir. Staze za trčanje na Košutnjaku su brojne, a ovaj tekst mapira neke od njih.

Za razliku od Dedinja, koje se nalazi preko puta, ceo Košutnjak je otvoren za građane i predstavlja omiljen kutak za rekreaciju u miru i tišini (osim 1. maja kada je okupiran ljubiteljima roštilja).

TRČI MIMO STAZA

Trim staza – centralno mesto

Centralno mesto za rekreaciju predstavlja plato uz ulicu Kneza Višeslava preko puta Republičkog zavoda za sport (Kneza Višeslava 72), gde je jedno od mesta gde možete parkirati svoje vozilo. Tu se nalazi početak uređene trim staza dužine 1200m. Na svakih sto metara se nalaze neke sprave za vežbanje, a negde oko 800-og metra se nalazi i mini teretana na otvorenom.

Unutar staze se nalaze i teniski, rukometni i odbojkaški tereni i ogromna livada sa klupama i stolovima. Cela staza je uglavnom u hladu hrastova i posuta je piljevinom.

Balans+ park za vežbanje na Košutnjaku

Tokom maja 2016. godine kompanija Imlek rekonstruisala je sprave duž trim staze na Košutnjaku.

Pored trim staze koja je uređena u centralnom delu nalazi se i Staza zdravlja (dole možete videti mapu tih staza – ja sam malo modifikovao originalnu mapu).

staze za trcanje kosutnjak

Sve te šumske staze su prohodne jer ih svakodnevno koriste rekreativci. Čak i zimi se mogu koristiti.

Desni deo Košutnjaka

Od Hajdučke česme polazi najduža staza (zelena na donjem crtežu) koja ide ispod ovih staza zdravlja (pink i plava). Na njoj ima manje ljudi, ali je većim delom šira od staza zdravlja.

Desni Kosutnjak

Ovaj deo Košutnjaka možemo nazvati „desnim“ delom jer se nalazi desno od saobraćajnice koja preseca Košutnjak i koja ide od benzinske stanice u Patrijarha Dimitrija, kroz podvožnjak, pored restorana Košuta, i Hajdučke česme ka Kneza Višeslava.

Na slici je to žuti put na levoj strani gornje mape sa dve lakat krivine. U tom delu se još nalazi kuća u kojoj živi porodica Bilija Pitona iz filma Maratonci trče počasni krug koja je sada Šumarska uprava, zatim alpinističko / speleološko / penjačko vežbalište V2 i još par restorana. Kod svakog restorana takođe možete parkirati svoje vozilo.

Pored automobila, do Košutnjaka možete doći i gradskim prevozom. Autobusi 23 i 53 idu pored SC Košutnjak i kroz Kneza Višeslava, a tramvaj broj 3 ide kroz Topčider koji se naslanja na Košutnjak (uz Patrijarha Dimitrija). Tramvaj staje blizu podvožnjaka i benzinske pumpe.

Levi deo Košutnjaka

Deo koji nije toliko poznat je „levi“ deo. U tom delu (i to gornjem) se nalaze Pionirski grad i 2 restorana. U donjem delu su mesto gde je ubijen knez Mihailo i alpinističko / speleološko / penjačko vežbalište V1.

Levi Kosutnjak

Opis staza za trčanje i šetnju tim delom

• Krenite od početka trim staze, tačno preko puta Zavoda za sport. Ne skrećite levo trim stazom, već produžite pravo, videćete utabanu stazu pored terena za rukomet (mali fudbal).
  • Sa desne strane vam je ulica Kneza Višeslava, a sa leve ste već ostavili trim stazu.
  • Uskoro ćete sa leve strane videti strmu stazu koja vodi ka maloj raskrsnici asfaltnih puteva, a sa desne strane ćete videti stazicu do nekog spomen obeležja.
  • Idite pravo i izaći ćete na parking restorana Devetka.
  • Prođite preko parkinga i videćete ulaz u Pionirski grad. Čim uđete, skrenite desno.
  • Sa leve strane će vam biti neko igralište za decu sa čudnim spravama. Sve vreme idete asfaltnom stazom.
  • Uskoro ćete videti kao neki amfiteatar na otvorenom. I dalje idite asfaltnom stazom.
  • Pre tog amfiteatra videćete široku zemljanu stazu koja ide desno, ali nemojte njome ići. Amfiteatar vam je sa desne strane, prolazite ga i izlazite na široku šumsku stazu. Tu kao da je pre bio neki makadamski put, ali sada preovlađuje zemlja.
  • Tom širokom stazom produžite pravo sve do prvog asfaltnog puta.
  • Ako produžite pravo i držite „desno“, preći ćete drugi asfaltni put i doćićete do još jednog restorana (Rubin) i odmah iza njega je Skojevsko naselje.
  • Ako na drugom asfaltnom putu skrenete levo i produžite njime nizbrdo (to je Godominska ulica) ići ćete njime oko 700m kada ćete videti putić koji vodi u šumu. Taj put vas više manje vodi ka onom prvom asfaltnom putu. Možda je najbolje da taj prvi asfaltni put ne prelazite kad prvi put naiđeta na njega.
  • Kada izbijete na njega idite nizbrdo do krivine u desno gde ima prolaz u levoj bankini. Videćete tu na drveću i planinarske oznake. Tih planinarskih oznaka ima duž skoro svih ovde opisanih staza i ako ih pratite bićete uvek na nekoj prohodnoj stazi.
  • Od tog skretanja pratite put koji ide blago desno i nizbrdo i videćete dole treći asfaltni put (ako držite levo, ići ćete uzbrdo i izaći na široku stazu kojom ste već prošli). Staza vas dalje vodi konstantno iznad tog puta.
  • Uskoro ćete proći pored bandera koje su u jednoj strmoj jarugi. Kroz tu jarugu protiče potočić.
  • Vi produžite pravo (ako biste skrenuli uzbrdo, išli biste uz bandere sve to Kneza Višeslava, a pre toga biste presekli onu široku stazu kojom ste krenuli).
  • Put dalje prolazi pored vežbališta V1 i spomen obeležja gde je ubijen knez Mihailo.
  • Kod tog obeležja idete levo i uskoro ćete naići na jednu čistinu koja će vam biti sa leve strane. Skoro sve vreme ćete niže sa desne strane videti asfaltni put.
  • Uskoro ćete videti jednu kuću sa desne strane i stazu koja vodi ka njoj. Vi ćete skrenuti levo (uzbrdo) i ići paralelno sa putem koji vodi pored parkinga i Hajdučke česme.
  • Videćete par odvajanja na desno ka tom putu. Možete skrenuti i osvežiti se na Hajdučkoj česmi i nastaviti šetnju ili trening „desnim“ delom Košutnjaka, a možete nastaviti uzbrdo i izaći na loš asfaltni put koji vodi ka izlazu iz Pionirskog grada i restoranu Devetka.

Staze sa planinarskom markacijom

Pored ovog opisanog puta, naićićete na još dosta staza. Moja preporuka je da za početak idete samo stazama sa planinarskom markacijom koju možete videti na drveću (crveno beli krugovi i trake), a kasnije, kad „pohvatate“ bitne orijentire, možete i malo lutati. Nikad nećete biti udaljeni više od deset minuta od nekog asfaltnog puta.

GPS Trekovi  za preuzimanje

Ako imate Google Earth, možete preuzeti zipovani KMZ fajl Košutnjaka sa svim glavnim stazama i obeležjima.

Moje trekove možeti videti na Endomondu. Nisu baš najprecizniji, ali daće vam približnu putanju kuda sam prolazio:

1. Trim staza i staza zdravlja
  2. Do Skojevskog naselja i levi deo
  3. Levi deo (Godominskom ulicom)
  4. Levi deo (šumom)
  5. I levi i desni deo , i opet , i opet , i opet
  6. Samo trim staza

Uživajte u pravoj šumi nedaleko od centra grada!

Uživajte i upoznajte Košutnjak. Malo gradova se može pohvaliti pravom šumom nedaleko od centra, gde možete videti veverice i čuti detliće. Povedite prijatelje koji nikad nisu bili u prirodi. Decu odvojite od Fejsbuka i pokažite im neki drugi, lepši svet. Staza ima mnogo i nedeljama ih možete svakodnevno proučavati.

Članak je izvorno objavljen na sajtu DušanPopović.com

Vodič kroz najveće maratone sveta
Trčanje na Novom Beogradu – SC Studentski grad

Povezani članci

6 komentara. Leave new

• Mnogi delovi Beograda su za trkače neistraženi, ako oni sami nemaju avanturističkog duha… jedna od novih destinacija je ona od Novog Beograda, preko Bežanijske šume, pa sve do novog mosta koji vodi do Borče. jedne godine sam od tate koji stanuje u Skojevskom naselju, blizu Košutnjaka , trčala sve do Ade, zatim do mosta, pa kući i bila je to zaista prava avantura… Naravno, mnogo je bolje u čistoj prirodi trčati, ali ponekad imate potrebu da promenite pejzaž i ubijete dosadu.

• Aleksandar Cerovic
    januar 16, 2015 19:41

A sta je to zatvoreno za gradjane na Dedinju ?

Odgovori
    • Na Dedinju se nalazi šuma po veličini veća od celog Kalemegdana. Tu šuma pripada dvorskom kompleksu u koji se ulazi samo organizovano i pristup je dozvoljen samo Belom i Kraljevskom dvoru. Samo pogledajte na nekoj mapi koliko je velika ta šuma.

• Petar Stojanovic
    avgust 17, 2015 16:41

imam slab bol u desnom skocnom zglobu pri treninzima on nestaje ali posle toga se javlja u blagom stanju da li da nastavim sa treninzima ili mirovanje

Odgovori
    • Petre, to znači da ne boli kada se zagreje, ali se javlja kada se mesto ohladi. Probaj da odmoriš koji dan, da proveriš da li će se bol nastaviti i nakon toga. Može biti da je preopterećenje i da će pauza pomoći.

• „Kada izbijete na njega idite nizbrdo do krivine u desno gde ima prolaz u levoj bankini. Videćete tu na drveću i planinarske oznake. “

BANKINA JE POPRAVLJENA, pa nema prolaza, nego mora da se preskoči.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed