Zamislite situaciju. Vi ste elitni trkač iz USA i favorit za olimpijsko zlato na Olimpijadi. Vaš sponzor je adidas ili Brooks. Nažalost, veoma teška situacija za vas, jer je Nike sponzor atletske federacije USA i cele reprezentacije Amerike i imate problem sa vašim sponzorom. Upravo se to dogodilo još 2016. godine, a sada je situacija drugačija.
(Reuters) – U Tokiju 2020 na Olimpijskim igrama američki olimpijci i paraolimpijci, posebno oni koji budu osvajali medalje biće u centru pažnje, a sa njim od ove godine i njihovi sponzori. Do sada oni su se zahvaljivali njihovim bračnim partnerima, porodici, roditeljima, trenerima a od 2020 će moći i svojim sponzorima.
Američki Olimpijski i Paraolimpijski komitet (USOPC) objavio je da će revidirati marketing vodič za sledeće Letnje Olimpijske igre, kako bi omogućio prava atleta da marketuju sebe i svoje sponzore.
To znači da će i lični sponzori sportista moći da se reklamiraju tokom Olimpijskih igara, što je do sada bilo strogo zabranjeno pravilima Međunarodnog olimpijskog komiteta.
„Radili smo na tome da kreiramo vodiče i pravilnike koje omogućavaju sportistima da povećaju svoje marketinšku vrednost i vrednost za sponzore.
USOPC CEO Sarah Hirshland
Na MOK-ovom sastanku u junu, Olimpijsko telo je objavilo da će olabaviti pravila kojima se onemogućuje atletama da prikazuju svoje spoznore, kao i da će tu odluku spustiti na implementaciju do nacionalnih olimpijskih tela.
Moj komentar: Nik Simonds, Brooks, London 2016
Pratili smo ovu temu tokom 2016. godine, kada se američki srednjeprugaš Nik Simonds usprotivio baš protiv ovog pravila što ga je koštalo reprezentacije, a onda i cele trkačke karijere. Vest na srpskom je ovde. Ukratko, Nike je sponzor USA reprezentacije, a on je imao lični ugovor sa Brooksom.
Biće interesnatno videti šta će reći povodom ovog slučaja. Pratite ga na IG.
adidas blokira američke trkače
Brooks, koliko se sećam, podržao je Nika Simonds da nastupi u Nike opremi i da ide na Olimpijske igre. Ipak direktni konkurent Nike je adidas i oni nisu imali to razumevanje 2015. godine na Dijamantskoj ligi. U ovom tekstu ovde je objašnjenje kako i šta se tu dešavalo.
Nike ima monopola na USA savezom pošto je potpisao ekstenziju ugovora od 23 godine, sve do 2040. Ako ste američki atleta van Najkijevog balona, veoma će vam teško biti da zaradite da živite tvrdi se i u ovom tekstu.
Da zaključimo, ovo je klasična tema pred svaku Olimpijadu ili veliko takmičenje, i videćemo dobrih diskusija, fajtova ali i sjajnih kampanja koje veliki brendovi spremaju. Jedva čekamo.