Studija ekonomskog uticaja pokazuje koliko neki projekat doprinosi ekonomiji, bilo lokalnoj bilo nacionalnoj. Ulične trke, posebno maratoni u glavnom gradu, te triatloni, koje posećuju strani turisti (najčešće sa saputnicima, porodicama…) su u ovom smislu najinteresantniji jer generišu najveću trakciju i najveći ekonomski uticaj.
Šta se meri ovom studijom? Broj stranih atleta koji dolaze na trku (za razliku od onih koji su već u Srbiji i žive ovde), prosečan broj njihovih saputnika, broj dana, i prosečan novac koji troše dnevno.
Prosto množenje generiše neku ukupno količinu novca. PDV od 20% kojim se tom prilikom generiše je direktan uticaj na ekonomiju države, a ostali novac doprinosi lokalnoj ekonomiji kroz prihode restorana, hotela i naravno organizatora (koji novac troši na lokalne podizvođače).

Studiju ekonomskog uticaja možete uraditi kroz saradnju sa Ekonomskim fakultetom na kojem vam studenti mogu pomoći da kroz seminarske i projektne radove urade ovu studiju.
Studija može da se predstavi i kao koričeni dokument, ali i kroz infografike, a primer koji sam postavio je AARHUS svetski šampionat u krosu koji je radio IAAF. Znači jednostavno, šareno i sa puno brojeva. Tekst je ovde.
Zašto je ekonomska studija važna državi (lokalnoj samoupravi) i nama organizatorima?
Kada imate jasne pokazatelje ekonomskog uticaja projekta na vašu zajednicu, kada jasno pokažete da generišete neki novac, kada pokažete matematiku, istraživanja koje ste radili, a ne samo da se gađate ciframa, onda možete i da nastupite i ka Gradu ili Pokrajini sa zahtevom da vas podrže i da ta podrška koju dobijete bude opravdana.
Vi tako doprinosite lokalnoj ekonomiji, a deo generisanog priliva vam se vraća kroz donaciju i podršku vašem događaju.
(Uvek imajte na umu EXIT i šta je on uradio za ekonomiju Novog Sada i cele Srbije).
Efekti projekata u Srbiji se ne mere
Kao zemlja u kojoj je sport i dalje pretežno finansiran iz budžetskih sredstava (čak i fudbalski klubovi Zvezda i Partizan, što je suludo!) često se dešava da se neki projekat podrži a drugi ne, ne zbog uticaja koji ima, već zbog uhodane navike da se jedni te isti projekti (i organizatori) podržavaju iz godine u godinu.
Mnogi projekti koji su na taj način podržani jednostavno nemaju efekte da budu podržani. Možda njihova cena opravdava neke od aktivnosti koji su urađeni, no efekti tih projekata ni u socijalnom, ni u bihevirjalnom (promene ponašanja pojedinaca) smislu, a tek u ekonomskom smislu nemaju smisla.
Zato je važno da vi kao organizatori trka pokažate kako jedna masovna sportska aktivnost u kojoj ljudi učestvuju u vašem gradu doprinosi boljitku zajednice.
Ne budite još jedan projekat koji moli za novac i ne šerujte sa donosiocima odluka u opštini, već gradite partnerstvo sa njima na bazi boljitka vaše zajednice.
Potrudiću se da napravim jedno operativno uputstvo za vas na sprskom da vam pomogne prilikom pravljenja tog dokumenta.