Ako orgaizujete trku onda znate da ste kao direktor te trke vi u stvari dirigent orkestra koji je sastavljen od niza sekcija (funckionalnih oblasti).
U orkestru, svaka sekcija sastavljana je od pojedinačnih instrumenata, a u trci od pozicija. Isto je u svakom biznisu.
Ove sekcije u trci su: tehnički tim, tim za volontere, tim za marketing, tim za rad sa sponzorima i drugi. U okrestru to su sekcije: gudačka, bas i slično.
Svaka sekcija ima svoj vodeći isnstrument kao što i mi imamo koordinatore timova. U razvijenijoj strukturi koordinatori timova mogu da se zovu i direktori: tehnički direktor, direktor marketinga i slično.
Problem u 99% trka u Srbiji je što dirigenti orkestara dobrano sviraju na više pozicija umesto da diriguju.
Direktori koje objavljuju postove na FB, kače brending, odgovaraju na mejlove ljudima, pregovaraju sa lokalnom samoupravom i sponzorima, isplaćuju dobavljače u banci su izgubili kompas i ne znaju šta je njihov posao.
Zamislite dirigenta okrestra koji jednom rukom diriguje, a drugom svira klavir, a onda kada shvati da mu fali kontrabas, uzima ga u ruke i ostavlja posao dirigovanja (jer se klavir može svirati jednom rukom, ali ne i kontrabas).
Menadžerisati trku na ovaj dirigentski način podrazumeva pogled sa visine na svoju organizaciju.
- Prva stvar koju direktor treba da uradi jeste da odredi cilj svoje trke (i sve detalje: teme, obim, datum, nivo kvaliteta i produkcije…), kao što dirigent bira koje delo će okrestar izvesti, u kom tonalitetu i slično.
- Druga stvar jeste izbor sekcija, njihovo uklapanje, kako bi se izvela ta trka, tj to delo. Ovaj deo zovemo: dizajn mašine.
- Treća stvar jeste izbor izvođača, tačno određenih ljudi sa jasnim zadacima.
Za kraj, naše trke u Srbiji su jako male i na granici isplativosti, što nam onemogućuje da uposlimo (najbolje) ljude, već MORAMO i sami da radimo u svojim trkama. To NE ZNAČI da tako mora biti i da treba da ZABORAVIMO NA NAŠU GLAVNU ULOGU DA DIRIGUJEMO.
Jedini put ka većim trkama i bogatijem trkačkom tržištu jeste ovaj pristup. Ovaj pristup zahteva menadžment kompetencije.