I brendovi imaju vrednost, a ta vrednost može da raste i pada. Puma je uz pomoć Rijane i Juseina Bolta skočila 74%. Adidas 46%, Nike 25%. Ove godine Puma je ušla u Forbsovu listu FAB 40, sa vrednošću od 4 milijarde dolara.
Sa druge strane, Under Armour gubi tržište jer Puma i New Balance rastu. Izgleda da ljudi prepoznaju UA isključivo kao opremu za gym.
Kako se računa ovaj Forbes Fab 40? Kvantifikuje se koliko ime brenda doprinosi vrednosti atleta, događaja, biznisa ili tima (to je objašnjenje iz Forbsa). Vrednost brenda biznisa je razlika između vrednosti te kompanije i prosečne vrednosti drugih sličnih biznisa. Vrednost brenda događaja je prosečan prihod po danu od medija, sponzorstva, prodatih karata i merch-a. Vrednost brenda atleta su njihova primanja (bez plate i bonusa i bez njihovih privatnih investicija) minus prosečan prihod top deset atleta u istom sportu. Vrednost brenda nekog tima meri deo vrednosti biznisa koji nije povezan sa veličinom ili demografijom tržišta tog tima, prihodima sa stadiona i prihodima koje dele u ligi.
Koliko ja vidim, pokušali su da izbace sve prihode koji zavise od sporta i veličine tržišta, a da samo ostane ono što je prihod zbog imena (imižda, brenda) koje nosi neki subjekt.
Pored Pume, na listi su se našli i Getorade, Kentucky Derby, Conor McGregor i Los Angeles Dodgers. Sa liste ispali: MLBAM, NESN, Usain Bolt, Daytona 500 i Manchester United.
Listu iz 2017. i ranijih godina nađite ovde.
Brendovi biznisa
(vrednosti u milionima)
1. Nike, $36,800
Nike u poslednje dve godine duplo bolji od Adidas-a.
2. ESPN, $13,100
ESPN generiše više od 3 milijarde zahvaljujći mesečnim „affiliate fees“ od $8, što je najveća cena bilo koje sportske mreže.
3. Adidas, $11,200
Beyoncé i Adidas su najavili saradnju kako bi razvili novu autorsku kolekciju.
4. Gatorade, $6,700
Gatorade komanduje sa 77% sportskih napitaka u USA. Powerade, Trčanje.rs partner, ima 15%.
5. Sky Sports, $4,400
Sky Sports Premier League publika je porasla za 12% u United Kingdom u 2018-19.
6. Puma, $4,000
Pumine akcije skočile 60% u poslednjih 9 meseci.
7. Under Armour, $3,500
U poslednje dve godine operativni prihod se smanjio za 72%.
8. UFC, $2,400
UFC i Dizni potpisali 7-mogodišnji ugovor o prikazivanju UFC. UFC dobija unapred novac, plus za svaki prikaz na ESPN+.
9. YES, $1,500
Ovo nemam pojma 🙂
10. Reebok, $800
Reebok je pao za 3% u 2018-oj, ali je ipak profitabilan.
Brend događaja
(vrednosti u milionima)
1. Super Bowl, $780
Kantar Media procenuje da je od oglašavanja SB prihodovao $382 milona što je manje od prošle godine u iznosu od $408 million.
2. Summer Olympic Games, $375
NBC procenuje da su igre u Brazilu generisale $1.2 milijardi nacionalnih oglasa.
3. NCAA Men’s Final Four, $300
Procena oglašavanja – $1.3 do $1.6 milijardi.
4. FIFA World Cup, $282
Oko 2.49 miliona ljudi je gledalo barem 30 minuta fudbala u Rusiji. To je 27.7% povećanja od Brazila.
5. College Football Playoffs, $255
ESPN plaća $470 milona i to sve do 2025.
6. WrestleMania, $245
WrestleMania 35 generisala $16.9 miliona, što je drugi najbolji učiniak. WrestleMania 32 je generisala 17.3 miliona.
7. UEFA Champions League, $168
Procene da će medijska prava i sponzorstva iznositi 3.52 milijarde dolara po sezoni do 2021.
8. Kentucky Derby, $155
Renovirali stadion i sada imaju 1800 mesta više.
9. Winter Olympic Games, $150
PyeongChang 2018 su bile najveće zimske igre na mrežama, sa 300 miliona pregleda i 1.6 milijarde prikazanih videa.
10. MLB World Series, $122
Prosečna reklama od 30 sekundi koštala je $500,000.
Brendovi atleta
(vrednosti u milionima)
1. Roger Federer, $62
Federerovih $86 miliona zarade van terena (Credit Suisse, Mercedes-Benzi Rolex) je više nego što 60% atleta zaradi ukpno.
2. Tiger Woods, $33
Vuds je od sponzora inkasirao $1.4 milijarde od kada je postao pro 1996.
3. Cristiano Ronaldo, $29
24 sata nakon što je potpisao za Juve, dres sa njegovim imenom se prodao 520,000 puta, vrednost $60 milona.
4. LeBron James, $28
Investira i zajedno sa Cindy Crawford, Arnold Schwarzenegger i Lindsey Vonn lansirao je Ladder, kompaniju koja se bavi zdravljem i velnesom.
5. Lionel Messi, $20
Mesi ima doživotni ugovor sa Adidasom. Procenuje se da je dil na $12 milona godišnje.
6. Stephen Curry, $17
U 2017, Curry je kreirao kompaniju SC30 da upravlja njegovim brend partnerstvima, investicijama i filantropskim inicijativama.
7 (t). Neymar, $15
Neymar je drugi najpopularniji atleta na društvenim mrežamama sa ukupno 200 miliona pratilaca.
7 (t). Phil Mickelson, $15
$700 miliona sponzorskog novca u karijeri.
9. Virat Kohli, $14
Najboji kriket igrač na svetu.
10. Conor McGregor, $12
Pre nego što je izgubio u poslednjem meču, potpisao je ugovor sa Reebok-om na 5 miliona dolara godišnje. Batine se isplate :))
Brendovi timova
(vrednosti u milionima)
1. Dallas Cowboys, $1,039
Kauboji prave više novca od sponzora i premijum mesta za sedenje od bilo kog drugog NFL tima.
2. New York Yankees, $815
Jenkiji generišu $100 miliiona više od bilo kog MLB tima.
3. Real Madrid, $725
Real Madrid još 8 godina u Adidasu, a ugovor je vredan $113 milona po godini, plus 20% od prodaje timske opreme.
4. Los Angeles Lakers, $674
Lejkersi prihoduju $150 godišnje od lokalnih TV i radio stanica.
5. Golden State Warriors, $606
Voriorsi imaju Rakuten reklamu na dresu – $20 miliona godišnje.
6. New York Knicks, $563
Niksi imaju najverniju publiku, $60 miliona u prodatim kartama.
7. Los Angeles Dodgers, $554
$170 milliona lokolanih TV prava, najviše u MLB.
8. Boston Red Sox, $532
9. Chicago Cubs, $518
Lansiraju svoju mrežu za gledanje utakmica.
10 (t). New England Patriots, $465
Pobedili na Super Bowl.
10 (t). Barcelona, $465
Beko sponzor plaća $63 miliona na 3 godine.
1 komentar. Leave new
Ono što sam ja primetio je da na slisti nigde nema Jordan brenda. Možda je poptao pod Nike kapu ali svakako jedan od najjačih brendova i u kategoriji opreme, ali i kategoriji sportista iako je u penziji već sto godina 🙂