Ove godine triatlon kalendar za vikend 21-22. septembar imao je 3 velike regionalne trke. Konkurencija između 11TriBelgrade, Ironman 70.3 Slovenia i Ironman Emilia Romagna (u kojem se organizuju i Ironman i Ironman 70.3 i triatlon 5051, što je Ironman franšiza u formatu olimpijskog triatlona) gađa region i prostor od 1000 kilometara, što je broj od 24 naših ljudi i pokazao.
Iz izvora iz Slovenije, Slovenci su takođe bili iznervirani odlukom Ironmana da Italijanima dozvole da organizuju i dve kraće trke. Naime, ta trka je trebala da bude isključivo full distance format, ali su poslednjih par meseci uveli i druga dva formata. To je bilo dovoljno da hiljade Italijana sa severa Italije ne krene put Slovenije nego da ostanu u matičnoj zemji.
Bilo kako bilo, ova Dnevna opservacija, se odnosi na, do sada neviđenu situaciju, da na jednoj Ironman trci imamo više od par triatlonaca iz Srbije.
Ovaj skok je klasičan pokazatelj razvoja scene. Ako uzmemo samo 2013. godinu kao reper i prvu dugu trku u Srbiji pod nazivom „Ada Poludistanca“ (koja je bila na granici sa neformalnim okupljanjem) videće se da je od te grupice ljudi (sveukupno manje od 50 ljudi iz Srbije) nastao talas gde sada imamo 10x više takmičara.
Interesantan tekst o tome je i ova reportaža iz 2015. godine Nebojše Atanackovića Jazzmate. Pročitajte je ovde. Reportažu iz 2014. godine pronađite ovde i uživajte u Nebojšinim opisima. Kroz ove opise i sa ovim vremenskim razgraničenjem, možete tačno videti kako je triatlon rastao u Srbiji.
Ovakav eksponencijalni rast je uobičajen za nove trendove koji se kuvaju godinama i onda odjednom krenu.
Svaki rast od nule ili kada se početno stanje sistema graniči sa nulom izgleda orgroman jer se broj takmičara konstantno duplira.
Pitanje je naravno koliko će trend rasti i da li se mogu formirati održivi projekti oko zajednice. Po svemu sudeći, stožeri razvoja sa STU, Kuća triatlona i trka 11TriBelgrade.
Toliko za danas, pozdrav iz Italije, pa kada se utisci slegnu i kada skupim vremena, planiram nekoliko tekstova o Ironmanu kao biznisu jer mi je glavni utisak upravo ta veličanstvenost Ironman korporacije i proizvoda koji su kreirali.