Kako “DuMotion – Runners day Dubrovnik” koristi marketing princip “Lestvica vrednosti” da osigura trkače i prihoduje više od startnina [DO#70]

Jedan od najboljih blogova o marketingu jeste blog Istoka Pavlovića, a jedan od tekstova koji daje ogromnu vrednost (i koji lagano možete iskoristiti) jeste tekst o konceptu “Lestvica vrednosti“.

Preuzeto sa Istok Pavlović.com

Ukratko, u ponudi treba da postoji niz proizvoda koji imaju veću vrednost sa višom cenom, tako da na primer osnovnu verziju dobijate povoljnije (ili besplatno), a naprednu sa većom cenom.

Primer toga je npr. Gmail, osnovna verzija je besplatna, a ako hoćete više prostora za više mejlova morate platiti npr. 2 dolara mesečno.

Banditi na trkama razumeju to!

U trčanju ovaj koncept trkači su preuredili za sebe. Banditi (eng. Race Bandits) na trkama su primeri kako trkači samostalno rešavaju problem smanjivanja usluge i trče bez broja i rezultata, bez majice i startnog paketa, ali im je proizvod besplatan. Da li je to OK ili nije, da li se boriti ili ne, nije tema ovog teksta.

Nije isto što i povećavanje cene po vremenskim tirovima

Princip “scarcity”, tj. “još malo pa nestalo” ili princip “od sutra su cene veće” nije isto što i lestvica vrednosti. Organizatori koriste ovaj način da pomognu ljudima da donesu odluku i pokazuje se da je skoro 70% svih prijava upravo se dešava u roku od 3 dana od datuma promene cene. Zato neki maratoni imaju i 4 i više puta menjanja cene u toku prijavnog perioda.

Ekosistem proizvoda

Ovaj princip se naslanja i na građenje portofolija proizvoda i u njemu je važno da kreiramo ekosistem proizvoda koji se dobro dopunjuju.

Ekosistem možete graditi i u vašem godišnjem planu, npr. kroz pravljenje više trka tokom godine sa različitim cenama i temama. Odličan primer je Beogradski maraton koji pored maratona u aprilu, ima trku na aerodromu i žensku trku, koje su različitog cenovnog ranga i kreirane za različite grupe trkača.

Ne treba da vam dodajem da je NYRR, ekspert u tome, sa preko stotinu trka godišnje. Pogledajte njihov kalendar!

Drugi tip ekosistema proizvoda je na samoj trci i u toku jednog događaja. Takav je npr. DuMotion, koji ima Trku na zidinama (najveća cena), 5k (najmanja jer jer humanitarna) i Dubrovnik halfmarathon (srednja cena).

Lestvica vrednosti u trkama

Sve više organizatora trka u inostranstvu ne uključuje automatski i majicu u vaš startni paket, već je majica poseban dodatak koji možete dokupiti prilikom prijave.

Jedan od razloga ovog trenda jeste i naslov ovog teksta, naime i sami znate da je majica, često najveći materijalni trošak u organizaciji, koji poskupljuje cenu startnog paketa.

Onda kada imate dva “paketa” jedan sa majicom i drugi bez, imate i lestvicu vrednosti prilikom plasiranja vaše trke.

Naravno, isključivanje majica je sve više i trend zbog održivosti trka u smislu zagađenja, jer mnoge od tih majica koje dobijemo na trci, vrlo brzo završe u nekoj kanti ili najbolje moguće na reciklaži.

VIP paketi

Odličan, tačnije, najbolji primer lestvice vrednosti jeste i DuMotion – Runners day Dubrovnik koji pored više trka i više tirova, ima i specijalne VIP pakete. Evo kako onda izgleda cenovnik trke.

VIP paket uključuje torbu umesto torbice za patike, duks i još mnogo drugih pogodnosti.

Zaključak

Mnogi će reći odmah: “Lako je Alenu u Dubrovniku, kada ima Dubrovnik i Stradun” (i milion turista godišnje) ili lako je to u Beogradu. To je apsolutno tačno, mnogo je lakše praviti trku u Dubrovniku nego u Gornjem Milanovcu, ali ako ste u ovom poslu (ili bilo kom drugom poslu) to ne znači da ne treba da uradite vaš domaći zadatak.