3 saveta za sve koji žele da počnu sa trčanjem

Uvek je najteže početi i doći do stadijuma kada se neki proces odigrava već sam za sebe. Stvoriti naviku trčanja je teško. “Svaki početak je težak“, a posebno kada između gledanja filmova, ukusnog ručka ili viđanja sa društvom na kafi birate trčanje – taj naporni, a pre svega dosadni vid aktivnosti.

Na sajtu smo baš iz tog razloga napravili sekciju koja se bavi isključivo početnicima u trčanju, gde nam je cilj pre svega motivacija i inspiracija novih trkača, sa željom da trčanje postane zanimljiva navika.

Koje sve razloge ćete uklopiti u vašu ideju trčanja ostavljamo vama, ali nikada ne zaboravite da je zdravlje, prvi i glavni pokretač svakog trkača. I nemojte da vam bude glupo da kažete da ste počeli da trčite zbog kilaže i viška kilograma na stomaku.

Zdravlje, dobar izgled, bolje raspoloženje, sigurnost i samopouzdanost su samo neki direktni uticaji trčanja na vaš život. Upoznavanje novih ljudi, istraživanje svojih mogućnosti, osećaj napretka, učestvovanje na trkama i pomeranje svojih uverenja da je sve moguće će kasnije samo doći.

Glavna tri saveta da trčanje postane navika su:

#1 Na početku se držite plana

Najvažnije je da izdržite prvih 30 dana. Recimo da kažete sebi: u narednih 4 meseca ću trčati po planu. Nikada, ama baš nikada nemojte da preskočite trening prvog meseca.

Kad kažu da ste dosadni i nenormalni, vi recite uporni i istrajni!

Kada pada kiša ili duva vetar, znajte da nema lošeg vremena već samo loše opreme (i slabih karaktera). Javite nam se posle ovog perioda. Javite nam kako se osećate!

Ako vam je potreban plan pogledajte naše programe priprema za 5km i 10km koji traju 16 nedelja i namenjeni su početnicima u trčanju.

#2 Informišite se i učite!

Budite pametni i taktični. Ako smo vam prethodno rekli da budete ludi, svojeglavi, da se pridržavate programa do detalja, da vam trčanje postane glavna okupacija u životu u narednih 30 dana, sada vam savetujemo da budete odmereni i razboriti.

Informišiti se i naučite principe treninga, vrste patika za trčanje, kako da kombinujete ishranu….  pravite početničke greške, ali i učite iz njih.

#3 Pronađite društvo i pridužiti se lokalnoj grupi i klubu

Trčanje u društvu je veoma interesantno. Grupa daje sigurnost i motiviše vas da istrajete i kada je teško. Uz stručne savete trenera i iskusnijih trkača brže ćete učiti. Lakše ćete upoznati nove ljude sa sličnim problemima, ali i srodne duše sa zajedničkim ciljevima. U ostalom, svi smo društvena bića a trčanje je zgodan način da upoznate nove ljude. Spisak grupa pronađite ovde.

Ovo su po meni najvažnije stvari koje možete da učinite da počnete sa trčanjem. Ukoliko imate pitanja ili savet+ slobodno ih ostavite u komentarima! Srećno!