Koronavirus i trčanje: Kada mogu da trčim nakon oporavka od koronavirusa?

U kakvoj su vezi koronavirus i trčanje? Ako ste bili zaraženi korona virusom i sada ste počeli da se osećate bolje, možda se pitate: Kada mogu da trčim nakon oporavka od koronavirusa?

Pandemija COVID-19 je situacija koja se brzo razvija i bolest i oporavak se razlikuju na individualnoj osnovi. Za specifične informacije na osnovu vaše bolesti i plana lečenja obratite se svom lekaru.

Evo nekoliko koraka, koje predlažu stručnjaci, koje biste trebali da preduzmete da biste se bezbedno vratili trčanju posle COVID-19.

Nažalost, još uvek ne razumemo sve detalje o dugoročnim efektima COVID-19 na telo, posebno na organe poput srca i pluća. Zbog toga povratak na uobičajene treninge nakon oporavka od koronavirusa treba da bude oprezan i postepen.

Koliko duga pauza od trčanja treba da bude ako vam je dijagnostikovan COVID-19?

U ovom trenutku smernice o tome kako da se ponašate u ovoj situaciji su svuda, što govori o tome da niko zaista ne zna pravi odgovor.

Ono što je sigurno to je da osoba definitivno treba da sačeka dok se potpuno ne oporavi od svojih simptoma.

Međutim, imajte na umu da ova bolest ponekad pogađa ljude u više faza – počinjete da se osećate dobro, a zatim nastupa druga faza simptoma.

Zbog toga, da biste bili sigurni da je sve uredu, sačekajte 10 do 14 dana nakon potpunog rešavanja simptoma pre nego što nastavite sa bilo kojom normalnom aktivnošću.

A i onda kada počnete ponovo da da trčite ili vežbate, to bi trebalo da bude postepen i lagan povratak.

Za vreme dok ste bolesni, ne znači da biste trebali da napravite potpunu pauzu od bilo koje vrste pokreta. Pod odmorom mislimo da ne učestvujemo u napornim vežbama, ali je važno je da hodate, da se krećete i da budete pokretni.

Pre ponovnog vežbanja, koje mere predostrožnosti treba da preduzmete?

koronavirus i trčanje

Ako vam je dijagnostikovan COVID-19, posebno ako je za vašu bolest potrebna hospitalizacija, treba da se obratite lekaru. U zavisnosti od težine vaše bolesti, takođe može biti korisno dobiti EKG, testove krvi i druge detaljne analize srca.

Posebno ako ste bili na respiratoru, trebalo bi da u saradnji sa svojim lekarom uradite EKG kako biste bili sigurni da nema većih promena.

Glavni razlog za pregled srca je taj što se brinemo zbog retkog rizika od srčanog udara ili, što je zabrinjavajuće, aritmije (nepravilan rad srca) koji bi mogao dovesti do iznenadne srčane smrti. Ovo će biti neverovatno retko, ali moguće.

Izjavio je za Runnersworld doktor sa univerziteta Yale, Brian Clark.

Sa druge strane, kada su u pitanu pluća rizik je drugačiji. Ne postoji nešto što bi se pokazalo na testiranju plućne funkcije što bi pomoglo u otkrivanju rizika od iznenadne smrti i, zbog toga, testiranje plućne funkcije može biti rezervisano za ljude koji imaju simptome, objašnjava Clark.

Ako ste bili na respiratoru kratak vremenski period, na primer nekoliko dana, ne treba vam nužno proveriti plućnu funkciju, ali ako ste bili duže vrieme na respiratoru, verovatno ste doživeli oštećenje plućne funkcije i moglo bi vam koristiti testiranje plućne funkcije, objašnjava Clark.

Clark predlaže da se sa testiranjem plućne funkcije sačeka najmanje tri meseca nakon akutne bolesti, jer je oporavak spor i to bi ljudima omogućilo više vremena da se stabilizuju.

Ako ste trkač rekreativac i imate blaži slučaj korona virusa, verovatno je u redu da sačekate 10 do 14 dana nakon rešavanja simptoma, a zatim nastavite sa oprezom. (Uvek je dobra ideja da se obratite lekaru, posebno ako imate bilo kakvih nedoumica.)

Ako vam je dijagnostikovana COVID-19, kako se bezbedno vratiti vežbanju?

Iako nema jasnih dokaza o povratku sportskom režimu, ponovno pokretanje ne više od 50 procenata vašeg osnovnog tempa i daljine verovatno je put kojim treba ići, kaže Clark.

Kada započnete ponovo sa trningom, želećete da nadgledate kako se osećate. Trebalo bi da očekujete da se na treningu osećate teže i gore nego što ste navikli nakon kombinacije bolesti i dužeg odmora.

Nakon što započnete sa 50 procenata onogo što vam je bilo normalno pre korona virusa, možete postepeno povećavati intenzitet vežbanja i razdaljinu nedeljno. Doktori predlažu povećanje intenziteta / kilometraže za oko 10 procenata svake nedelje dok se ne vratite u svoj uobičajeni ritam.

Koji su znaci zbog kojih biste trebali odustati od vežbanja kada ponovo započnete?

Možda se nećete odmah osećati dobro na treningu zbog uklanjanja kondicije sa vremena van treninga, kao i zbog mogućih dugotrajnih efekata virusa. Ako imate više kratkog daha nego što biste očekivali, ili nelagodnost u grudima zbog lupanja srca, konsultujte se sa svojim lekarom, kaže kardiolog Patrick Green sa UCHealth Heart and Vascular Clinic.

Dakle, ako su vaši treninzi podnošljivi, ali izazovni i možete zadržati isti napor tokom određenog vremena dok vam ne postane lakše, verovatno osećate efekte gubljenja kondicije kao posledicu korona virusa.

Ali budite oprezni jer je lako pogrešiti i pomešati gubljenje kondicije sa mogućim stanjem da ste i dalje bolesni, kaže doktor Clark.

Neki simptomi koje treba da pratite su bol u grudima, nesvestica ili osećaj kao da ćete se onesvestiti, ako osetite bilo šta od ovoga znači da morate da se zaustavite odmah. Nemojte da čekate da ovo prođe samo od sebe već idite pravo kod svog lekara.

Kratkoća daha kao i osećaji težeg trčanja ili vežbanja mogu biti i zbog toga što niste u formi. Ako su ova osećanja blaga i ne izazivaju veliku nevolju, u redu je da nastavite da poboljšate kondiciju. Uz dosledan, spor i stabilan trening, svake nedelje bi trebalo da se osećate bolje. Ako se to ipak ne dešava, tada je vreme da se obratite lekaru.

Izvor: Runnersworld

U kakvoj su vezi koronavirus i trčanje? Na jednom mestu ćemo pokušati da odgovorimo na sva pitanja koja svaki trkač postavlja a vezana su za bavljenje trčanjem i pandemiju COVID-19. Pratite novu kategoriju na sajtu za najnovije informacije – OVDE

planovi za trčanje