zena trci u nociŠto više znate o trčnju, ishrani, treninzima i zdravlju, više ćete uživati u trčanju, bez obzira koja je vaša motivacitaja. U narednih par tesktova savetujemo devojke i žene i prenosimo opšta znanja vezana za žensko trčanje. Cilj nam je da budete potpuno informisani. Saveti pokrivaju sve važnije oblasti rekreativnog bavljenja trčanjem: zdravlje, psihologiju, trening, trčanje u menstrualne cikluse i ostalo.

Ostale savete nađite u drugom i trećem delu članka. Neki saveti se odnose na sve trkače, drugi samo na žene, a verovatno da mnoge od ovih i znate.

  • Trčanje je specifično stanje svesti. Jedina stvar koja ograničava to da li ćete uspeti u svome naumu je kako razmišljate o trčanju. Ako vam pomaže u smislu oslobađanja od stresa, sagorevanja kalorija, povećanja poverenja u sebe, onda je potpuno nevažno koliko brzo ili sporo trčite, vi uživate.
  • Za žene trkače brzi treninzi u anaerobnoj zoni – intervali, brda, fartlek i drgui mogu dovesti do povećanja snage i brzine slično kao upotrebom steroida, ali bez opasnih nuspojava. Zašto? Intezivno anaerobno trčanje je jedan od najjačih stimulansa za proizvodnju ljudskog hormona rasta, a on utiče na jačanje mišića i brzinu trčanja.
  • Trčanje sa slušalicama može stvoriti problem, jer tako ne čujete vozila, bicikliste i ostale učesnike u saobraćaju. I psi mogu biti problem, pa čak i sumnjive osobe, koje vas mogu napasti. Tako delujete ranjivo, pa izbegnite ove situacije barem predveče. Drugo rešenje je da trčite u paru ili u grupi.
  • Brzo trčanje sagoreva više kalorija nego sporo trčanje, a sporo trčanje sagoreva mnogo više nego bilo koja druga aktivnost. Ako želite da smršate trčanje će vam omogućiti da postignete taj cilj. Sporo trčanje sagoreva više masti od brzog, pa trčite sporije.
  • Niko ne kaže da morate biti vrhunska takmičarka da bi trčala na nekoj trci s vremena na vreme. Na svakoj trci velika većina trkača, žena i muškaraca su rekreativci i za njih je najvažnija dobra zabava i druženje. Trke stvaraju dodatnu motivaciju.
  • Na trčanju vam se može desiti da upoznati zanimljivu osobu. Pošto već delite zajedničko interesovanje lako je stupiti u komunikaciju.
  • Dokazano je da žene koje trče imaju duplo manju šansu da dobiju rak grlića materice i dojke jer se trčanjem proizvodi manje jak oblik hormona estrogena. Istovremeno rizik od dijabetesa se snižava za 35% u odnosu na žene koje nisu fizički aktivne. Kada se pogleda da su rak grlića materice i dojke jedni od prvih uzroka smrti za žene u Srbiji, trčanje ispada veoma dobar izbor.
  • Žene imaju uža stopala od muškaraca, pa muški modeli patika gotovo nikada ne odgovaraju. Zato postoje patike specijalno oblikovane i dizajnirane za žene. Ali ako imate velika stopala, možda će vam baš patike za muškarce bolje odgovarati. Uvek kupujte patike koje vama najbolje odgovaraju. Ako imate problema sa stopalima, postoje anatomski ulošci.
  • Ako trčite sa drugim trkačicama ili grupom bićete sigurnije nego kada same trčite. Žene trkači postaju više od samo partnera za trčanje jer vas motivišu i imate poverenje, a možete i naučiti nešto novo i razmeniti iskustva. U svakom slučaju, posle trčanja luči se hormon sreće i ljudi se osećaju sjajno.
  • Nažalost, muškarci i žene nikda neće biti ravnopravni što se tiče mokrenja. Dok muškarci to mogu obaviti u trenutku, ženama treba malo duže vreme. Dok su u trčanju muškarci maksimalno opušteni jer to mogu obaviti bilo gde, žene su žrtve sopstvene anatomije, pa moraju naći skriveno mesto.
  • Unos minerala je veoma važan za žene, a pogotovo dva: kalcijum i gvožđe. Gvožđe je važno zbog menstruacije. Izvori gvožđa su jetra, žitarice, spanać i goveđe meso. Kalcijuma ima dosta u mlečnim proizvodima, povrću sa dugim tamnim listovima, brokoliju, ribi.
  • Trčanje sa psom vam omogućuje dvostruku korist – ne trčite sami, a imate prijatelja koji je uvek raspoložen da trči. A pas vas može i zaštititi jer je veran kompanjon. Idealan pas je srednje veličine koji je sa dobrim pedigreom za izdržljivost. Lovački su psi dobar izbor.
  • Žene koje same trče treba da preduzmu neke korake, na primer uvek se javite gde trčite i kada se nameravate vratiti. Trčite na stazi koja je dobro posećena. Ne nosite vrednosti sa sobom i ne trčite noću. Ako baš morate da trčite noću možete poneti mini suzavac. Ako imate mogućnosti ponesite mobilni telefon. Obratite pažnju.
  • Trčanjem se prolepšava koža. Prema istraživanjima dermatologa, trčanje razvija cirkulaciju i transport hranjivih materija i izbacivanje štetnih supstanci koje su proizvod metabolizma. sve ovo dovodi do smanjenja potkožne masti, pa je koža čistija a crte lica su izraženije.
  • Nema razloga da propustite trening samo zato što ste dobili menstruaciju. Ako imate grčeve, trčanje će ublažiti teogbe i otkloniti bol zbog toga što se oslobađaju endorfini. Tu su naročito pogodni brzi treninzi ili brda.
  • Ako trčite toliko da vam se menstruacija proredi ili bude lagana, onda možda ugržavate vaše kosti. Ako imate neredovne menstuacije ili nemate uopšte, obavezno posetite ginekologa, poželjno onoga koji se razume u trčanje i sport.

Nastavlja se…

Trčanjem devojaka i žena ćemo se baviti u 3 vezana teksta. Kako nemamo lična ikustva molimo sve zainteresovane trkačice da ostave svoje savete drugim devojkama. Ukoliko primetite greške u tekstu slobodno nam srenite pažnju na njih. Ostavite komentar!