9 trendova u trčanju koje ćemo gledati i u 2018. godini

Kao i na kraju svake godine radimo analizu prethodne i pretpostavljamo šta nam se to sprema u narednoj. Čitajući više tekstova o novim kretanjima i trendovima u trčanju, odlučio sam se da vam predstavim sažetak svih ovih trkačkih rendova na našem trkačkom servisu  – Trčanje.rs

Ova kretanja su iz različitih oblasti: oprema, trke, ponašanje trkača… i ovde nisu data prema nekoj važnosti, možda najviše po zanimljivosti i po tome da li i koliko su bliska kretanjima u Srbiji i regionu.

#1 “Social running” je u fokusu

Sve više trkača se okuplja u grupe i za to korsite društvene medije. Znači FB stranica je obavezna, a za dogovaranje se koriste FB grupe ili sopstvene platforme.

Ovaj trend prati trend i postavljanja svojih treninga na društvene medije, kod nas poznat kao trend: “trenining nije urađen ako niste okinuli selfi i postavili report iz Garmina na Fejsbuk”.

Sa tim u vezi, nadam se da ste članovi naše STRAVA grupe u kojoj svake nedelje radimo Giveaway i šaljemo poklone naših partnera Hemofarma.

#2 Prodavci opreme dolaze do trkača

Nije ovo baš novi princip da prodavci dolaze do trkača. Ranije se to radilo tako što voziš kombi tamo gde je trka, pa onda otvoriš gepek i valjaš patike.

No sada brendovi nude svoje grupe, a prodavci trčanje iz svojih radnji. Nije više dovoljno da budemo online već i da trčimo sa trkačima.

#3 Puno brendova i to puno malih i dizajnerskih

Naravno da je biti lep mnogo važnije nego biti brz. Mislim jeste važno biti brz, ali izraziti sebe kroz specijalne krpice, koje pri tome mogu biti veoma kvalitetne danas je više nego ranije dostupnije i moguće.

Naravno, ako trčite trail, motivi na vašoj trkačkoj odeći će biti planinski, materijal više vuneni i hvala ti bako pod rukom, verovatno ćete imati neke manje zasićene boje i na koncu: nosićete neku kul maramu i sa njom bradu.

Ako ste mnogo brzi i pri tome ste istetovirani onda će da vas šljaka npr BLKBRN.

Hipsteri će obožavati vintage running brendove kao što je Tracksmith.

Ja sam na Isaori, koja je na početku malo koketovala sa trčanjem, no postala je ono što se zove “athleisure” – trend u kojem se odeća specijalizovana za sport koristi u drugim okolnostima: posao, škola…

#4 Broj finišer na trkama napokon stagnira

Primetan je pad broja učesnika na trkama i sada je on isti kao 2015. Znači imamo pad u 2016 i 2017, ali taj pad nije drastičan, i kreće se oko  oko 4%.

#5 Manji broj trka, kvalitet veći

Kako pada broj trkača, pada i broj trka. Oni koji nisu uspeli da se nametnu su izašli iz trke, a oni koji su opstali su povećali kvalitet.

#6 Manje kilometraže na trkama su popularnije

Naravno najpopularniji događaji su trke na 5km. Broj maratonaca ostao je isti, a pad je primetan na distancama od 10km i 21km.

Ne treba naravno biti veliki genije da se skapira da u Srbiji svi hoće da imaju polumaraton i maraton. Nemali broj puta sam savetovao da pravite trke na 5km i 10km. I to tematske.

Odlična prilika da vas pozovem na našu trku na 5km, Belgrade Business Run će se održati u četvrtak 14. juna 2018. godine!

#7 Najveći broj finišera na trkama je između 25 i 44 godine

Maltene svaki drugi trkač spada u ovu deografsku grupu. Podatak je za USA, ali mislim da je slično u Srbiji.

#8 Još jedan globalni trend je “mobile”

To znači da ovo verovatno čitate na mobilnom, pa je važno i da organizatori trka shvate da vi želite da o trci saznate preko mobilnog, te da se na trku prijavite sa mobilnog i po mogućstvu platite startninu sa mobilnog.

#9 Prilagođavanje i to do kraja

Svaka patika koju kupite danas u sebi uključuje neku tehnologiju koja će se dinamički prilagoditi vašem tipu stopala i načinu trčanja.

No idemo dalje – prilagođavanje u budućnosti će ići dotle da sa 3D štampanjem verovatno dolazimo do toga se patike prave po meri za svakog trkača.

To je to. Ako imate šta da dodate, bacite komentar, nemojte da držite za sebe :)

Izvori su: Active.com, Triathlete.com, Evenbrite.com.