Infruenseri/ke vs profesionalni sportisti/kinje – kako se vodeći sportski brendovi reklamiraju danas

Influenseri/ke sa svojim blogovima i instagram profilima postaju sve važniji u komuniciranju raznih brendova. Kako stvari stoje kada je trkačka industrija u pitanju? Da li blogeri i instagrameri imaju potencijala da zamene profesionalne sportiste kao ambasadore sportskih brendova? Da li je korišćenje sportista u marketingu zastarelo jer im je broj pratilaca na društvenim mrežama mali? U nastavku nam vrhunski sportski brendovi otkrivaju svoju marketinšku strategiju.

Korišćenje influensera/ki u marketingu je trend novijeg datuma, naročito kada je trčanje u pitanju. Međutim, Asics sa svojim FrontRunnersima više nema potrebu za uključivanjem sportskih zvezda u svoj marketing plan. Isto je i sa Brooksom, koji za reklamiranje koristi Floriana Neuschwandera, trkačku instagram zvezdu sa preko 53 hiljade pratilaca. Određeni trkački instagrameri, kao što je Flooorrriii sa preko 100 hiljada pratilaca, postavljaju standarde na sceni. Saradnja sa trkačkim brendovima je logičan sled.

Sa druge strane imamo Pumu koja nam potvrđuje koliko je saradnja sa vrhunskim sportistima i dalje efikasna. Slika Usaina Bolta koji ljubi svoje sprinterice nakon ostvarene pobede na Olimpijskim igrama u Riju je slika koja se ne zaboravlja lako.

Hajde da čujemo šta o svemu ovome misle neki od vodećih brendova trkačke opreme.

adidas – influenseri su glas trkača i brendova

Oliver Brüggen ispred adidasa objašnjava: “Za nas marketing kroz influensere predstavlja onlajn i oflajn komunikaciju i saradnju sa kreativnim ljudima iz različitih kulturoloških sredina.” Ovo je potvrđeno i na njihovoj promociji Solar Boost patika u Berlinu gde su među vodećim zvanicama bili profesionalni trkač Philipp Pflieger, poznate nemačke blogerke Laura i Isabell (Run Munich Run) ali i strastvena trkačica i TV voditelj Kai Pflaume.

Dakle adidas voli da kombinuje tradicionalni i novi način marketinga.

Brooks Running – trkački buntovnik sa društvenom zajednicom

Brooks takođe uživa u saradnji sa influenserima. Lara Hasagic, Marketing menadžerka DACH kaže: “Saradnja sa influenserima je važna, obzirom da se komunikacija i razmena među trkačima sve više dešava na društvenim mrežama.” “Zaštitno lice” Brooksa je Florian Neuschwander, jedan od najpopularnijih ultra trkača u protekloj godini i pobednik “Wings for Life World Run” trke.

Međutim, ono što njega čini popularnim među pratiocima, a samim tim i atraktivnog ambasadora Brooksa, je činjenica da on na svom profilu veći naglasak stavlja na svoj “privatni” život nego na trenažni plan. Njegov hashtag #runwiththeflow okuplja zajednicu od 53 hiljade, a Florian neretko organizuje zajednička trčanja sa svojim pratiocima i o tome (i svačemu još) piše u kolumni za nemački Runner’s World.

Salming – šta to influenseri donose na sto?

Jan Kratchovil, šef marketinga u Salmingu odgovara na ovo pitanje i objašnjava šta čini dobrog influenserea: “Prvo, strast i kompatibilnost sa brendom. Da li se identitet influensera podudara sa našim? Drugo, tehnička marketinška kompetencija u smislu estetike slika, pristupa ciljnim grupama, komunikacije itd. Ako osoba ne predstavlja sebe dobro na društvenim mrežama, neće uspeti ni sa našim proizvodima. Treće: broj pratilaca. To je na kraju ipak ono najvažnije što influenseri donose na sto. Ali takođe i struktura zajednice koja ga prati. Kvalitet ispred kvantiteta.”

Salomon – strast prema trčanju ispred rezultata

Julia Schehl, brend menadžerka nemačkog Salomona, objašnjava šta je za njih dobar influenser: “To je svakako mešavina broja pratilaca, autentičnosti i zabave koju im sport daje. Mi ne tražimo vrhunske rezultate, važna nam je strast za trčanjem i volja da za nas i sa nama dalje razvijaju sport.” Philipp Reiter ima sve od navedenog. Dvadesetšestogodišnji student, trejl trkač i skijaš i promoter Salomona. On svakodnevno informiše svojih 41 hiljadu pratilaca o planinskim avanturama, bilo da je to deo dogovora sa Salomonom ili ne.

Asics – granice između influensera i sportista postaju sve nejasnije

Asics je 2010. lansirao svoj projekat FrontRunners. Ovaj globalni projekat okuplja 700 trkača u 15 zemalja širom sveta. Asics ove trkače oprema svojom trkačkom opremom i obezbeđuje im ulaz na sva Asics dešavanja. Pored toga, prave se i marketinške kampanje o samoj grupi. U ovoj grupi su i trkači početnici i trkački ifluenseri i profesionalni trkači, trijatlonci… granice između influensera i profesionalnih sportista više nisu tako jasne.

LaSportive – cilj bira sredstvo

Michael Carli, ispred LaSportive, pravi jasnu razliku između vrhunskih sportista i influensera: “U principu, radimo sa dve različite grupe ljudi: sportistima koji učestvuju i, idealno, pobeđuju na trkama (Skyraces, ultre i Vertical Series), i sa instaramerima i blogerima koji imaju uticaj preko svojih pratilaca. Ciljevi su drugačiji: u prvom slučaju radi se o performansama i kredibilitetu našeg proizvoda, a u drugom se fokusiramo na to da dospemo do što većeg broja ljudi.”

Profesionalni sportisti ne posustaju

Iako su instagram zvezde sveprisutnije u marketinškim planovima sportskih brendova, vrhunski sportisti imaju svoje mesto. Već smo pomenuli Usaina Bolta i saradnju sa Pumom, a ove godine je i Nike izbacio reklamu sa Shalane Flanagan, pobednicom njujorškog maratona.

Kako stvari stoje kod nas

Kada pogledamo instagram profile domaćih influensera, jasno nam je da se ovaj trend još nije zahuktao kod nas. Iako u nekim drugim industrijama domaći influenseri fino napreduju, trkačka industrija na instagramu ne cveta baš. Ako izuzmemo Nelu Bunčić (yugoslovenka_) koja ima preko 20 hiljada pratilaca, ostatak trkačkog sveta ili ima znatno manje pratilaca ili su profesionalni sportisti.

Dakle, na ovim prostorima glas ide za profesionalne sportiste koji su instagram influenseri. Win Win situacija!

Tekst je originalno objavljen na ISPO.com

Komentari