Od hula-hop obruča koje smo nekada vrteli oko struka i thigh master-a za zatezanje butina, sve do danas, kada nam u treniranju obavezno pomažu i tehnološki gedžeti – razvoj tehnologije svakako je uticao na fitnes i tradicionalnu opremu za trening. Tokom godina se takođe drastično menjao i proces nege kože, pa mnoge kompanije iz ove branše nastoje da edukuju potrošače o važnosti brige o koži nakon treninga.

Vodeći švedski brend u oblasti lepote i fitnesa Foreo proučio je i ponašanje ljudi koji redovno treniraju i načine na koje svaka inovacija menja metode vežbanja u 21. veku. Da li su u pitanju digitalne aplikacije koje vežbači skinu da bi pratili svoj napredak tokom treninga ili uređaji koje nose sa sobom u sportskim torbama – različite decenije donosile su različitu opremu u torbama za trening od 1950. godine do danas.

1950-te – Hula hop obruč

Pedesete godine bile su u duhu ritmičkih vežbi, jumping jack-a i hula-hopa. Kada je hula-hop po prvi put pušten u prodaju u SAD-u, prodato je više od 100 miliona primeraka i obruč je vrlo brzo postao prvi izbor kada je u pitanju vežbanje.

1960-te – Pojasevi za mršavljenje

Dok su šezdesete godine uzele maha, pojasevi za mršavljenje su već uveliko bili popularni, baš kao i verovanje da ljudi na ovaj način mogu izgubiti kilograme, povećaju tonus mišića i poboljšaju cirkulaciju. I dok danas vežbači u teretanama i dalje rade na tome da ojačaju mišiće i poboljšaju cirkulaciju, kako godine prolaze primećujemo da se pojavljuju i mnogi trendovi brige o licu i koži, isto koliko o telu.

1970-te – Jazzercise

Sedamdesete godine poželele su dobrodošlicu jazzercise-u – kombinaciji plesa, džeza i baleta, pilatesa, joge i kik-boksa. Jedini potreban komad opreme bio je uzak triko u bezbroj različitih neon nijansi.

1980-te – Aerobik

Kako su pristizale osamdesete, sve je bilo u znaku aerobika koji je izmislio dr Kenneth Cooper iz NASA-e, a koji je popularizovala glumica Jane Fonda. Grejači, trake za kosu i Sony vokmen postali su osnovni deo opreme za trening.

1990-te – Thigh master

Kada su došle devedesete, činilo se da je svet postao zasićen fazom grupnih vežbi i, umesto toga, postao opsednut spravama za vežbanje kod kuće. Korak dalje bio je i thigh master – izum za zatezanje butnih mišića. Samo u prvoj godini lansiranja, 1991. godine, uređaj je prodat u 6 miliona primeraka i postao obavezan deo treninga. Da li je korišćen u teretani ili kod kuće – svakako je zaslužio titulu najvećeg i najčudnijeg sportskog aksesoara devedesetih.

2000-te – Fitnes program zasnovan na aplikacijama

Sa dolaskom 2000-ih godina, promenile su se mnoge navike kada je u pitanju trening, pa je deo svake sportske torbe bila i neka vrsta pametnog telefona sa najnovijim fitnes ili lifestyle aplikacijama. Na primer, FitBit koji je lansiran 2007. godine, brzo je postao aksesoar koji nose mnogi ljubitelji sporta jer je zgodan za nošenje na ruci. A onda su ovakve tehnološke novine, koje se mogu lako mogu nositi i tokom treninga, postale norma tokom ove decenije.

2010-te do danas: Tehnologija i beauty gedžeti

Nove tehnologije su napravile revoluciju u mnogim industrijama, pa ni sportske aktivnosti nisu izuzetak. Danas vežbači zahtevaju proizvode i aksesoare koji su svakodnevni deo njihovog života, pa je postalo sasvim uobičajeno da vidimo pametne beauty gedžete, kakav je Luna play plus uređaj za čišćenje lica, u torbama odmah pored proteinskih šejkova i energetskih čokoladica.

Briga o sebi postala je i briga o koži

„Tokom godina, posmatrali smo drastične promene u navikama onih koji redovno treniraju, od smanjenja sportske torbe do napretka tehnologije koju maksimalno i veoma posvećeno koriste. Takođe smo primetili da ljudi sada shvataju da, dok su brinuli o izgledu svog tela, nisu obraćali pažnju na svoju kožu, odnosno svoje lice. Niko ne želi odlično izvajano telo ako  kvalitet njihove kože nije na istom nivou. Uz Foreo Luna liniju proizvoda, nastojimo da izjednačimo brigu o sebi i brigu o koži, sa uređajima koji odgovaraju svima i laki su za upotrebu, a izuzetno delotvorni. U tome smo uspeli i sada vidimo naše uređaje u sportskim torbama širom sveta“, zaključila je Anja Zlatarov Latinčić, menadžer za komunikacije brenda Foreo.

Sa promenom sportske opreme, dolaze i promene u percepciji celokupnog zdravlja, pa je negovana koža postala jedan od prioriteta. Osvežite svoje lice nakon svakog vežbanja i neka beauty gedžeti postanu vaši neizostavni partneri u treningu.

* Tekst priredili Foreo Serbia i Executive Group