Upala potkolenice je najčešća povreda novih trkača

Istraživanje koje su sproveli naučnici u Danskoj je pokazalo da je upala potkolenice najčešća povreda kod trkača početnika.

Upala potkolenice je najčešća povreda kod trkača početnika

Danski istraživači su godinu dana pratili 933 trkača početnika da bi videli koliko ih je povređeno, kakve su povrede pretrpeli i koliko je trebalo novim trkačima da se oporave od povreda.

Definicija trkača početnika i povreda u istraživanju

Novim trkačem su smatrali osobe koje u prethodnoj godini nisu pretrčale više od 10 kilometara. Definisali su povredu od trčanja kao bol u nogama ili donjem delu leđa izazvan trčanjem, dovoljno jak da umanji trening (udaljenost, trajanje, tempo ili učestalost) najmanje nedelju dana.

Rezultati istraživanja

Od 933 novih trkača, 254 ih je ispunilo definiciju povrede trčanja tokom prve godine. Od povređenih trkača, 15% je imalo sindrom medijalnog tibijalnog stresa (omiljeno medicinsko ime za upalu potkolenice), 10% je imalo patelofemoralni bol (poznatije kao trkačko koleno), 9% je imalo povredu meniskusa, 7% je imalo Ahilov tendinitis, a 5% je imalo plantarni fasciitis ili povredu soleusa (mišić duž zadnjeg dela potkolenice).

Stresni prelomi bili su relativno neuobičajeni, najverovatnije jer je u prvoj godini kilometraža novih trkača bila dovoljno mala da nije stvorio značajan rizik za tu povredu. Tri četvrtine povreda nastalo je tokom prvih 201 kilometara određenog trkača u sportu.

Vreme oporavka od povreda

Vreme zarastanja je veoma variralo među povređenim trkačima. Oni sa povredama listova vratili su se normalnom radu u proseku za 30 do 40 dana, dok je onima sa upalama potkolenice trebalo u proseku 72 dana da se potpuno oporave.

Plantarni fasciitis bio je najdosadniji od pomenutih povreda, pa mu je bilo potrebno u proseku 159 dana da se preboli. Ukupno se 220 od 254 povređenih trkača oporavilo do kraja jednogodišnje studije, dok je 34 još uvek bilo povređeno.

Istraživači kažu da njihova otkrića ističu važnost vođenja računa o prevenciji ovih povreda kod trkača početnika

Više o upali potkolenice i prevenciji ove povrede pročitajte u sledećem tekstu

planovi za trčanje