Voda je jedan od najbitnijih elemenata na planeti. Bez nje ne bi bilo ni nas. Ekološki momenat i značaj očuvanja voda čistim trebalo bi da je svima usađen u svest, ali nažalost, naše reke prepune su koječega što im ne pripada.

Korist vode za organizam je velika, bilo da se bavite sportom ili ne.

Čovečje telo sadrži 55-70% vode, ali je neophodno dopunjavati te rezerve kako nebi došli u stanje dehidratacije.

Krv se sastoji od 90% vode, a telo podseća na mašinu koja funkcioniše na principu korišćenja vode. Ako je ne pijemo u dovoljnim količinama, urin će biti žut i imati neprijatan miris. U normalnim okolnostima, on je bez boje i bez mirisa. Da bismo to postigli, stručnjaci kažu da u organizam treba uneti oko 2 litre vode dnevno, ne računajući ostale tečnosti (čaj, sok, kafu itd).

Ali, koliko je vode zaista potrebno našem telu?

Mišljenja se razlikuju, te idu od osam čaša do četiri litre dnevno. Opet, logika kaže da sve treba prilagoditi potrebama i potrošnji, te da dnevna količina vode treba da bude prilagođena zadovoljenju potrebe svakog čoveka pojedinačno. Većina odraslih ljudi će izgubiti između dve do tri litre vode dnevno putem normalnih telesnih funkcija, ukoliko su izloženi Suncu ili fizičkoj aktivnosti imaće tendenciju da gube više vode. Sportisti treba da piju više vode da bi izbalansirali svoje telesne tečnosti jer imaju velike gubitke vode preko znoja i u regulaciji telesne temperature.

Šta sve radi voda?

Voda obezbeđuje unos esencijalnih materija kao što je kalcijum, magnezijum i fluor. Voda odnosi toksine iz vitalnih organa, donosi hranljive materije do ćelija, hidrira kožu, održava normalnu telesnu temperaturu kao i pritisak.

Šta raditi ako preterate sa unosom vode možete pročitati ovde, ali od prevelikog unosa možda je opasnija i dehidratacija. Kako nju da predupredite saznajte ovde.

Koji je vaš omiljeni napitak kojim se hidrirate?

  • Voda (obična)
  • Mineralna i/ili kisela voda
  • Slatke vode (sa ukusima voća)
  • Čajevi
  • Izotonici
  • Sokovi (voćni)
  • Gazirani sokovi
  • Pivo

Savet: Ako do sada niste imali naviku redovnog pijenja vode, počnite sa jednom litrom vode dnevno tokom prve sedmice, a onda povećavajte svake nedelje za po dve čaše.