Adidas Runners, Icebug Forest Femmes, Brooks Run Happy, Salomon How To Trail Run, Saucony Run Your World Tour… trkačke zajednice pokrenute od strane trkačkih brendova igraju važnu ulogu na urbanoj trkačkoj sceni. Međutim, kako i da li samoorganizovane ili profesionalne trkačke grupe mogu biti relevantne za lokalne sportske trgovce? Ispo.com je razgovarao sa predstavnicima brendova u Nemačkoj kako bi nam pružio njihov pogled na ovu temu.
Trčanje u grupi nije ništa novo. Ljudi su oduvek dogovarali datum i vreme zajedničkih sportskih aktivnosti kako bi se međusobno motivisali, postigli nove ciljeve i zabavili se zajedno. U vreme digitalnog umrežavanja, aplikacija i Facebook grupa, to je naravno postalo lakše.
U posljednjih nekoliko godina pojavile su se stotine manjih i većih trkačkih zajednica. Ovo svakako ide u prilog trkačkim brendovima koji podržavaju ovaj trend kreiranjem sopstvenih aktivnosti, ali da li i na koji način ovaj trend pomaže lokalnim sportskim prodavcima? U nastavku slede saveti i predlozi predstavnika najvećih trkačkih brendova.
Trčanje – od individualnog do grupnog sporta
Jan Kratchovil, šef marketinga u Salmingu, vidi saradnju sa trkačkim grupama kao efikasan način kako bi brend ostao vidljiv, posebno u velikim gradovima Nemačke: „U okviru ovih trkačkih grupa, individualan sport, kao što je trčanje, delimično se razvija u grupni sport. Iako je struktura unutar ovih grupa neobavezna, interni procesi kao što su razmena mišljenja i identifikacija su slični onima koje vidimo kod drugih grupnih sportova.“
Salming radi sa različitim trkačkim grupama u Berlinu. U idealnom slučaju, zaposleni i saradnici su i sami članovi tih grupa. Na taj način, kaže Kratchovil, Salming iz prve ruke dobija potrebne informacije, a sa druge strane stvara poverenje i solidarnost sa brendom unutar trkačke zajednice.
Adidas runners: međunarodni, lokalni, digitalni i integrirani
Adidasr runners su verovatno jedna od najvećih trkačkih zajednica u 2018. godini. „Trkačke zajednice daju trkačima mogućnost da dele svoju pasiju za sportom sa drugima, kao i da otkriju svoj grad na drugi način. Adidas runners su međunarodna mreža entuzijasta.“, kaže za adidas Oliver Brüggen.
Boost running grupe, koje su prvobitno bile oformljene u urbanim sredinama, u protekle dve godine su se razvile, multiplikovale i proširile na međunarodni nivo. Danas, AR postoje u 50 gradova širom sveta, sarađuju sa Runtasticom, organizuju svoje trkačke događaje (Run City Nights), i sastaju se u lokalnim trkačkim hubovima, kao što je Run Base u Berlinu.
Zajednice trejl trčanja
Ustaljeno je mišljenje da je trejl trčanje doživljaj prirode i samoće. Vodeći proizvođači trejl opreme, Salomon i Icebug, se ne bi složili sa tim. Oni, kao deo svoje marketinške kampanje, okupljaju trkače koji u grupama trčke kroz livade, doline, šume i planine.
Salomom je kroz svoju kampanju “How to Trail Run” u 2017. okupio preko 3.000 trejl trkača u Nemačkoj, a ta kampanja je sjajno radila i tokom 2018. godine.
Icebug je 2018. investirao u sopstvenu žensku trejl trkačku zajednicu pod nazivom Forest Femmes. Mathias Basedow, menadžer Icebuga za Nemačku i Austriju, objašnjava da je osnovni cilj projekta da osnaži žene da se više bave sportom na otvorenom. „Forest Femmes su počele u Goteborgu, a sada su nedeljni događaj u šest švedskih gradova. Nemačka verzija ovih trkačkih susreta se održava u Minhenu od početka 2018. godine.“, kaže Basedow.
Sportske radnje preuzimaju model
Ono što su sportski brendovi implementirali na nacionalnom i internacionalnom nivou, sportske radnje u Nemačkoj preuzimaju kao model dobre prakse. Na primer, Isar Run by Keller Sports se održava u Minhenu. Trkači se sastaju dva puta nedeljno u njihovoj radnji pored reke.
Sport Scheck već godinama organizuje trkačke događaje u nemačkim gradovima. 2018. nastavljeno je sa kampanjom pod nazivom Sport Scheck RUN, koja je podrazumevala događaje u 17 gradova Nemačke, a podržana je od strane Under Armoura.
Pored trkačkih događaja, postoje i sportske prodavnice koje organizuju treninge snage, tako da gradski trkači mogu da odrade i neki trening tog tipa.
Logična posledica: Sportski brendovi i lokalni sportski trgovci podržavaju lokalne trkačke grupe zajedno
Kako to u praksi izgleda? Prodajni prostor u lokalnim prodavnicama može se koristiti kao mesto gde će se trkači sretati sa brendovima.
Prema Kratchovilu, Salming već savetuje zainteresovane prodavce širom Nemačke da podrže lokalne trkačke grupe. „Pored prodajnih ciljeva i lokaliteta brenda, trebalo bi da težimo jačanju osnova trkačke grupe kroz naše događaje i komunikacijske aktivnosti. Želimo da kreiramo rešenja koja su dobitna za sve”, kaže Kratchovil.
„Kao deo RUN YOUR WORDL TOUR kampanje, Saucony nudi brojne aktivnosti i događaje na kojima možete isprobati našu opremu. Kroz ove događaje želimo da što većem broju korisnika damo pristup našem brendu. Bilo da je to kroz analizu trčanja u specijalizovanim trkačkim prodavnicama, kroz savete u lokalnim sportskim prodavnicama ili gradske test trkačke događaje.“ kaže Mika Froesch.
Trkači imaju priliku da upoznaju svoj grad iz drugog ugla
Sličan koncept primenjuje i Brooks sa svojom serijom urbanih trkačkih događaja pod nazivom Run Happy tour.
„Run Happy tura zasniva se na izvanrednim rutama za trčanje, koje se sastavljaju u saradnji s lokalnim trkačkim ekipama – bilo da se radi o parkinzima, praznim fabrikama ili najpoznatijim znamenitostima grada, trkači upoznaju svoj grad na nov način. Run Happy tura je događaj u zajednici koji se komunicira gotovo isključivo preko društvenih mreža. Srećni smo što se ovo, tokom proteklih godina, razvilo u pravi pokret, koji želimo proširiti u budućnosti.“ navodi marketing menadžerka Brooksa za Nemačku, Austriju i Švajcarsku, Lara Hasagic.
Saradnja sa lokalnim sportskim prodavnicama Brooksu omogućava da, pored ovog turističkog momenta, trkačima ponudi i testiranje patika na licu mesta uz mogućnost kupovine. A ko kupi patike na ovom događaju, ima i posebno „iznenađenje“, objašnjava Lara.
Gde su domaće sportske prodavnice na ovoj marketing mapi?
Iako se trčanje u Srbiji svakodnevno razvija, ne možemo, a da se ne složimo da kaskamo za ostatkom sveta. To se naročito ogleda u marketinškoj strategiji svetskih brendova. Počnimo od činjenice da su specijalizovani trkački brendovi do skora bili nedostupni u Srbiji, a da se danas još probijaju na naše tržište.
Od trkačkih grupa koje su vezane za brend kod nas imamo Adidas runners, Asics Frontrunner i Nike+ Run, a svega tri specijalizovane trkačke radnje. Sa ovim skorom ne možemo da očekujemo da je ovaj trend, koji buja u Nemačkoj, sveprisutan i kod nas ali Run ‘n More je uzeo pelcer, ostaje nam da vidimo kako će se primiti.
Možda najpotpuniji primer ove marketing strategije Beogradski trkački klub sa svojim Runners Hubom gde trkači mogu da isprobaju određenje brendove i odrade svoje treninge.
###
Ispo je bio jedna od inspiracija za zanimljiv tekst.