SPORTO 2018 ::: Saradnja Wimlbdon-a i IBM, Predsednik UEFA Aleksandar Čeferin i šef digitala AS ROMA Dan #2

Drugi dan SPORTO 2018 (http://sporto.si/) uključuje 3 važna govornika: Predesdnikom UEFA, šefom digitalnih komunikacija AS Roma i prezentacijom vezano za Wimlbdon teniski turnir. 

Pre početka, ako želite ozbiljno da radite sa sponzorima, ovo je čovek koji je vodio većinu panela. Toby Hester, Sponsorship coach. Njegova kompanija ujedno radi i kurseve za sponzore ovde

Pre početka, ako želite ozbiljno da radite sa sponzorima, ovo je čovek koji je vodio većinu panela. Toby Hester, Sponsorship coach. Njegova kompanija ujedno radi i kurseve za sponzore ovde

Sam Seddon – IBM je dugogodišnji partner Wimbldona. U tom sponzorstvu se krije tehnologija iza turnira, veštačka inteligencija i brend Wimlbdon.  

Sam je čovek koji radi u IBM i bavi se isključivo Wimlbdonom i dugogodišnjim partnerstvom IBM i teniskog kluba.

Mali privatni teniski klub sa 200-300 članova u jednom letnjem mesecu postaje centar tenisa i najveći teniski događaj (u godinama kada nema fudbala, tj Svetskog prvenstva u fudbalu). 

Neke od stvari koje morate da pazite jesu: big data, veštačka inteligencija, digitalna transformacija… Sve ono što ako ste u IT se dešava. Kako oni to koriste: AI generiše Highlights posle meča u roku od 2 minuta je taj video live. To se radi tako što npr kompjuter meri jačinu zvuka na tribinama i onda ubacuje taj kadar i slično. 

IBM je uradio i novi sajt Wimbldon.com. Sajt se prilagođava vašim favoritima u tenisu, vašem mestu odakle ga posećujete. 

Cilj sajta i celog Wimlbdona jeste da postane portal za vesti kada je turniru u toku. Naime oko milijardu ljudi prati Wimlbdon kada je turnir i svi treba da se osete kako je to biti na turniru. 

Znači, tenis je sadržaj, ali je produkcija TV prenosa koji oni sami rade najvažnija stvar. Kako mladi ljudi više negledaju TV, cilj je da isti kvalitet i još bolji prenos imamo i kroz FB i Instagram i njihov sajt. Slična priča kao i sa Fejsbukom od juče.

Presednik UEFA, Aleksandar Čeferin – fudbal je dobro, Evropa ujedinjena. UEFA je najveća sportska organizacija, 5 milijardi eura godišnje i 600 zaposlenih

Niko nije verovao da će jedan malo poznati Slovenaca postati predsednik i lider najveće sportske organizacije na svetu. Mnogo veće nego FIFA. 

U prijatnom razgovoru Aleksandar je izneo neke od ključnih strateških vizija EUAFA. 

Finansijska transparentnost je izazov. Njegov moto: Moji mejlovi su kao razglednice. Može svako da ih čita. 

Evropa ne treba da se plaši Kine. Mi smo vodeći u fudbalu. Potpisan ugovor sa Džek Ma na 230 miliona eura. Alibaba i Alipay su sponzor EUFA. Kaže da je to bio najčudniji sastanak ikada, uopšte nisu razgovarali o novcu, nego o viziji.  

Pored optimistične vizije Čeferin je izneo i nekoliko drugih ciljeva koje UEFA ima. Jedan je balans takmičenja, jer jaki klubovi postaju jaki, a slabi još slabiji. Dešava se dosada. 

Ženski fudlbal, edukacija roditelja, agenti koji ucenjuju klubove, match fixing… Sve su to teme. 

Nekoliko polja za razvoj jesu Futzal i Walking footbal. 

AS Roma, Paul Rogers je došao iz FC Liveprula u Romu da sredi društvene mreže

Nakon istraživanja jezika odakle ljudi prate Romu, promenili su jezik sa kojeg komuniciraju na društvenim mrežama. Sajt je na engleskom, mreže na engleskom. Postoji nekoliko kanala na različitim jezicima na Twitteru. 

Prilagođavaju se, koriste čak i jeftine fore, ljudi ne očekuju ali je odraz super. 

Najbolji Tweet je ovaj, kada su pobedili Barsu 3-0 i nisu znali šta da rade, pa su samo stavili sledeće:

Jednostavno i samo opušteno. Normalno. Budite opušteni, čak i ako nemate veliki budžet. Budite bliski sa ljudima. Ne morate da imate 50.000 eura za jedan film.