Postoji izreka – “Ne postoji neuspeh. Postoje samo lekcije koje su naučene i one koje nisu. “– upravo takav odnos treba da imate prema trkama.

Trenirate veoma disciplinovano, posvećeni ste svom cilju, ostavljate zadnju kap znoja na treningu, a onda kada dođe trka ne štima sve onako kako ste planirali. Desilo vam se ovako nešto? A kome nije?! Zato nemojte biti obeshrabreni, već hvatajte zalet za nove poduhvate, a najvažnije od svega – izvucite pouke.

Uzmite papir i olovku i uradite analizu:

Kako ste se osećali dan uoči trke i/ili nekoliko sati pre trke?

Više je faktora koji mogu uticati na to da se osećate onako kako ne biste želeli: vremenska i (bio) prognoza (sparina, vrućina, vetar, kiša, led…), umor, malaksalost, nedostatak sna, iscrpljenost…

Kakva je bila trasa?

Da li je bilo dovoljno okrepe i da li je trasa bila ravna ili valovita.

Kakav je bio pejs?

Neretko se dešava da trkače početkom trke ponese adrenalin i onda daju “pun gas” na početku trke, a onda kako se nizu kilometri tako pejs pada. Savet: ukoliko niste stvorili naviku da trčite određenim/zadatim/željenim tempom onda je najbolje da trku počnete lagano prvih 5km, a onda povećavate brzinu. Obuzdajte adrenalin i ne dajte da vas povuče masa.

Da li ste u fazi oporavka/povređeni ste?

Ukoliko “vučete” neku povredu teško ćete doći do cilja i samo možete stvoriti kontraefekat forsirajući se i rizikujući da se ponovo povredite. Takođe, ukoliko ste u fazi oporavka, zaboravite na jake treninge i 100% snage na trci, bar dok ne prođe neko vreme i ne oporavite se u potpunosti.

Koliko trka trčite godišnje?

Kako je trčanje sve popularnije, skoro da nema vikenda bez (polu)maratonskih trka. Međutim, treba biti mudar, jer telo sve pamti i trčati nekoliko trka godišnje koje ćete pažljivo odabrati i spremati se za njih.

Da li ste spremni za promenu?

Konstantno ponavljanje iste radnje/treninga neće dovesti do novih rezultata. Promenite plan treniga, promenite ritam, ubacite vožnju bicikla ili plivanje u deo svojih treninga.

Postavite novi cilj

Ali, pre svega – budite realni. Sagledajte sve okolnosti, prepreke i realne mogućnosti. S vremena na vreme pravite preseke da vidite da li sve ide po planu ili ga treba malo modifikovati.

I za kraj, podelite svoja osećanja sa najboljim prijateljem/prijateljicom ili porodicom, ukažite im na značaj trčanja u vašem životu i zatražite podršku, i dobićete je sigurno.

 

Komentari