Kada je počela pandemija 2020., potražnja za Peloton-ovom opremom je porasla do neverovatnih milijardu dolara za tri meseca. Rukovodstvo je pomislilo da će se ovaj trend nastaviti i nastavila svoju proizvodnju u istom intenzitetu.
Hladno vreme, praznici, sezona kada se povećava potražnja… idealan momenat za kupovinu bicikla. Na sve to dodajte Omikron koji je zahvatio čitav svet, zbog koga su ljudi doveli u pitanje svoj odlazak u teretanu. Istovremeno interesovanje za treninge raste sa početkom godine i sezonom novogodišnjih rezolucija.
Već postoje znaci da je Omikron prekinuo ono što je izgledalo kao stabilan povratak teretana, a mnogi Amerikanci ponovo izbegavaju prenatrpane prostore. Ovaj mesec je bio prilika da se Peloton vrati na pravi put… ali nažalost do toga nije došlo.
Ono što čini poslovanje dodatno teškim u vreme pandemije jeste poteškoće sa kojima se susreću kada bi trebalo da predvide šta bi i koliko dugo moglo da traje. Peloton je zauzeo optimističan stav; mislili su da će njen pandemijski uspeh trajati zauvek. U tom kontekstu, Peloton je dominirao sa svojom odličnnom alternativom odlasku u teretanu. Kada u obzir uzmemo zimu i sezonu kupovine ovih proizvoda – sky is the limit.
I zato je vest da je Peloton zaustavio proizvodnju svojih bicikala posebno problematična. Precenili su potražnju, i ako je sada potražnja mala, može samo da bude gora kako temperature rastu.
Menadžment uzvraća udarac
U momentu kada su akcije Pelotona pale za čak 27%, kompanija je objavila preliminarni izveštaj o zaradi kako bi umanjili paniku kod investitora.
Prema izveštaju, prihod za drugi fiskalni kvartal, koji se završio 31. decembra 2021., iznosio je 1,14 milijarde dolara, što ga čini većim za 7,1% u odnosu na isti kvartal prošle godine. Istovremeno, baza ljudi pretplaćenih na Connected Fitness, dostigla je brojku od 2,77 miliona, što je bilo ispod predviđenih 2,8, ali predstavlja povećanje od 280.000 u odnosu na prethodni kvartal.
Prema EBITDA (profit pre nego što se oduzme kamata), gubitak je manji od očekivanog, na 260 do 270 miliona dolara, a njihov odliv ostao je na 0,8%.
Menadžment je negirao zaustavljanje proizvodnje, iako je rekao da razmatra otpuštanje radnih mesta i drugih načina smanjenja troškova.
Ono što je ostalo neizrečeno u preliminarnom izveštaju o zaradi, izgleda da je još jedno upozorenje za investitore. Prodaja Pelotonove opreme je gotovo sigurno pala drugi kvartal zaredom. Kompanija ne mora nužno da poveća prodaju bicikala da bi posao bio uspešan ako uspe da održi nisku stopu odliva. Međutim, izgleda da opadanje kupovine opreme ukazuje na slabiji entuzijazam za celokupni brend i povezano fitnes iskustvo koje prodaje.
I dalje je prerano nazvati Peloton pandemijskim hitom, a to ne izgleda kao da je slučaj jer njihova baza pretplatnika i dalje raste. Nažalost, očekivanja menadžmenta su značajno odvojena od stvarnosti i potražnje. Peloton može da pokuša da sredi situaciju smanjenjem troškova, ali ne može da vrati vreme unazad i poništi 420 miliona dolara vrednu kupovinu Precora, i već potvrđenu gradnju prve fabrike Peloton Autput Park u Ohaju, koja se ocekuje u 2023-oj.
Ako prodaja opreme ne počne opet da raste, uspeh kompanije je upitan. Samo povećanje pretplatnika nije dovoljno. Ne samo da dolazi do problema zbog sezone i činjenice da talas Omikrona prolazi, već se suočava i sa sopstvenim greškama koje neće biti lako prevazići.
je sponzor kategorije gežeti.