Izvrtanje zgloba tokom trčanja: kako smanjiti šanse

Izvrtanje zgloba tokom trčanja je česta pojava i može vas onesposobiti za trčanje na par nedelja. Ne postoji način da se stopostotno izbegne ali postoje stvari koje možete da učinite da smanjite šanse ili ako se ipak dogodi, efikasnije izlečite.

Budite svesni svojih mogućnosti

Ukoliko tek počinjete da trčite ili niste trčali neko vreme, počnite polako. Povećavajte distancu malo po malo. Obratite pažnju na podlogu na kojoj trčite. Više o podlogama za trčanje možete pogledati ovde. Takođe jako je bitno da slušate svoje telo i da ne idete preko granica normale.

Birajte obuću

Koju god aktivnost da planirate, ne samo za trčanje, birajte adekvatnu obuću za to. Ukoliko trčite van staze tražite patike za trail trčanje. Kada trčite ili hodate, svaki put kada “udarite” nogom o podlogu, taj udarac isto tako utiče i na kukove, kičmu i kolena. Zato je bitno da obuća bude prilagođena za trčanje kako bi smo izbegli izvrtanje zgloba.

Ojačajte zglobove

Postoje određene vežbe koje možete raditi da bi ste ojačali zglobove. Jaki zglobovi vam garantuju da nećete imati povrede. Više o trail trčanju možete pogledati ovde.

Ukoliko se izvrtanje zgloba ipak dogodi, kako da ubrzamo oporavak

Izvrtanje zgloba je jedan od najčešćih ortopedskih povreda. Jedna od ključnih stvari je odmor. Ne opterećujte nogu preko svojih granica, ne oslanjajte se previše na nju. Naravno ne znači i da treba da se prepustite mirovanju, pravite blage i spore pokrete stopalom dok ne osetite bol. I za kraj, naravno, hladne obloge.

planovi za trčanje