Krajem 2019. Google je najavio preuzimanje kompanije Fitbit za više od 2 milijarde dolara, ali u međuvremenu je posao morao da dobije odobrenje više regulatornih tela. Nakon što je prošlog meseca dobio zeleno svetlo od EU, Google je danas zvanično završio kupovinu Fitbita.

Google potvrdio da preuzima Fitbit

Rick Osterloh, Google-ov podpredsednik zadužen za uređaje i usluge je putem bloga na The Keivord, potvrdio da je akvizicija kompanije Fitbit završena.

U postu na blogu, Osterloh ponavlja ono što je Google govorio tokom ispitivanja ovog dogovora, da se radi o „uređajima, a ne podacima“.

Tokom protekle godine, opsežni zdravstveni podaci koje Fitbit drži za svoje korisnike bili su stvar zabrinutosti regulatornih vlasti. Da bi rešio zabrinutost iz EU, Google je obećao da neće koristiti nijedan od tih zdravstvenih podataka za ciljanje oglasa.

Zajedno sa tim, Google se takođe obavezao da će Android API-je koji omogućavaju lako povezivanje drugih pametnih satova na Android biti otvoren za nezavisne platforme i proizvođače hardvera.

Još važnije, Osterloh takođe kaže da će Fitbit korisnici i dalje moći da koriste satove i trekere sa nezavisnim uslugama putem svog Fitbit naloga.

Novi početak za Fitbit pod pokriljem Google-a

James Park, CEO Fitbit. Photo: Dara Mac Dónaill

U pismu je izvršni direktor Fitbita James Park takođe komentarisao akviziciju. Kaže da je „ovo samo početak“ za Fitbit i da to što je pod Googleovim kišobranom otvara nova vrata za Fitbit da poboljša i motiviše korisnike dok rade i prate svoje zdravlje. Kaže da su „mogućnosti zaista neograničene“ sa Google-ovim resursima na raspolaganju.

Park takođe daje nadu korisnicima Fitbita koji su bili zabrinuti da će Googleova akvizicija promeniti način rada njihovih uređaja. Kaže da će „mnoge stvari koje znate i volite u vezi sa Fitbit-om ostati iste“ i da će Fitbit nastaviti da nudi svoj fleksibilni hardver i softver koji će nastaviti da radi i sa Androidom i sa iOS-om. Takođe ponavlja obećanja o privatnosti.

Zaštita korisnika glavno pitanje akvizicije koja je trajala godinu dana

Problematika zaštite podataka prikupljenih ovom vrstom potrošačkih uređaja znatno su se povećali tokom protekle decenije.

Dolivanje ulja na tu vatru podsticaj je kompanija poput Fitbita i Apple-a da njihove proizvode ozbiljnije shvate kao medicinske uređaje – ili bar medicinska pomagala. Obe kompanije naručile su zdravstvene studije, zatražile odobrenje FDA i sarađivale sa osiguravajućim kompanijama. Ovaj napor će se bez sumnje samo pojačati.

Zato završetak posla od 2,1 milijarde dolara dolazi s nizom ustupaka. EU je posebno iznela niz primedbi kada je prošlog meseca konačno dala zeleno svetlo za ovu akviziciju.

Tada su istakli: „Obaveze će odrediti kako Google može da koristi podatke prikupljene u reklamne svrhe, kako će biti zaštićena interoperabilnost između konkurentskih nosivih uređaja i Androida i kako korisnici mogu da nastave da dele podatke o zdravlju i kondiciji, ako to odluče.“

Kao deo dogovora, Google se složio da neće koristiti Fitbit podatke za oglase tokom deset godina – dok je EU komisija zadržala prava da to produži za još 10 godina. Google se takođe složio da održi pristup nezavisnih programera Android API-ima kako bi održao određenu konkurenciju.

planovi za trčanje