Vesti

8 načina Kako da bezbedno trčite u gradu

Nema komentara

Svi mi volimo da trčimo u mirnom okruženju, bez buke, ljudi, a pogotovo saobraćaja pored. Život u velikom gradu znači da nas upravo sve to okružuje i čini trčanje u manje bezbednim. Jako je važno da naučite kako da bezbedno trčite u gradu a da pritom ne izgubite razum.

Izbegavajte puteve sa velikim prometom saobraćaja

U špicu se količina saobraćaja na putevima povećava i do četiri puta. A to naravno znači isparavanja i zagađenje.

Izduvni gasovi iz saobraćaja mogu biti štetni dvojako – kratkoročno, kada ostajete bez daha za čistim vazduhom, i dugoročne kada izazivaju zdravstvene probleme ako ste dugo i često izloženi zagađenju.

Zbog bezbednosti, performansi i zdravog razuma, pokušajte da izbegavate trčanje tokom špica. Čak i najprometniji gradovi su tihi i skoro bez saobraćaja rano ujutru i kasno uveče, što ga čini idealnim vremenom za trčanje. Iako je možda mračno, većina gradskih puteva je dobro osvetljena, a trčanje po tihim putevima rano ujutru ili noću može biti predivno terapeutsko i opuštajuće iskustvo.

Ipak zdravstveni rizici neaktivnosti veći su od onih koji su bili izloženi zagađenju tokom vašeg vežbanja (Kada je bolje ostati kod kuće?)

Pokušajte da vreme svog trčanja uskladite sa tim kada je saobraćaj relativno slab, ili ako je to ikako moguće, izbegavajte najprometnije puteve. Trčite, šetajte, ili vozite bajs po parku, javnim prostorima ili stazama ako su vam dostupni. Ne samo da ovi prostori imaju tendenciju da budu zone niske emisije, već istraživanja pokazuju da zelene površine imaju pozitivan uticaj na naše zdravlje.

Ako nema zelenih površina u vašem okruženju, vežbanje u paralelnoj sporednoj ulici može značajno smanjiti izloženost zagađenju vazduha. Jedno istraživanje je pokazalo da je do 4 puta manji nivo ugljen-monoksida u paralelnim sporednim ulicama u poređenju sa glavnim putevima.

A ako ste veoma zabrinuti zbog izduvnih gasova i potencijalne štete koju oni mogu naneti vašem zdravlju, razmislite o kupovini maske protiv zagađenja sa aktivnim ugljem. Ove maske svakako mogu učiniti bezbednijim trčanje u gradu.

Proverite prognozu

Proverite prognoze zagađenja vazduha u vašoj oblasti pre nego što krenete.

Zagađenje vazduha varira u zavisnosti od vremena. Posle kišnog ili vetrovitog vremena, vazduh je generalno čistiji. S druge strane, tokom toplih, sunčanih dana, zagađenje vazduha je uglavnom veće.

Štaviše, zagađenje vazduha može pogoršati alergije na polen. Stoga, ako patite od alergije na polen, pazite i na broj polena, posebno u danima kada je zagađenje visoko. Prema istraživanjima, polenova zrna mogu da stupe u interakciju sa hemijskim zagađivačima vazduha.

Proverite prognoze zagađenja vazduha u vašoj oblasti pre nego što krenete.

Trčite u susret saobraćaju

Kada trčite po putevima, trčite prema saobraćaju, a ne od njega. Ako ste okrenuti leđima bilo kom nadolazećem saobraćaju, možda nećete biti svesni opasnosti koja vam se približava.

Ako se suočavate sa saobraćajem iz suprotnog smera, pa čak i ako vas vozač ne vidi, unapred ste upozoreni i stoga ćete lakše da se sklonite sa puta opasnosti.

Ne preuzimajte nepotrebne rizike

Trkači vole da trče bez prekida, ali to nije uvek moguće kada trčite u u gradu. Zagušenja, semafori i znakovi zaustavljanja zajedno blokiraju vaš napredak. Iako je to neverovatno frustrirajuće, nemojte seći uglove, preskakati svetla ili na drugi način raditi stvari koje povećavaju rizik od nesreće i ozbiljnih povreda.

Ako „skinete“ nekoliko sekundi sa svog najboljeg vremena opasnim izbegavanjem u saobraćaju i van njega, a onda se povredite… Nemojte to činiti, bez obzira na to koliko je primamljivo ili koliko se nepobedivo (hormoni sreće zbog trčanja) osećate. Rizikujete da izgubite mesece treninga ili još gore ako vas nešto pokupi, šta onda?

Nemojte stajati mirno

Trčanje u gradu može značiti često zaustavljanje. Kada prestanete da trčite, vaš otkucaj srca opada i možete izgubiti neke od koristi zbog kojih zapravo trčite.

Umesto da stojite mirno ili koristite opasnu opciju trčanja oko prepreke kako biste izbegli zaustavljanje, trčite u mestu dok ne bude bezbedno da nastavite napred. Iskoristite priliku da zategnete pertle, skinete ili dodate sloj odeće ili na brzinu popijete piće.

Zaboravite na postavljanje rekorda

Većina trkača ima lične rekorde za različite udaljenosti kao što su jedan kilometar, pet kilometara ili čak deset. Iako je uvek lepo postaviti novi lični rekord, trčanje u saobraćaju zaista nije najbolje vreme (možda je zapravo najgore?) da to pokušate da uradite.

Gužva u saobraćaju znači da morate stajati i počinjati iznova i iznova, što nije idealno za trčanje. A pokušaj postavljanja novog rekorda u gustom saobraćaju će vas ozbiljno dovesti u iskušenje da preduzmete lude glupe rizike dok pokušavate da izbegnete saobraćaj da biste skratili nekoliko sekundi na svom vremenu.

Sačuvajte svoje pokušaje obaranje rekorda za vreme kada su putevi tihi i možete slobodno da trčite bez prepreka.

Budite vidljivi ako želite da bezbedno trčite u gradu

Bitno je da budete vidljivi i da možete da vidite kada trčite u gradu.

Ako drugi učesnici u saobraćaju mogu da vas vide, veća je verovatnoća da će moći da vas izbegnu.

Zato nosite odeću visoke vidljivosti, držite se dobro osvetljenih mesta i, ako je potrebno, stavite lampu na glavu za trčanje noću kako biste bili sigurni da možete da vidite i da budete viđeni.

Utišajte muziku

Slušanje muzike može učiniti trčanje mnogo zanimljivijim, jer možete da isključite kakofoniju gradske buke i uživate u muzici, audio knjigama ili podcastima dok trčite.

Muzika koja je ritmična takođe vam pomaže da trčite ravnomerno, da vas gura napred dok trčite korak za korakom u ritmu pesme i može biti neverovatno motivišuća. Istraživanja podržavaju muziku u jačanju atletskih performansi.

Nažalost, iako muzika ima prednosti, to takođe znači da ste manje svesni svog okruženja. Vaše uši daju napredno upozorenje o predstojećim opasnostima – posebno o saobraćaju koji se približava otpozadi – pa se uverite da, ako slušate muziku, smanjite ton kako biste i dalje mogli da čujete opasnosti koje se približavaju.

Još jedna od opcija je da nabavite sportske slušalice koje su dizajnirane tako da same prepoznaju zvukove iz okoline i smanjuju muziku kada vam se približava neko ili nešto. Neke od takvih slušalica pogledajte kod nas u Shopu

Koji su vaši omljeni gradovi za trčanje? Pišite u komentarima!

Da li riblje ulje pomaže pri mršavljenju?
Želim. Hoću. Mogu. BESPLATNA vođena šetnja Kalemegdanom u novom ženskom ruhu
Tags:

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed