5 načina kako trčanje poboljšava zdravlje tokom pandemije covid-19

Sigurno ste čuli da vam redovna, umerena fizička aktivnost može pomoći u jačanju imunološkog sistema i sigurno ste puno puta čuli da trčanje poboljšava zdravlje, iako je koronavirus poremetio mnoge naše redovne aktivnosti (poput vežbanja u teretanama). Mi kao trkači imamo prednost – na otvorenom je i dalje bezbedno trenirati

Za one koji nisu u kućnom karantinu, izlazak napolje i jedan brz trening može zapravo biti jedna od najboljih stvari koje sada možete učiniti za svoje zdravlje, sve dok održavate odgovarajuće mere bezbednosti koje se tiču fizičke distance. 

Ovih pet razloga objašnjava zašto je trčanje trenutno sjajna stvar za naš imunološki sistem.

# 1 Trčanje pokreće protok naših antitela

Kako naša srca počinju bolje da pumpaju krv tokom trčanja, povećanje protoka krvi može ubrzati cirkulaciju belih krvnih ćelija kroz naše telo. To može pomoći našim imunološkim ćelijama da ranije otkriju bolest i ubrzati imunološki odgovor na viruse i druge patogene. Podržavajući dobru cirkulaciju, trčanje pomaže ćelijama i supstancama imunološkog sistema da se kreću kroz telo i efikasnije obavljaju svoj posao u zaštiti orgnaizma.

# 2 Trčanje smanjuje stres

Kako je ovo vreme pojačanog stresa i zabrinutosti, visok nivo stresa može negativno uticati na naš imunološki sistem. Srećom, lagano do umereno brzo trčanje može pomoći u smanjenju nivoa kortizola (hormona stresa) u našem telu. Dodatno, redovna trčanja tokom nedelje pružaju element izvesnosti i normalnosti u našem svakodnevnom životu. Ovo, kao i samo boravak napolju, može umanjiti anksioznost i stres koji pandemija donosi

trčanje poboljšava zdravlje

# 3 Trčanje je način da unesete malo vitamina D

Provođenje 20-30 minuta napolju uz lagano trčanje ili šetnju je odličan način da dobijemo dnevnu dozu vitamina D. Zato treba iskoristiti prepodnevne časove budući da je dan kraći. Vitamin D zajedno sa našim imunološkim sistemom pomaže u modulaciji našeg imunog odgovora, a važan je deo naše imunološke funkcije jer aktivira T-ćelije koje pomažu u borbi protiv infekcija.

# 4 Trčanje doprinosi celokupno dobrom zdravlju

Pored efekta oslobađanja endorfina koje utiče na jačanje raspoloženja, trčanje takođe jača naš kardiovaskularni sistem, poboljšava funkciju pluća i pomaže u održavanju zdrave telesne težine. Uz te blagodeti trčanja na celokupno zdravlje, naš imunološki sistem se može usredsrediti na borbu protiv virusa, infekcija, a ne na druge zdravstvene probleme.

# 5 Trčanje nas održava psihički zdravim

Kao trkači, mnogi od nas vode aktivan i društven život, a zadržavanje u kući može nam jako teško pasti. Neki od nas se osećaju izolovano i usamljeno, ali čak i kratka trčanja i šetnje napolju mogu nam pomoći da razbistrimo glavu i daju osećaj svrhe našim danima. Zato provodite vreme napolju. Udahnite svež vazduh. Budite prisutni. Trčanje vam to omogućava.

Važna napomena: Ne preterujte 

Iako trčanje ima toliko zdravstvenih blagodeti, važno je ne preterivati. Vežbajte tako da vam prija, da se ne iscrpite. Vrlo naporne vežbe zapravo mogu potisnuti naš imunološki sistem i zato  treba da budemo umereni. Evo još nekoliko saveta koje treba slediti na trčanju tokom pandemije COVID-19:

  • Vodite računa da vaši treninzi ne prelaze redovni trening po težini ili trajanju.
  • Pokušajte da trčite manje od 60 minuta.
  • Iskoristite puno odmora i oporavka između treninga.
  • Pravilno hanite telo pre, posle i tokom treninga.
  • NE trčite ako se osećate loše.

Izvor: www.runningwarehouse.com

Preuzmi trcanje.rs planove treninga za početnike