Connect with us

Hi, what are you looking for?

Trke

Trčite sa nama Beogradski polumaraton 2010.

Zacrtajte sebi cilj i krenite ka njemu.

Akcija i mini projekat pod nazivom “Trčite sa nama Beogradski polumaraton 2010”  je ideja kojom želimo da našim vernim čitaocima pružimo mogućnost da se na najjednostavniji način spreme za učešće na Beogradskom Maratonu 2010. U narednim nedeljama održaćemo niz online savetovanja i “polutrenerskog” rada sa pojedincima koji imaju želju da učestvuju na polumaratonskoj trci (21,1km) u Beogradu, 18. aprila 2010.

Ciljevi

Želimo da pružimo neophodna znanja i podršku za sve početnike koji se odluče da po prvi put osete čari polumaratona. Pored želje da vam omogućimo i da vas osnažimo da učestvujete u svojoj prvoj ozbiljnoj trci, imamo i želju da doprinesemo najvećoj sporstkoj manifestaciji u Srbiji, Beogradskom maratonu. Mislimo da su popularizacija rekreativnog trčanja i veći broj učesnika na Beogradskom maratonu zadatak vredan izazova.

Program treninga

Polumaratonski program će voditi Igor Vujičić i Veroljub Zmijanac, a namenjen je svim trkačima rekreativcima i početnicima koji do sada nisu učestvovali na polumaratonu i nisu trčali 21 km odjednom. Cilj može biti da se završi trka, a ozbiljniji početnici mogu računati da će ući u cilj za manje od dva sata. Program mogu pratiti svi trkači ili sportisti koji su barem 3 puta nedeljno fizički aktivni u protekla 3 meseca. Program nije namenjen za apsolutne početnike koji ne mogu da trče bar pola sata bez pauze. Njima predlažemo da prate naše planove za početnike.

Aktivnosti i način rada

Svakog ponedeljka do Beogradskog maratona na sajtu Trčanje.rs objavljivaćemo članke koji će početnicima olakšati put do svoje prve polumaratonske trke. U njima ćemo objašnjavati opšte pojmove koje početnici treba da znaju. Osim toga, objavićemo i pregled šta se radilo prethodne nedelje i omogućiti i vama da javno kažete o vašim planovima i treninzima, kao i da li vam saveti i planovi odgovaraju i koliko. Trudićemo se da odgovorimo na sva vaša pitanja, a pozivamo i iskusnije trkače da se savetima uključe u raspravu.

Ako živite u Beogradu i okolini, a želite lično da se upoznate sa nekim trkačima, Nedelja je dan kada ćemo na Adi Ciganliji imati zajedničke treninge. Ovo zajedničko trčanje smo praktikovali i ranije, a imaćete priliku da pre, u toku i posle treninga sa nama i drugim rekreativcima uživo razmenite iskustva. Pored početnika, na treninzima očekujemo i naše drugare, trkače, koji imaju izvesnog iskustva koje žele da prenesu drugima. Ohrabrujemo sve vas koji živite u drugim gradovima i zemljama da u svojm mestima trčite zajedno i razmenjujete iskustva i među sobom.

Pripremne aktivnosti

Pre početka programa poželjno je da uradite kompletnu krvu sliku (Eritrocite, Leukocite, Hemoglobin, Hematokrit, MCV, MCH, MCHC, Trombocite, Le-formulu). Gvozđe u serumu, TIBC, UIBC.  Glikemiju, Kreatinin, Urea, Bilirubin ukupni, AST, ALT, Holesterol, Trigliceridi, Ukupni proteini, kao i analizu urina sa sedimentom.

Ova ispitivanja su i preduslov posete lekaru koji će vam uraditi test opterećenja na traci, koji u Beogradu možete uraditi na Košutnjaku, što je i naša topla preporuka. Na taj način ćete znati šta možete da očekujete u toku priprema i samog polumaratona. Lekar će vam najbolje reći da li ste sposobni za polumaraton.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Trčanje.rs ne može i neće snositi posledice ukoliko u toku priprema dođe do povreda takmičara.

Koga bismo voleli da vidimo?

Sve zainteresovane koji imaju želju i spremnosti da narednih par meseci vredno treniraju. Nije važno da li ste u Beogradu ili okolini, u Srbiji ili još uvek niste bili u glavnom gradu Republike Srbije. Posebno bismo voleli da trkači, mladi i stari, iz bivših jugoslovenskih republika posete Beograd i trče sa nama.

Šta je važno da znate

Program koje ćemo predstaviti će biti jedinstven za sve trkače, što znači da neće optimalno biti prilagođen svim trkačima koji ga budu pratili. No, mišljenja smo da je rad po programu bolji od bezidejnog lutanja i grešaka koje bi u tom slučaju mogle biti napravljene. Takođe, trudićemo se da odgovorimo na vaša specifična pitanja (kako u komentarima, tako i na mejlu). Kao što smo već rekli, nedeljom ćemo organizovati i zajedničke treninge u Beogradu, na kojima ćete moći dobiti više informacija. Ukoliko želite više pažnje preporučujemo vam rad sa privatnim trenerom uz komunikaciju “jedan na jedan”. Veroljub vam preporučuje svog trenera Miću Ignjatovića i HERMES plus trenere.

Ideje, predlozi, saveti

Kako je ovo prvi program ovog tipa koji pravimo moguće je da napravimo manje ili veće greške i previde. Takođe, moguće je da ne vidimo neke očigledne aktivnosti koje bi u mnogome povećale koristi koje želimo da vam pružimo. Mi smo otvoreni za sve kritike, nove ideje ili savete kako da budemo još bolji. Slobodno nam pišite ili ostavite komentar! Vidimo se uskoro!

29 Comments

29 Comments

  1. Igor Vujičić

    27.01.2010 at 14:04

    Sve prepreke se daju prevazići, uključujući sneg i hladno vreme. Tu su i trake za trčanje za osetljivije trkače u teretani. Važno je da ostanete u formi, a u tu svrhu možete da posećujete i zatvorene bazene kada minus stegne.
    Mi ćemo se potruditi da imate sve relevantne informacije na raspolaganju i da znate šta može da vas čeka tog nedeljnog aprilskog jutra u BG-u.
    Pišemo se, vidimo se.

  2. Milica

    27.01.2010 at 13:11

    Svidja mi se ova vasa ideja.
    Nadam se da ce se temperatura popeti iznad nule, te da cu moci da pratim vas plan. Pokusala sam da treniram i na niskim temperaturama, ali iako sam smanjila vreme treninga i brzinu trcanja, redovno sam zavrsavala sa upalom grla. Tako sam odlucila da pauziram do blagog otopljavanja i jedva cekam da do njega dodje.

  3. Tijana

    27.01.2010 at 13:30

    Primamljivo zvuci, priznajem da cu pokusati da se prikljucim grupi, mada mislim da nisam dovoljno utrenirana da pocnem ovakav projekat. hladnoca je i meni primarni problem, nadam se da cu ga prevazici. do skorog vidjenja :)

  4. Nion

    27.01.2010 at 14:12

    bas lepo samo da ovaj sneg prodje glupi i idemo loma

  5. Igor Vujičić

    27.01.2010 at 15:56

    Nion, sve programe koji su do objavljeni su ispitani, ja sam se potrudio da ih u raznim pripremama za maraton i polumaraton sprovodim, a svako će za sebe znati koji mu najbolje prija. U toku ovog projekta ćemo malo detaljnije ući u planove.
    Hvala, Rajko, nadam se da će broj maratonaca biti i vašom zaslugom veći jer je takav trend među žutim timom bio i do danas. Kad vas vidim, svaki put se iznenadim koliko imate pozitivne energije. Žuto je i sunce, pa nek nam sija!

  6. Nion

    27.01.2010 at 14:57

    a programi koji se nalaze na sajtu dali ste isprobali (vujke,veki)??

  7. Rajko1893

    27.01.2010 at 14:58

    Sviđa mi se ova slika u tekstu, na lijevoj strani vide se žuta zastava Maraton kluba 1893, koji je prošle godine od sveg srca navijao za sve maratonce! Ništa bez nas, hehe… :)

    Naravno, podržavamo ovu akciju, Vuja i Veki su uradili i do sada ogroman posao i ne namjeravaju da se zaustave! Ako broj polumaratonaca 18. aprila bude veći nego inače, to će biti njihova zasluga!

  8. Igor Vujičić

    28.01.2010 at 00:50

    Zajednički trening je u 10h. Pozivamo sve da dođu na Adu u nedelju.

  9. kiwi

    28.01.2010 at 00:26

    drugari, u koliko sati u nedelju pocinje zajednicki trening? hvala na ovoj lepoj ideji popularizacije polumaratona i trudu da se ova trka priblizi vecem broju ljudi. pozdrav

  10. Arsenije

    28.01.2010 at 16:40

    Maraton grada bi ja uveo kao obavezu za gradonačelnika istog, ili par 1/2 maraton. U ZGB sam prošao pored Bandića, koji je bio tadašnji gradonačelnik , okružen fanovima(telohraniteljima) faca trči 42.2km, svaka čast čoveku!!!

  11. mioMan

    28.01.2010 at 17:55

    @Arsenije / i to drugi put…ma treba im nametnuti to kao uslov za postavljenje plus jos 100 sklekova i 200 trbusnjaka u seriji, u biografiji bar jedan po jedan skok padobranom, bandzijem i snimjlen porno film…

  12. Veki

    28.01.2010 at 20:15

    e Mare, ne da si me nasmejao nego samo tako… zaboravio si da je porno film sa bliznakinjama, a skijanje ili bordanje kao obavezna aktivnost minimum 2 x godišnje.

    Inače prošle (ali i pretprošle ja mislim) predsednik opštine Vračar je trčao polumaraton a prikupljali su pare za banku majčinskog mleka. Evo šta Bane Kuzmanović kaže

  13. mig

    28.01.2010 at 20:17

    Mare,HVALA TI za ono što si mi poslao.

  14. Arsenije

    28.01.2010 at 23:06

    Banetu svaka čast, to je odgovorni pristup koji dolikuje poziciji. Svaka čast.

  15. sonja

    29.01.2010 at 00:36

    odlicna ideja, oduševljena sam! :) :)

  16. Nion

    29.01.2010 at 01:29

    valjda ce biti opet neki popusti ko prosle godine za patike (maraton) ??

  17. mioMan

    29.01.2010 at 09:29

    @Nion.. e cime se ti bavis..ccc

Uključi se u diskusiju

Povezani članci