Akcija i mini projekat pod nazivom “Trčite sa nama Beogradski polumaraton 2010”  je ideja kojom želimo da našim vernim čitaocima pružimo mogućnost da se na najjednostavniji način spreme za učešće na Beogradskom Maratonu 2010. U narednim nedeljama održaćemo niz online savetovanja i “polutrenerskog” rada sa pojedincima koji imaju želju da učestvuju na polumaratonskoj trci (21,1km) u Beogradu, 18. aprila 2010.

Ciljevi

Želimo da pružimo neophodna znanja i podršku za sve početnike koji se odluče da po prvi put osete čari polumaratona. Pored želje da vam omogućimo i da vas osnažimo da učestvujete u svojoj prvoj ozbiljnoj trci, imamo i želju da doprinesemo najvećoj sporstkoj manifestaciji u Srbiji, Beogradskom maratonu. Mislimo da su popularizacija rekreativnog trčanja i veći broj učesnika na Beogradskom maratonu zadatak vredan izazova.

Program treninga

Polumaratonski program će voditi Igor Vujičić i Veroljub Zmijanac, a namenjen je svim trkačima rekreativcima i početnicima koji do sada nisu učestvovali na polumaratonu i nisu trčali 21 km odjednom. Cilj može biti da se završi trka, a ozbiljniji početnici mogu računati da će ući u cilj za manje od dva sata. Program mogu pratiti svi trkači ili sportisti koji su barem 3 puta nedeljno fizički aktivni u protekla 3 meseca. Program nije namenjen za apsolutne početnike koji ne mogu da trče bar pola sata bez pauze. Njima predlažemo da prate naše planove za početnike.

Aktivnosti i način rada

Svakog ponedeljka do Beogradskog maratona na sajtu Trčanje.rs objavljivaćemo članke koji će početnicima olakšati put do svoje prve polumaratonske trke. U njima ćemo objašnjavati opšte pojmove koje početnici treba da znaju. Osim toga, objavićemo i pregled šta se radilo prethodne nedelje i omogućiti i vama da javno kažete o vašim planovima i treninzima, kao i da li vam saveti i planovi odgovaraju i koliko. Trudićemo se da odgovorimo na sva vaša pitanja, a pozivamo i iskusnije trkače da se savetima uključe u raspravu.

Ako živite u Beogradu i okolini, a želite lično da se upoznate sa nekim trkačima, Nedelja je dan kada ćemo na Adi Ciganliji imati zajedničke treninge. Ovo zajedničko trčanje smo praktikovali i ranije, a imaćete priliku da pre, u toku i posle treninga sa nama i drugim rekreativcima uživo razmenite iskustva. Pored početnika, na treninzima očekujemo i naše drugare, trkače, koji imaju izvesnog iskustva koje žele da prenesu drugima. Ohrabrujemo sve vas koji živite u drugim gradovima i zemljama da u svojm mestima trčite zajedno i razmenjujete iskustva i među sobom.

Pripremne aktivnosti

Pre početka programa poželjno je da uradite kompletnu krvu sliku (Eritrocite, Leukocite, Hemoglobin, Hematokrit, MCV, MCH, MCHC, Trombocite, Le-formulu). Gvozđe u serumu, TIBC, UIBC.  Glikemiju, Kreatinin, Urea, Bilirubin ukupni, AST, ALT, Holesterol, Trigliceridi, Ukupni proteini, kao i analizu urina sa sedimentom.

Ova ispitivanja su i preduslov posete lekaru koji će vam uraditi test opterećenja na traci, koji u Beogradu možete uraditi na Košutnjaku, što je i naša topla preporuka. Na taj način ćete znati šta možete da očekujete u toku priprema i samog polumaratona. Lekar će vam najbolje reći da li ste sposobni za polumaraton.

Trčanje.rs ne može i neće snositi posledice ukoliko u toku priprema dođe do povreda takmičara.

Koga bismo voleli da vidimo?

Sve zainteresovane koji imaju želju i spremnosti da narednih par meseci vredno treniraju. Nije važno da li ste u Beogradu ili okolini, u Srbiji ili još uvek niste bili u glavnom gradu Republike Srbije. Posebno bismo voleli da trkači, mladi i stari, iz bivših jugoslovenskih republika posete Beograd i trče sa nama.

Šta je važno da znate

Program koje ćemo predstaviti će biti jedinstven za sve trkače, što znači da neće optimalno biti prilagođen svim trkačima koji ga budu pratili. No, mišljenja smo da je rad po programu bolji od bezidejnog lutanja i grešaka koje bi u tom slučaju mogle biti napravljene. Takođe, trudićemo se da odgovorimo na vaša specifična pitanja (kako u komentarima, tako i na mejlu). Kao što smo već rekli, nedeljom ćemo organizovati i zajedničke treninge u Beogradu, na kojima ćete moći dobiti više informacija. Ukoliko želite više pažnje preporučujemo vam rad sa privatnim trenerom uz komunikaciju “jedan na jedan”. Veroljub vam preporučuje svog trenera Miću Ignjatovića i HERMES plus trenere.

Ideje, predlozi, saveti

Kako je ovo prvi program ovog tipa koji pravimo moguće je da napravimo manje ili veće greške i previde. Takođe, moguće je da ne vidimo neke očigledne aktivnosti koje bi u mnogome povećale koristi koje želimo da vam pružimo. Mi smo otvoreni za sve kritike, nove ideje ili savete kako da budemo još bolji. Slobodno nam pišite ili ostavite komentar! Vidimo se uskoro!