Kristijan Blumenfelt je vozio novi prototip Cadex bicikla u St Džordžu, koji je očigledno ispunio očekivanja jer je Norvežanin na njemu odvezao odličan biciklistički segment i trasirao sebi put do titule svetskog šampiona Ironman-a.
Posle ove trke Blumenfelt je, u kontorlisanim uslovima, u sklopu projekta SUB7/8 probio granicu za Ironman distancu i prešao je za manje od sedam sati. Nešto slično maratonskom projektu u kome je Kipchoge trčao maraton za menje od dva sata.
Najbrži triatlonski bicikl na svetu – Koja tehnologija stoji iza bicikla
Iako Cadex još uvek skriva mnogo detalja o novoj bicikli, novinari specijalizovanog triatlonskog magazina iz Kanade, uspeli su da uhvate neke detalje iz dostupnih informacija dobijenih od Džefa Šnajdera, šefa odeljenja proizvoda i marketinga za Cadex/Giant, i dublje zaronili u tehnologiju koja stoji iza novog bicikla.
Blumenfelt nije sponzorisan od strane Gianta – on je sportista Cadex-a.
S obzirom na to da voli da vozi u veoma istaknutoj i agresivnoj poziciji, nije bilo lako uklopiti ga u Giantov Trinity triatlon, a vremenski rok je bio izazovan.
Kako je želeo a se takmiči u projektu Sub7/Sub 8, Cadex je želeo da dizajnira novi bicikl koji bi mogao da mu pomogne, kako u pogledu same brzine tako i položaja.
I dalje ćete viđati Blumenfelta na Giant Propel okviru kada se bude takmičio na trkama gde je dozvoljen draft.
Ovaj bicikl je dizajniran kao „kompletan sistem“
Cervelo P5X je signalizirao ogromnu promenu u pristupu industrije triatlonskih bicikala – umesto da se fokusira samo na brzi bicikl, cilj je da se poboljša aerodinamika bicikla, vozača na biciklu kao i nošenja ishrane i hidratacije koja je potrebna na trci.
Cadex je upravo taj pristup i sledio. A sa novim okvirom su, kako kažu, „stavili onoliko koliko su mogli stvari koje idu na bicikl u bicikl„. Sve od unutrašnje 900 ml posude za tečnost, kao i Bento kutiju u koju staje 12 gelova i lako dostupne kutije za alat koja je ugrađena u ram.
Dakle, da li je novi Cadex bicikl brži u aerotunelu od Giantovog brzog Triniti rama? Prema Šnajderu, bicikli su uporedivi, ali Blumenfelt je na testovima bio dosta brži na novom biciklu zbog mogućnosti da malo bolje podesi svoju poziciju.
Aerodinamika izdržljivosti
Cilj sa novim okvirom je bio da se obezbedi da vozač može da ostane u aerodinamičnom položaju tokom napora.
Pristup „kompletnog sistema“ pomogao je na prednjem delu, kao i podesivost prednjeg kraja – volan je napravljen iz dva dela kako bi pružio više mogućnosti za podešavanje.
Inženjer zadužen za aerodinamičnost bicikle uključen u Cadex projekat dolazi sa iskustvom iz Formule 1 i pomogao je da kroz dizajn pomogne da se deo vazduga gura kroz bicikl, a ne oko njega.
Zato je Cadex koristio široku prednju viljušku, slićnu onoj koja se vidi na biciklu Hope HB.T koji je koristio britanski tim na prošlogodišnjim Olimpijskim igrama u Tokiju.
Na šipci se nalazi i kutija u kojoj se nalazi sva elektronika za komponente.
Disk kočnica
Novi bicikl ima disk kočnice, dok Giant Triniti nema. To znači da su točkovi koje Blumenfelt koristi – Cadex sa 4 kraka i zadnji disk – posebno dizajnirani za njega.
Cadex je napravio i zadnji točak sa 4 kraka za Blumenfelta da ga koristi u Koni (ima dublji profil od prednjeg četvorokrakog točka).
Da li će najbrži triatlonski bicikl na svetu biti dostupan svima?
Po svemu sudeći, da. Ono što je počelo kao projekat za Kristijana Blumfelta i istraživanje šta će ga učniti bržim i odvesti do probijanja granice Ironamn triatlona ispod 7 sati, će postati bicikl koji ulazi u regularnu proizvodnju. Ipak, kada će triatlonci širom sveta moći da kupe ovaj bicikl i po kojoj ceni još nije poznato.
Što se tiče težine, prema Šnajderu, bicikl nije najlakši bicikl od „super-bicikala“ na tržištu, ali nije ni najteži. .
Koliko brzo je Blumenfelt vozio ovu biciklu
Cadex je iskoristio projekat (Sub7/Sub8) kao poligon za testiranje i priliku za lansiranje bicikla.
Glavni cilj je bio da stigne na cilj za manje od 7 sati. Što se biciklističkog segmenta tiče cilj je bio da ga pređe za manje od 3 sata i 45 minuta i to je i uspeo. Na kraju je završio ovaj segment za 3:24:22