Trkačka sezona, puna maratona i trka, samo što nije stilga. Bliži se lepo vreme i proleće, koje pored jeseni predstavljaju dva omiljena perioda za sve one koji učestvuju na trkama… Pitanje koje se postavlja pred svakoga od nas koji se rekreativno bavimo trčanjem jeste “Jesam li spreman za iskušenje zvano – MARATON?“.

Evo nekoliko pitanja na koja bi svako ko razmišlja o maratonu trebalo da odgovori, intimno i iskreno prema sebi. Ukoliko imate više pozitivnih odgovora vaša sledeća stanica su pripreme za maratonsku trku. SREĆNO!

Trčim li dovoljno dugo?

Prelaženje oko 5 km minimum tri puta nedeljno u toku godinu dana omogućava našem organizmu da se izgradi dovoljno jakim da izdrži 42 kilometra. Ukoliko ste novi u trčanju a ipak razmišljate da pokušate, morate biti svesni da je rizik od povrede veći za vas. Dakle naš je savet da prvo stvorite bazu.

Imam li dovoljno slobodnog vremena za u pripreme?

Kada budete razmišljali o ovome imajte u vidu šta je minimum koji vam je potreban: četri treninga u toku nedelje izmedju 5 i 15 kilometara plus jedno dugoprugaško trčanje vikendom. Bez istezanja, oporavka posle dugih trčanja i vremena koje ćete trošiti da stignete na trening to je otprilike šest sati intezivnog treninga u toku svake nedelje. Saberite ovo vreme sa ostalim obavezama u kalendaru i procenite koliko je moguće da se ozbiljno posvetite pripremama za maraton.

Da li ja to stvarno mogu?

Ako ste odgovorili potvrdno na ovo i prethodna dva pitanja, počnite da tražite program priprema. Ukoliko ste odgovorili negativno na ovo pitanje ili jednostavno niste sigurni počnite sa polumaratonom. Kada budete spremni da pređete 21 km nastavite sa treninzima dužine, uskoro ćete videti da je moguće trčati i 25 km, pa malo kasnije i 30 km više neće biti nemoguće i korak po korak bićete na cilju vašeg prvog istrčanog maratona.

Zašto želite da trčite maraton?

Jedne nedelje u sred pripremnog perioda ćete se probuditi i shvatiti da bi radije ostali kod kuće, spavali ceo dan ili se jednostavno igrali sa decom i družili sa prijateljima pre nego da trčite 25 km. Razlog zbog kog želite da istrčite maraton će uticati na to hoćete li zaista to i uraditi ili ćete se obući i istrčati napolje na trening. Zato pre nego što počnete sa pripremama budite sigurni u valjanost svojih motiva, oni će vas držati kad iskušenje bude najveće.

Nadamo se da smo vam pomogli da odlučite šta vam je činiti. U komentarima slobodno obelodanite svoju odluku neka ceo svet zna da se “rodio” novi maratonac.