Trčanje je dosadno? – 4 saveta kako da razbijete ovu predrasudu

Ako mislite da vam treba „izduvni ventil“, želite da se osećate psihički bolje, da ojačate imuni sistem, rad pluća ili gustinu kostiju, patike na noge i pravac na stazu!

Verovali ili ne, trčanjem ćete unaprediti samopouzdanje, zbog pojačanog lučenja endorfina, osećaćete se srećnije, a ukoliko u svemu ovome pronađete partner in crime, neće izostati ni dobra zabava.

Možda ste do sada bezuspešno tražili motivaciju da počnete sa trčanjem. Zato izdvajamo četiri saveta stručnjaka kako da ovoga puta uspete.

Iako deluje nerealno, jednostavniji deo procesa jeste krenuti sa trčanjem, a onda sledi onaj naporniji – održati naviku kada prvobitna motivacija prođe. Iz tih razloga izdvajamo 2+2 ključna pravila za bezbedno i efikasno trčanje.

blank

DVA SAVETA KAKO DA POČNETE

1.Priprema

Trčanje je jednostavan sport i tako treba i da ostane. Nisu potrebne gotovo nikakve pripreme, samo obavite osnovni lekarski pregled, i odmah nakon toga nabavite odgovarajuće patike za trčanje.

Ako nikada do sad niste kupovali patike za trčanje i ne znate kako da izberete pročitajte i članak ispod koji će vam dati potrebne informacije.

2. Nedeljni raspored

Predrasuda – Trčanje je dosadno je čest razlog zbog kojeg ljudi ne biraju ovaj vid rekreacije ili odustanu posle nekoliko pokušaja.

Zaista, trčanje spada u ciklične sportove izdržljivosti i kao takvo može biti monotono. Lek za dosadu jeste navika, a da biste došli do nje, u svoj nedeljni Google-Outlook kalendar ili rokovnik ubeležite tačne satnice.

To je savršen način da sebi i drugima kažete da ste zauzeti u ovim terminima.

DVA SAVETA KAKO DA TRČITE SA PUNO USPEHA

1. Kontinuitet

Redovnost uvek pobeđuje talenat. Ako redovno trčite godinu dana, bićete mnogo spremniji od osobe koja je možda veći talenat i trenira dva puta više od vas, ali nije redovna u treningu.

Svetski treneri tvrde da je 5-6 godina potrebno da se formira trkač, što je period tokom koga ćete, uz redovan nedeljni trening, bez problema konstantno napredovati.

Planski povećavajte dužinu i trajanje treninga, kao i intenzitet, odnosno brzinu ili tempo. Za početak, trčite tri puta nedeljno, sa pauzama i maksimalnom dužinom treninga od 30 minuta.

Ako nikada niste imali trening plan a želite da bezbedno počnete sa trčanjem. Pogedajte naš trening plan za prvih 5km koji osim treninga trčanja nudi i vežbe snage koje će vam pomoći da trčite bez povreda.

2. Oporavak

Odmor uz dovoljnu pauzu između napornih treninga, redovan san, raznovrsna ishrana sa kvalitetnim namirnicima, masaža, istezanje i eventualno suplementacija, biće presudni kako bi rezultati bili primetni.

Oporavak čini i više od 50 posto uspeha, te vas drži podalje od oštećenja i bolova koji mogu nastati usled „pretreniranosti“. Tokom poslednjih nekoliko godina, trkački svet poludeo je za rolerima (eng. Foam roller), koji omogućavaju i običnim rekreativcima da dobiju tretman najboljih sportskih masaža.

Probajte!

škola trčanja