Patike za trčanje

Da li je skuplje bolje? Intrigantno istraživanje o ljubavi prema patikama

2 komentara

Debata je večna – da li su skuplje patike isplativije dugoročno? Odnosno, da li za trkače vredi stara:koliko para tolko muzike?

Ovo je pitanje na koje svako ima svoj odgovor, ali kada se sumira preko 100.000 odgovora, dobijemo statistički izveštaj koji je i dalje aktuelan. Odgovor je – NISU.

patike voljenost

Fini ljudi sa sajta runrepeat su nam poslali infografik koji sumira rezultate istraživanja. Metodologija je jasna:

  1.  134,867 trkača i trkačica ocenilo je 391 modela patika na sajtu runrepeat.com
  2. Upoređena su 24 brenda
  3. Urađena je regresiona analiza ova dva parametra (ona traži povezanost između varijabli).

Evo rezultata:

Kada se uporede ocene svih modela u odnosu na cenu, ne postoji direktna korelacija, ali trend linija pokazuje da što je model skupji to je ocena zadovoljstva u proseku niža. 

cena i ocena patike

Kada se uporede TOP 10 najskupljih i najjeftinijih modela – ovo je još izraženije. Prosečna ocena zadovoljstva za top modele je niža od prosečne za najjeftinije modele. Isto važi kada se agregira top 30 u odnosu na najjeftinijih top 30.

 

najbolje i najjeftinije

All-round patike koje trkači vole već godinama

Od svih navedenih modela, Adidas Duramo i Asics Contend su najzastupljeniji u domaćim radnjama, kod nas u prodavnici se uvek nalaze medju najpovoljnijim modelima. To su patike koje imaju taman dovoljno tehnologije da istrčite polumaraton udobno, ali ne mogu da se mere sa tkz flagship modelima. Uvek ih preporučujemo početnicima

trcanje.rs/shop ima opciju za sortiranje prema ceni i nameni patike – pogledajte gde kupiti najpovoljnije

Brendovi

Kada se svi modeli jednog brenda zajedno saberu slika je malo drugačija ali i dalje se vidi da ljubav prema brendu nema veze sa cenom modela. Skečers i Hoka su ekstremni primeri koji to dobro ilustruju:

brend matriks

brend cene
prosečna cena trkačkog brenda (svi modeli)
prosecna ocena
prosečna ocena trkačkog renda (svi modeli)

Šta vi mislite?

Rezultati su intrigantni, posebno kada se uzme u obzir koliko brendovi ulažu u marketing modela koje trkači ne ocenjuju sa vrhunskim ocenama. Specijalistički trkački brendovi /saucony, newton .. stoje malko bolje od globalnih svetskih brendova, ali ta margina je na oko 2.8%,  nedovoljno za značajnu prednost.

Moguća zamerka istraživanju je intuitivno očigledna – skuplji modeli nam podižu očekivanja. Ako ćemo po narodnoj „kolko para tolko muzike“ od nike i hoka modela očekujemo ne da sviraju, nego da nam prave muzički šou, sve sa padobrancima i gromovima. Što one naravno, ne rade.

Sa druge strane, kada damo manje od 60€ i dobijemo parče obuće koje nas ne izneveri mesecima – tom paru patika ćemo teško naći zamerku i oklevati da ih penzionišemo. Lično – drago mi je da je Reebok One pri vrhu liste. Fina patika od koje sam očekivala malo – a dala mi je puno, tako da mogu da se povežem sa ocenom.

Od ostalih modela, u našoj PRODAVNICI možete da vidite dobar izbor patika ispod 10.000 dinara.

 

Pogledajte ceo tekst u originalu OVDE.

 

Spreči povrede – trči bezbedno! Prva linija prevencije je oprema
Kako se kaže Sajkoni ili Sokoni i još mnogo toga o poznatom trkačkom brendu nastalom u 19. veku
Tags: , ,

Povezani članci

2 komentara. Leave new

  • Kao sto si i sama navela u zakljucku, stvar je vise u psihologiji nego u patikama. Zabavno istrazivanje, ali manje-vise bezvredno.

    Odgovori
  • Zli Kritičar
    oktobar 1, 2015 16:38

    Možda bi bilo interesantno videti kako bi patike ocenjivali profesionalni atletičari… pretpostavljam da bi bili drastično drugačiji rezultati.

    Odgovori

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed