Nike i Adidas gube bitku kada su ovi proizvođači ženskih patika za trčanje u pitanju

Čini se da su Nike i Adidas popustili na tržištu ženske sportske obuće. Mat Povel, savetnik za sportsku industriju The NPD group-a, je jutros na twitteru objavio da su Nike i Adidas u prvoj polovini 2021. godine ustupili prednost svojim konkurentima kada su ženske patike za trčanje u pitanju. Sketchers, Vans i Brooks pokazuju sve bolje rezultate na tržištu. U razgovoru za FootWearNews naglasio je da ovi brendovi osvajaju žene na više načina.

U slučaju Brooks-a, brend je pokazao izuzetan učinak kada su performanse u pitanju. Imaju odličan proizvod, odličan marketing i proširili su distribuciju na mesta gde žene kupuju obuću – Ističe Mat za FN.

Što se tiče Sketchers-a, to je brend koji je godinama išao sporednim putevima ali se sad vraća na velika vrata. Takođe ima ogroman udeo u industriji obuće za žene.

Vans je imao nekih problema ali je to rešio. Uvek su imali upečatljiv trag u ženskoj industriji obuće, što je značajan deo njihovog ukupnog poslovanja.

Nike i Adidas u padu

Prema istraživanjima NPD grupe, praćenjem maloprodaje, prodaja ženske sportske obuće je porasla za 40% prvom polovinom 2021. u poređenju sa istim periodom 2020. godine.

Za to vreme Nike i Adidas koji su imali povećanje prodaje od 30% i 28% u odnosu na prošlu godinu, što je ispod proseka tržišta.

Za isto vreme NPD je izračunao da su Brooks, Sketchers i Vans imali rast porast prodaje od 48%

nike i adidas gube bitku sa brooks

Razlozi pada prodaje Najka i Adidasa su različiti, kao i razlozi zbog kojih drugi brendovi postaju sve popularniji. Za Nike, Povel ističe da je tu najviše u fokusu brend.

Nike se previše oslanja na svoje kultne modele kao što su 270, Air Force 1, Air Max i to im je pošlo za rukom. Ali žene traže širi izbor, bilo da su u pitanju patike u kojima će trčati ili jednostavne modne patike, poput Vans i Sketchers

Matt Powell

Što se Adidasa tiče, najveći problem je što modeli patika nisu ispraćeni potražnjom. “Adidas, za početak ne igra u previše kategorija. Najviše se fokusiraju na mušku obuću. Više se radi o tome da proizvod koji donose u SAD nije pravi proizvod, a u njihovom poslovanju se vidi da i dalje prate tržište” ističe Povel.

Da li postoje razlozi za brigu?

Tržišni analitičar ističe da bi industrijski giganti trebali da izraze zabrinutost povodom sve boljih rezultata njihovih konkurenata.

I Nike i Adidas su izjavili da je ženska obuća kategorija od koje očekuju najveći rast ove godine. Dok im posao raste, i dalje nisu ni blizu brzini rasta kao kod manjih brendova, tako da moraju to da poprave – rekao je Powell.

Za Nike, brend na koji bi trebalo da baci pogled je Brooks. Povel je otkrio da je Brooks kao brend imao potencijal da prevaziđe Nike kao broj jedan proizvođač za žensku obuću sa najboljim performansama. Isto tako ističe da je Brooks nadmašio Nike u januaru ove godine. Već u aprilu jaz između brendova se povećao. Prema istraživanjima NPD-a, Brooks je ostvario za prvi kvartal porast od 88%, dok je Nike u tom periodu doživeo pad od 35%.

“Najk je navikao da bude broj 1 u ovom poslu i veoma je ponosan na to, mislim da moraju osmisliti način da se održe na toj poziciji i budu ubedljiviji na tržištu” kaže Povel.

Za prvu polovinu 2021. godine podatci NPD grupe za praćenje maloprodaje su pokazali porast prodaje na tržištu ženskih patika od 49%, Brooks je zabeležio rast od 49% dok je Nike bio u padu 7%. Ako bi Nike želeo da prevaziđe Brooks, kompanija bi trebala da promeni fokus.

Proizvod za ženske potrošače nije naročito privlačan, marketing je bio previše fokusiran na profesionalne sportiste, a manje na početnike i čujemo glasine da se Nike povlači iz mnogih maloprodaja gde žene kupuju obuću

Matt Powell

U među vremenu Brooks se pojavljuje svuda.

blank
Brooks

“Brooks pobeđuje proizvodom i marketingom. Njihov pristup trčite srećni, trčite udobno, vežbajte svojim tempom- odjekuje. Posebno kod novih trkača. Vrlo su razumno proširili svoju distribuciju na mesta gde žene kupuju obuću.”

Najprodavaniji model ove godine

Uprkos tome što je Nike ostavio dobar utisak deluje da su malo skliznuli na tržištu ženske sportske obuće. međutim ovaj atletski gigant je imao velike pobede u prodaji. Povel je takođe istakao na twitteru da je Air Max 270 najprodavanija patika u prvoj polovini ove godine.

blank
Air Max 270

“Nike svakako pleni veliki deo modnih potrošača. Air Max 270 se smatra patikom, ne za performanse već za život i tu je Nike stavio akcenat – na trčanje kao način života, ali proizvodi koji su namenjeni za performanse treba zaista da budu poboljšani. Tu je potrebno da se dogodi energija.” ističe Povel.

Pogledajte izbor ženskih patika za trčanje u Trčanje.rs Shopu

škola trčanja