* NaslovnaUltramaratonVesti

Istraživanje: Ultra trčanje doživljava do sada neviđen trend u svetu

Nema komentara

Ultra trčanje iliti trčanje distanci većih od maratonske doživelo je neviđenu popularnost. Kao što je studija pokazala, u 2018. godini je broj učešća na trkama bio 18x veći nego u 1996. godini i 4.5x veći nego u 2008. godini. To je nešto što čak ni Adaranad Fin nije spomenuo u knjizi The Rise of the Ultra Runners.

Ultratrkači trče više trka godišnje nego ranije

Ovome je, pored porasta broja novih ultratrkača, doprinela i činjenica da trkači trče više ultra trka godišnje nego ranije.

Sada čak 41% trkača učestvuje na više od jedne ultre godišnje, 24.9% njih trči 2 ultre, a 9.5% tri ultre godišnje. Kada oduzmemo ove “duplikate” i pogledamo samo broj trkača koji trče ultre, nevezano za broj trka godišnje, njih ima skoro duplo manje: 

Iako je ultra trčanje sve popularnije i ultra trkača sve više, oni su sve sporiji. 

Ovo se odnosi na sve trkače: sve distance, godine i oba pola. Prosečan ultratrkač je dodao 1:41min/mile svom prosečnom pejsu, što znači da je usporio 15% u odnosu na 1996. godinu. Ovo ne znači da su svi trkači postali sporiji, već da se manje spremni trkači odvažuju na ultra distance. 

Ultra trčanje privlači ljude u 30im i 40im godinama

Za kraj ostavljamo dva možda utešna podatka za ultra trčanje

Prvi: oko 70% ultratrkača su u svojim 30im ili 40im godinama. 

Drugi: većina ultratrkača započne svoju ultra karijeru kraćim distancama ali i lošijim pejsom. Pejs unapređuju sve do 20. trke u proseku kada dostignu prijatan pejs koji dalje održavaju. 

Da li ste vi nekada učestvovali na nekoj ultri? Kako se vama čini ultra trčanje?

Već od 25. godine naše kosti postaju slabije! Kako da učinite da vaši zglobovi i kosti ojačaju ishranom?
Sve što treba da znate o najznačajnijem trkačkom treningu: Spori trening dužine ili Long Slow Distance LSD.
Tags: , ,

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed

Exit mobile version