Connect with us

Hi, what are you looking for?

Motivacija

Bol i trčanje: 5 stvari koje ćete naučiti kao trkač

Bez obzira na to koliko ste iskusan trkač ili trkačica, kratkotrajni blagi do umereni bol je često neizbežan. Bilo koja povreda, ma koliko mizerna bila, može da dovede do toga da se trkači preispituju. Zato većina stručnjaka kaže da je ključno početi umereno. Naučićete da:

Slušate svoje telo

Postoji razlika izeđu normalnog fizičkog bola i bola koji je povezan sa povredom. Bitno je da odredite stepen boli koju osećate, i to tako što ćete dati bolu ocenu od 1 do 10. Ako je bol jača od trojke, budite iskreni prema sebi i stanite.

Nastavljanje kada ne bi trebalo znači veću verovatnoću povrede.

Kada odete kući i odustanete od trčanja, osećaćete se obeshrabreno, ali je bolje da izostanete sa jednog treninga nego da mesec dana sedite kod kuće dok se oporavite.

Prihvatite da je (privremeni) bol često neizbežan

Bol je ponekad neizbežan.

Važno je da prihvatite da je bol ponekad neizbežan.

Svaki bol je različit, i ne postoji samo fizički već i mentalni bol. Znate oni momenti kada se glas u glavi ponavlja i ubeđuje vas da ne možete, iako noge idu?

“Bol je neizbežan. Patnja je opciona. Zamislite da trčite i pomislite: „Čoveče, ovo boli, ne mogu više da izdržim. „Povređeni“ deo je neizbežna realnost, ali da li možete da izdržite zavisi od samog trkača.”Haruki Murakami, O čemu govorim kada govorim o trčanju

Ključna je priprema

Kada idete ne trening, važno je da pripremite ono što će vam biti potrebno tokom, pre ili posle trčanja. Dakle, ne zaboravite na vodu kao osnovni razlog koji trkači koriste da stanu.

Ako, primera radi, imate problem sa kolenima, ne zaboravite na steznike. Sa druge strane, ako vam se osipaju butine zbog trenja, ne bi bilo loše da nanesete dezodorans na kožu između butina.

Važno je da izbegnete bilo koji izgovor koji potencijalno možete da nametnete sami sebič

Advertisement. Scroll to continue reading.

Stepen povrede nije uvek jednak stepenu bola

Istraživanja su pokazala da svi doživljavamo bol na sebi svojstven način. Dok neki trkači mogu doživeti veliku povreda sa malo bola, drugi malu povredu doživljavaju sa mnogo bola (setite se samo bola kada se posečete na papir).

Istraživanja su pokazala da ljudi doživljavaju bol na različite načine.

Na sve to, psihološki faktori, kao što su depresija i anksioznost, mogu pogoršati samu bol. Nedavna studija u Journal of Pain pokazala je da su psihološke varijable koje su postojale pre potpune zamene kolena bile povezane sa pacijentovim iskustvom dugotrajnog bola nakon operacije.

Ne zaboravite, svako je drugačiji

Za nekoga je najbolje da se isteže posle svakog trčanja, ne bi li se istegli zategnuti mišići. Za druge je to ledena kupka, za treće nešto treće.

Znati šta radi kod vas je nešto što dolazi iskustvom, tako da ne brinite ako nešto u šta se svi kunu ne radi za vas.

Ako niste sigurni, potražite savet stručnjaka. Pogotovo ako osećate iznenadni bol ili nelagodnost, nekad jednostavno nije vredno rizika od nastanka povreda.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Click to comment

Uključi se u diskusiju

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Trčite li vi po kiši?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Povezani članci