Danas pričamo sa Vukom Vukašinovićem, osnivačem Prvog tima i otvaramo prozor u svet Cross Fita, možda najpopularnijeg sistema vežbanja (ako ne računamo trčanje, razume se :))


1. Ćao Vuče, predstavi nam se u tri rečenice?

  1. Bivši košarkaš i diplomirani ekonomista sa ulica Beograda.
  2. Čovek najraznovrsnijih mogućih interesovanja i sfera delovanja.
  3. Ambiciozan, usmeren i u neprestanom samousavršavanju.

2. Ko je Vuk kada ne trenira CF?

Kada ne treniram CF, bavim se sobom i bliskim ljudima. Više sati dnevno provodim čitajući i slušajući podcaste i audio knjige i mislim da je to jedan od glavnih razloga zašto sam uvek srećan i nasmejan: samousavršavanje i osećaj korisnosti.

3. CrossFit je prisutan već neko vreme na našim prostorima, ali nam se čini da ljudi i dalje nisi sigurni šta je to: sport, sistem treninga, gomila zgodnih ljudi…?

Za ovih 6-7 godina koliko CrossFit postoji u regionu, svi se slažu da je to gomila zgodnih ljudi.

Jedna od osnovnih definicija CrossFita je unapređivanje svih 10 kategorija fizičke pripremljenosti, od snage, preko balansa i preciznosti pa do izdržljivosti.

Zato su ljudi zgodni, a zato je to i jedan od sistema treninga koji su se održali na površini posle više godina.

Kada je u pitanju CF kao takmičarski sport, to je rezervisano (i treba da bude) za retke odabrane ljude koji mogu da demonstriraju pre svega ogromnu posvećenost, fanatičnost, a zatim i želju i požrtvovanost na samom eventu.

4. Kako i kada si se ti prvi put susreo sa CrossFit-om? Koji su tvoji najveći uspesi?

CrossFit sam prvo provalio na internetu, niko kod nas pojma nije imao o tome. Polako sam počeo da radim neobične kružne treninge, da skačem, trčim, vučem, guram i prevrćem se, što je ekipi iz teretane bilo dosta čudno (i ne bilo:)).

Informacije i fanatizam su tada sami rasli, a ubrzo sam i krenuo sa traženjem prostora za gym, znao sam da imam to u sebi.

Najveći uspeh mi je Prvi Tim. Hiljade ljudi koji u ovom gradu i regionu pričaju kako je tamo super, kako je energija najjača, treneri najbolji i kako je tu kao kod kuće.

Stotine ljudi koje nedeljno istreniraju. Svi ti stranci koji dolaze, vraćaju se. Naši kerovi. I sve u vezi toga.

Kada je takmičarski CF u pitanju, najdraži uspeh mi je drugo mesto na GameON2 u Zagrebu. Igrom slučaja sam dobio i pehar, mnogo mi je drag. Bilo je još uspeha kako individualno, tako i timski, a svaki ulazak u finale smatram uspehom i velikom pobedom.

Naš sport je takav da su svi pobednici. Prvi je pobedio sve ostale, a drugi sve ostale sem jednog itd … ali svako ko je dao sve što ima u sebi, pobedio je sebe. To se najviše broji.

5. Osnivač si i vlasnik Prvog tima? Šta je Prvi tim?

Istina, skoro pa one man show sa jedne strane jer sam mnogo toga izneo na leđima.

Sa druge strane, ceo moj tim od 11 ljudi čini da sve bude super. Ekipa trenera je mlada, zanimljiva, edukovana i ljubazna, a u šanku i na ostalim funkcijama su takođe divni ljudi koji mnogo dobrinose celog stvari svojim zalaganjem i poistovećivanjem sa Prvim Timom

Prvi Tim je pre svega dom. Za nas desetak koji radimo i živimo tu, za naših 5 kerova, kao i za naših 200 članova.

Osim toga, to je mesto koje je od same ideje bitno drugačije od drugih mesta za trening, energično, opušteno i inovativno. Uspelo je da postane i brend. Nadam se da će tako i nastaviti i napredovati.

6. Ko su ljudi koji rade CF? Kako opisuješ ljude koji se opredeljuju za ovaj vid vežbanja?

CrossFit je za svakoga. Trebalo bi da sada pričam o nekoj grupi fanatika i ludaka, ali suština posla koji sam ja postavio je da nam dođe neko ko radi 10 sati dnevno sedeći i oseća se jako loše i da uz našu pomoć postane funkcionalnija, lepša, srećnija i produktivnija osoba.

7. Da li je CF sport i za devojke? Za stare?

Kao i pod 6. ZA SVAKOGA. Veoma stari ljudi možda ne treba da rade čučnjeve, ali mogu da ih zamene sedanjem i ustajanjem sa stolice.

Svaka vežba treba da ima progresiju, tačnije lakšu i najlakšu varijantu.

Devojaka ima mnogo u Prvom Timu i ono što je njima jako bitno, ravnomerno se razvijaju, od jezgra ka ekstremitetima, dobijajući krivine i linije baš tu gde i žele.

8. Šta su najveće prednosti tj. koristi CF?

Trening je kratak i intenzivan, pa štedi vreme i jače podstiče hormone od statičnog treninga. Radi se u grupi i po pravilu je ekipa dobra, tako da su energija i motivacija na visokom nivou.

Trening je funkcionalni, znanje i pravi trening nasuprot mašina i izmišljotina plus marketing :)

9. CF važi za sport sa puno povreda? Zašto je to tako? I da li je tako?

Jeste. Prethodnih godina CF je mnogo dobio na popularnosti i mnogi su krenuli da svoje treninge potpisuju kao CrossFit. Zamislite da je mačevanje dobilo toliku popularnost :)

Ipak, kada se uči i primenjuje na dobar način, rizik od povreda je minimalan.

Lekcija o tome kaže da sve stvari prvo treba da se savladaju tehnički, zatim da postoji konstantnost u dobroj tehnici i na kraju da se diže intenzitet.

To je veliki izazov za trenera kada mu se na treningu po prvi put pojavi nekoliko spremnih momaka. Zadovoljiti njihova očekivanja od hard core treninga, a u isto vreme ih držati u bezbednoj zoni.

Moja teorija je da ljudi dolaze kod nas da ih popravimo. Mnoge stvari koje se rade na vreme i na što veći broj ponavljanja sam sveo na minimum i non stop postojano utičem na ljude na o treningu razmišljaju kao o celoživotnom maratonu, a ne kao o sprintu do leta.

10. Vrlo kratko jer ćemo sledećeg meseca raditi više na ovoj temi: odnos trčanja i CF?

Ja bih rekao braća :) trčanje se dosta koristi u našim treninzima, kako po sali tako i napolju. Na primer, pet krugova zgibova, sklekova i 400m trčanja. Ne trčimo dugačko kao vi, najviše 5km.

Sa druge strane, trčanje mora imati podlogu u vežbanju. Snaga stomaka i leđa, razvijenost prednjih i zadnjih loža i još mnogo toga u direktnoj su odgovornosti za čuvanje tela od povreda koje se javljaju usled loše tehnike trčanja pune kompenzacija u pokretima, što je normalno ukoliko telo nije u balansu.

Vuku zahvaljujemo na super priči i savetima, ako va je tema zainteresovala, pravac na sajt prvog tima.