Kristin Klark (USA) imala je 39 godina kada je istrčala svoj prvi Olimpijski maraton u Sidneju za 2:31. Prva stvar koju smo primetili je da ima 39 godina!!! Ali tu čuda tek počinju.

Kristin je doktorka koja je u to vreme radila puno radno vreme u lokalnoj bolnici, u mestu Anchorage (Aljaska) gde sezona trčanja ne traje duže od 5 meseci. I pored toga sto je Kristin radila puno radno vreme kao doktorka, ona je takodje bila i full time mama dva sina, i žena.

U februaru 2000 god, Kristin je uspela da obezbedi sebi mesto na Olimpijskim igrama u Sidneju, to je bio šok za sve, kako za njenu konkurenciju tako i za ostale ljubitelje sporta. Svi su se pitali ko je ova dama, nepoznata trkačkoj zajednici. Još veće pitanje je bilo kako uspeva da napravi takve rezultate sa svojim načinom života i neobičnim treninzima.

Ona je odličana trkačica, ali takođe ima i vremena za život van sporta, žena, majka mladih dečaka, i doktorka koja radi svaki dan, prijateljica, pa da kažemo obična osoba koja se bavi sportom kao i svaki rekreativac što je jako neobično ako znamo da danas sportisti posvećuju svoje živote i vreme samo trčanju. Ona je dokazala da je moguće napraviti vrhunski rezultat bez totalnog posvećivanja vrhunskom sportu. I ona danas predstavlja inspiraciju mnogim trkačima koji se bave rekreativnim i amaterskim trčanjem.

Tajna uspeha

Nikada nije prestajala da trči, srednja škola pa fakultet, zatim kaže da je čak džogirala kroz obe trudnoće i to čak to 9-og meseca sa 15kg viška. Pošto se od srednje škole nije takmičila svoj prvi maraton je istrčala tek sa 34 god!!!

Treninzi

Dok mnogi profesionalni maratonci trče od 140 do 160km nedeljno, Kristi je trčala od 80 do 120km, i obavezno radila jedan trening u teretani sa tegovima. Kada temperature postanu jako niske na Aljasci, Kristi je trčala svaki dan u svojoj sobi na traci za trčanje u proseku 1h30min, gledajući filmove i ponekada išla na nordijsko skijanje napolju. Kada bi se vreme prolepšalo stavila bi decu u dupla kolica i trčala svoj trening napolju gurajući svoju decu u kolicima ispred sebe.

Kristi nema trenera!!! Sve svoje treninge je planirala i radila sama!!! Uspeh povezuje sa time da treninge ne treba ukidati bez obzira na sve, čak I 3 treninga nedeljno je odlična stvar, jer ponekada nije stizala od obaveza i umora da trenira više. Bitno je da se krećete i ostanete aktivni – kaže Kristi.