A kada dođete kući umorni ste posle napornog radnog dana, nije vam do sporta i najradije bi se izvalili na fotelju ili krevet? Say my name, you are not alone :))

Vaša istina je za vas APSOLUTNA, a ono što kažete sebi tako će vam i biti. Imati uverenje: “nema šanse da treniram pored ovakvo napornog posla” je potpuno _____ fali mi reč, ali recimo kredibilno, relevantno, istinito, tačno, zadovoljavajuće.

Da li su moja uverenja korisna?

Nemojte pitati da li su vaša uverenja tačna ili netačna! Ono što vi verujete je za vas APSOLUTNO TAČNO. Ima ljudi koji studiraju i skroz su ubeđeni da ne mogu da nađu 35 minuta dnevno za džoging. Imam prijatelje koji rade u banci (ne u Srbiji) od 6:30 ujutru do 10 uveče i ponekad imaju vremena za sport. Poznajem ženu koja je samohrana majka 3 dece, vodi milionski biznis i trči maratone.

Pitanje nije da li imam/nemam vremena i da li sam u pravu kada kažem da imam/nemam vremena, nego da li me takvo jedno lično ubeđenje sprečava da stvarno pronađem način da se bavim sobom i svojim zdravljem.

Evo malo slikovitijeg primera: ako kažem da sam ja izrazito loš u učenju stranih jezika i da nema šanse da naučim nemački ni za 3 godine učenja, mogu da završim i 5 kurseva i da budem u Nemačkoj 6 meseci, nema šanse da ga progovorim. Ukoliko kažem da je jezik lak, da mi je sasvim OK i da volim/mogu da ga progovorim za par meseci, uz RTL, par poznanika koji već znaju nemački i kurs sa interneta, za 6 meseci moćiću komotno da se sporazumevam sa Nemcima.

Kako da uvedem promenu?

Dakle, prizanli ste sebi da ovako više ne ide… Po hiljaditi put, ali ovog puta ste spremni da stvarno pokušate, a ne da kukate… Naravno, strah je prisutan da ne doživite još jedan neuspeh, i taj strah ume da vas parališe. Ukoliko ne krenete do sutra sa vežbanjem, znajte da ste pod njegovim uticajem. Zapitajte se: Šta mi je potrebno da bih sutra odradio jedan 30-to minutni trening?

Prva i osnovna stvar kod ovog metoda jeste da napravite ludački polet inspiracje i da krenete u akciju koja će vas redovno motivisati da istrajete dok vam se ne stvori navika.

1. “Ajmo, deco slikanje”

Slikajte svoje telo. Ove fotografije će vam biti od dragocene vrednosti kada za 3 meseca budete izgledali 80% bolje nego danas. Zamisliti kako želite da izgledate i odgovorite: Koji bi bio savršen rezultat koji želim da postignem za 3 meseca treninga? Zapišite odgovor.

2. Osvestite rad na navici

Narednih 66 dana trčite 3 puta nedeljno po 30-45 minuta i radite sklekove i druge vežbe ostalim danima. Treniraćete svako jutro pre posla, kako god vam se to činilo teško ili smor. Kada vam bude teško da ustanete odgovorite sebi: Zašto mi je važno da odradim ovaj trening? Kada zavšrite trening, istuširate se i krene na posao nasmejani odgovorite sebi: Kako se sada osećam?

3. Moliću, bez kukanja naredne dve nedelje

15 dana bez kukanja. U narednih 15 dana zadatak je da ne kukate drugima kako je teško i kako je sve sranje, kako nemate para i kako je država sranje puna korumpirane bagre, kako smo onomad trebali da idemo u finale sa Amerima da FIBA nije lopovska družina i kako je Farma užas i gnar naše kulture… nema kukanja.

Kada primetite da smarate, skinite sat i prebacite ga na drugu ruku, možete to uraditi i sa prstenom ili mobilnim telefonom iz džepa u džet. Na taj način ćete povezati vaše kukanje sa nekom fizičkom reakcijom i lako ćete zapamtiti da ne kukate. Kukanje je inače loše zato što njime tražite (i dobijate) opravdanje za vašu pasivnost.

Nije prosto. Teško i prelepo je.

Krajnji cilj neka vam bude uvek u glavi, a refleksija na proces, na vaš rast i vaše samorazumevanje neka budu propratna aktivnosti koju svakodnevno slavite. Odvojte novu svesku i vodite dnevnik vaše promene. Bićete ponosni na sebe. To je osećaj sa kojim treba da živite svakog dana. Niste manje vredni od toga.