Svakome se dešava, pa čak i najupornijim trkačima da zbog raznoraznih obaveza zanemare svoju dobru naviku i naprave pauzu u trčanju. Oni najsrećniji nemaju vremena zbog prinove u porodici, neki manje srećni opterećeni velikim brojem obaveza na poslu zapostave treniranje, a u ovom periodu godine i česte proslave znaju da nas odvoje od trčanja. Ponekad vam se učini da niste stigli ni da se osvrnete, a vaša trkačka navika je već davna prošlost.

Dobra vest je da možete da počnete svoj povratak odmah. Pametno postavljenim treningom i sa malo planiranja vratićete se bez većih problema onoj dobroj staroj rutini trčanja koja vam toliko nedostaje. Svakim kratkim, laganim treningom osećaćete se snažnije, imaćete više energije i bićete sve bliži staroj formi i povratku na stazu. Evo nekoliko saveta kako da se bezbedno vratite na onu tačku na kojoj ste bili pre pauze.

Počnite polako

Ispalnirajte da trčite ili hodate svaki drugi dan. Prejaki ili prečesti treninzi mogu vas dovesti do povrede. Vašim mišićima i ligamentima je potrebno oko dve nedelje da se podsete kako izgleda trčanje. Pritom, prebrzi ulazak u jake treninge će vas izmoriti i tada rizikujete povratak na sam početak, odakle je povratak još teži.

Hodajte više

Ako ste počeli sa programom trčanje-hodanje i morali da napravite  pauzu koja je trajala duže od dve nedelje, vratite se na stazu i samo produžite segmente hodanja. Na primer, ako ste pre pauze trčali 5 minuta pa hodali 2, neka vam sada razmera bude 1:1 dakle 4 minutatrčanja i 4 minuta hodanja.

Gradite postepeno

Svake nedelje povećavajte ukupno vreme trčanja i hodanja sve dok ne dođete do 30 minuta trčanja i hodanja zajedno. U tom trenutku možete da počnete polako da povećavate periode trčanja i za isto toliko skraćujete periode hodanja sve dok nebudete u stanju da trčite svih 30 minuta.

Postavite ciljeve

Nema ničega na ovom svetu što će vas motivisati bolje nego dobro određen i postavljen cilj. Ciljevi ne moraju da budu previše ambiciozni, ipak da biste do cilja došli dobro bi bilo da morate da uložite malo truda i znoja.

Ako kažete sebi da ćete da trčite tri puta nedeljno, rizikujete da odlažete i nikada zaista ne uradite to što ste naumili. Ipak, ako postavite cilj da za dva meseca budete u stanju da trčite 30 minuta u kontinuitetu i uzmete program po kom ćete taj cilj ostvariti, onda znate zašto idete na trening i znate da ako sada popustite rizikujete da ne ostvarite svoj konkretan cilj.

Ako vam se čini da vam je potrebna podrška da ostvarite svoj cilj ili jednostavno želite da upoznate nove ljude i družite se na treninzima i posle njih, posetite neki od treninga Beogradskog trkačkog kluba.

Komentari