Najgori saveti za trkače kojih ne treba da se pridržavate

Ako ste jedan od zagrizlih trkača, onda ste sigurno do sad čuli zilion saveta od prijatelja i poznanika koji ipak nisu najbolji za vas. Bacite pogled na ove savete koji su najgori saveti za trkače koje nikad ne bi trebalo da uzmete u obzir

Najgori saveti za trkače

najgori saveti za trkače
Photo by RUN 4 FFWPU from Pexels

1. Trčanje će vam povrediti kolena ili još gore, trajno povrediti

Ako trčite pravilno i pratite savete za zagrevanje, i redovno lečite povrede, trčanje vam neće oslabiti kolena.

2. Ugljeni-hidrati štete i razmnožavaju se

Nisu vam potrebni u ishrani, čak i ako ste trkač. Zalihe “goriva” možete dobiti na drugom mestu.

Ugljeni-hidrati, kao i bilo koji drugi nutritijenti, su potrebni u našoj ishrani.

3. Vežbanje napolju će vas oslabiti, vreme je nepredvidivo i mogućnost povrede je visoka

Ko vam kažu da se držite trake za trčanje, greši. Dobri trkači takođe trče napolju da bi ojačali. Ovaj način pripreme pomaže kao priprema za učestvovanje na nekom od sportskih događaja i poboljšava vašu kondiciju.

4. Pravite duže korake – bićete brži i ranije ćete završiti

Trčanje uzbrdo i nizbrdo zahteva kraće korake. Dok bi na ravnijim površinama korak trebalo da bude umeren da biste mogli da održite otvornu posturu. Brzina takođe zavisi od vaše posture.

5. Stegnite mišiće gluteusa tokom trčanja da bi vežba bila efektivnija

Zapravo, potrebno je uključiti mišiće stomaka da bi se držala otvorena postura. Naravno, mišići zadnjice, koji su zaduženi za stabilnost, takođe pomažu. Ali ipak bilo bi dobro da radite vežbe da ojačate zadnjicu. Ovo je bolji savet nego da je stežete tokom trčanja.

6. Pretrčite što više kilometara i odradite što više napornih vežbi pred maraton da biste se pripremili

Nedelja pred trku nije za preterano vežbanje. Možete trčati distancu koja vas čeka opet, ali odradite je samo jednim.

7. Ako ste prehlađeni ili bolesni, najbolji lek je sport. Obujte se i trčite što je brže možete

Bolje bi bilo da ostanete u krevetu i odmorite. Čak i kad ozdravite, nemojte preterivati. Nedelju dana ili dve posle bolesti, najverovatnije neće biti kao pre nego što ste se razboleli.

8. Trenirajte snagu pa ćete trčati dobro. Ne morate da trčite uopšte, samo se skoncentrišite na vežbe

Ovo je tačno, ali i nije. Bitno je raditi i jedno i drugo, a ne jedno ili drugo. Jačanje snage će pomoći vašem balansu i izdržljivosti.

Koji je najgori savet koji ste vi dobili?