Kada neko izgovori da je IRONMAN i objasni šta to znači i koje discipline obuhvata (3.8k plivanja, 180k biciklizma, 42.2k trčanja ili poludistanca 1.9k plivanja, 90k biciklizma, 21.1k trčanja) mnogi prvo pomisle da je to nemoguća misija za njih i da do tog cilja stižu samo izuzetni sportisti. Da li je zaista tako? Zapravo ne, uopšte.

Jedni od najčešćih izgovora za neusuđivanje u triatlonski/IRONMAN izazov su:

Razlog 1: “Prestar sam / krupan / spor / visok / nizak za IRONMAN-a.”
Jeste li ikada gledali IRONMAN trku ili samo promo spotove u čijim kadrovima su profesionalci savršenih proporcija? Ukoliko pripadate samo drugoj grupi nije ni čudo što mislite da triatlon nije za vas. Naime, ukoliko pogledate celu trku uživo ili tokom live prenosa, videli biste da tamo učestvuju sportisti svih uzrasta i građe i to rame uz rame uz profesionalce.

Nema fizičkih prepreka za rad IRONMAN-a, ako ste voljni da zaista ostvarite taj cilj.



IRONMAN je veoma lično putovanje, a ljudi imaju različite strategije i ciljeve u toku trke koji mogu da se kreću od same želje završetka i prolaska kroz cilj, pa sve do kvalifikacija za svetsko prvenstvo.


Razlog 2: “Ma nikad ne bih imao vremena za trening IRONMAN-a”.
Ovo je jedan od tabua i izgovora za neupuštanje u triatlonski režim, a zapravo ukoliko skratite vreme provedeno na društvenim mrežama ili gledajući tv sigurno možete naći vremena za trening. Negde oko 10 sati nedeljno čovek potroši uz medije, a taj ogromni beskorisni deo može da se pretvori u veoma korisni – u treninge.
Dakle, u suštini to je pitanje prioriteta – možete naći vreme ukoliko želite da ga nađete – na vama je da odlučite da li ćete da ležite na kauču uz tv ili izađete na svež vazduh pripremajući se za epski izazov.

Razlog 3: “Ne bih znao odakle da počnem.”
Gotovo da nema stvari za koje vam nije potrebno uputstvo/recept/strategija/plan… Popričajte sa nekim od triatlonaca koji su završili IRONMAN trku, kako su počeli, koliko treniraju, imaju li trenera, mogu li nekog da vam preporuče…



Razlog 4: “Ne ide mi plivanje baš najbolje!”
Kada ste poslednji put bili u vodi? Odnosno u bazenu? Dakle, ne plaža, sunce i brčkanje u toplom moru, nego treninzi u bazenu, sa radom na tehnici? Redovnim treninzima, posvećenošću i koncentracijom na tehniku možete doći i do magične cifre i da 3.8km isplivate u cugu.


Razlog 5: “Nikada nisam trčao maraton.”

Kada ljudi to pitaju, obično im treba odgovoriti pitajući ih da li su ikada plivali 3,8km ili vozili biciklo 180km? Odgovor je “nikad”.

Ljudi se previše fokusiraju na maratonski segment IRONMAN-a, a zapravo nije potrebno završiti maraton pred IRONMAN trku. Čak i u planovima za trening obično sportisti ne trče duže od 20 do 26km. Sve se tiče pametne i spore gradnje forme. Ako trenirate i pripremate se pravilno, bićete zapanjeni šta može vaše telo učiniti na dan trke uz podsticaj adrenalina i hiljade navijača!



Nema više izgovora!
Verujte u sebe, postavite cilj i uradite to!

Iskoristite zimu za pripreme i zablistajte na spektakularnoj trci 11TriBelgrade (poludistanca – individualno ili u štafeti) 23. septembra 2018. Više informacija o trci i prijavljivanju možete dobiti ovde.

 

*Tekst nastao inspirisan www.trainingspeaks.com